Citat:
Ursprungligen postat av
cybergrodan
Är det inte bara lättare att plugga till högskoleprovet och försöka skriva bra där?
Jag gick i samma tankar som dig, att få upp betygen, men jag tyckte bara att det verkade krångligt. Jag köpte en bok för högskoleprovet och pluggade mig igenom den. Första gången gick provet sådär, andra gången pluggade jag lite mer och fick upp poängen. Nu går jag den utbildning som jag verkligen ville komma in på.

Hej!
Tänkte fråga hur du först pluggade samt hur du delade upp studietiden första gången du skulle skriva provet?
Jag har själv aldrig gjort högskoleprovet, och har nyligen tagit studenten med 15.70 i snitt.. inte så jätte bra. Men målet är att komma in på bibliotekarieprogrammet i södertörns högskola, har försökt kolla var poängen ligger på där, men med tanke på att det är ett nytt program som startade år 2019 så är det osäkert på högskolepoängen där. I Borås dock, ligget programmet på 0,65, (förra året) Så jag försöker satsa på 0,65 och lite högre. Tycker du jag bör köpa HPguiden för 2350 något? är det värt för någon som aldrig skrivit provet förr? Jag har boken "högskoleprovet - den kompletta guiden" Men fastnat på till exempel NOG delen, väldigt komplicerat :/ Tror du jag kan nå 0,65 trots min svaghet i matte?