Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 19:49
  #1
Medlem
så jag pratade nyligen med en vän- det var om skolskjutningar och om hur fega alla verkar vara i USA speciellt då ingen försöker organisera sig eller tackla galningen, eller iallfall hjälpa fler ut ur skolan.
senare när jag gick och lade mig om och somna så var jag helt plötsligt i högstadiet i mitt gamla klassrum och en skolskjutning skedde, jag öppna fönstret hoppa ut direkt och föll 1,5-2 meter och sprang mot en ytterdörr därefter putta jag omkull en fd skolkamrat som var handikappad med kryckor som stod i vägen och halvblockerade mig och flydde ut ur skolan.

hörde då en röst "inte ens jag förväntade mig detta av dig" sedan vaknade jag.


hur i helvete kan någon- på fullt allvar- hävda att drömmar är bara måfå saker som bläddrar förbi hjärnan eller har inget att säga oss?

denna dröm ville väl tydligen säga något mig, bevisa exempelvis hur jävla feg jag egentligen var.
Citera
2018-05-26, 20:03
  #2
Medlem
Nej, drömmar betyder inget särskilt för vårt vakna tillstånd, annat än att vi funderar på dem. De som hävdar motsatsen får bevisa det, bördan är deras.
Citera
2018-05-26, 20:09
  #3
Medlem
något i ens undermedvetna styr och ställer utan ens egen vetskap- jag hade ej bett om detta, eller var bered på detta som jag utsattes för.
Citera
2018-05-26, 20:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
något i ens undermedvetna styr och ställer utan ens egen vetskap- jag hade ej bett om detta, eller var bered på detta som jag utsattes för.
Ja, det fetade är sant, exempelvis vid dissociativ identitetsstörning, men det har inte med drömtydning att göra.
Citera
2018-05-26, 21:20
  #5
Medlem
Oldberrys avatar
Ja det är ganska sjukt. Någon gång när jag drömt har jag hört musik som varit ganska bra men som inte finns i verkligheten. Kom jag på dem låtarna i sömnen ? Har ingen erfarenhet av att göra musik annars ...
Citera
2018-05-26, 21:49
  #6
Medlem
Drömmar är starkt kopplade till sin inre vilja och ambitioner. Det är därför man bör försöka tyda sina drömmar så gott det går eftersom det avslöjar en del av sig själv man aldrig vetat om.
Citera
2018-05-27, 19:31
  #7
Medlem
Ja, drömmar har spår men de visar inte ett bestämt mål trots att det kan se ut så. Man kan se vartifrån drömmen kommer, inse vilka händelser från verkligheten som har gjort djupa intryck i ens undermedvetna, det vill säga känslor, och då kan man förutspå liknande känslor i framtiden, kanske inte samma känsla som i drömmen, utan den verkliga känslan som man får av att tänka tillbaka på den.

Kom ihåg att drömmar ofta har slumpartade och suggestiva element, de framstår som en hinderbana där man kan träna på livet, så om du klarar ett hinder eller inte i drömmen, betyder alltså inte nödvändigtvis att du ska göra samma sak i verkligheten.

Eftersom de flesta drömmar sker undermedvetet så kan man anta att drömmar är till för att skapa intuition. För sällan så vaknar man ur en dröm och blir då medveten om den, men då kan du råka lära dig något av drömmen genom logik, även om det inte var den ursprungliga meningen. Finns det drömmar som det är meningen att man ska vakna ur? Ja, troligtvis de som skapar så starka känslor att man vaknar.

Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Någon gång när jag drömt har jag hört musik som varit ganska bra men som inte finns i verkligheten. Kom jag på dem låtarna i sömnen ?

Intressant att höra det, för ibland drömmer även jag musik som du sade, och sedan vaknar jag oftast med en stark känsla av fulländad lycka. Härom natten drömde jag ljudet av en surrande fläkt, även då vaknade jag otroligt lycklig. Jag tycker om ljudet av humlor förresten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback