Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 17:31
  #1
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Aldrig haft så här seg internet på flera år. Vi har 300 mbit/s internet och i morse låg uppladdningen på 4 mbit /s och nu lite bättre på 8 mbit/s. Inga driftstörningar av det jag har sökt på comhems hemsida.

Stockholm

Vad göra? Kan inte streama normalt, porr laddas jävligt segt!
Citera
2018-05-26, 17:36
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Aldrig haft så här seg internet på flera år. Vi har 300 mbit/s internet och i morse låg uppladdningen på 4 mbit /s och nu lite bättre på 8 mbit/s. Inga driftstörningar av det jag har sökt på comhems hemsida.

Stockholm

Vad göra? Kan inte streama normalt, porr laddas jävligt segt!

Är det comhems nät via "kabel-tv:n" du har, eller är det via fiber? -Det förstnämnda har mina kompisar, och deras bandbredd går ner om flera (många) grannar ligger på samtidigt. Eftersom de alltså delar uppkoppling genom samma kabelnät. Kan ju vara så för dig också, att du har flera grannar samtidigt som tokladdar? Är det bredbandskollen.se du mätt mot?
Citera
2018-05-26, 17:37
  #3
Medlem
Har samma problem med Comhem. Har 100/100. Kabelbredband, inte fiber!
Men när jag kollar på bredbandskollen har jag endast 3,41 ned.
Södermalm.
Citera
2018-05-26, 17:37
  #4
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Är det comhems nät via "kabel-tv:n" du har, eller är det via fiber? -Det förstnämnda har mina kompisar, och deras bandbredd går ner om flera (många) grannar ligger på samtidigt. Eftersom de alltså delar uppkoppling genom samma kabelnät. Kan ju vara så för dig också, att du har flera grannar samtidigt som tokladdar? Är det bredbandskollen.se du mätt mot?
Hej. Ja det är kabel tv.

Men nu verkar det ha blivit ordning efter att jag restartat modemet.

Nedladdningen är nu på 178 mbit/s .
Citera
2018-05-26, 17:38
  #5
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twia
Har samma problem med Comhem. Har 100/100. Kabelbredband, inte fiber!
Men när jag kollar på bredbandskollen har jag endast 3,41 ned.
Södermalm.
Löste sig nu efter att ha restartat routern.
Citera
2018-05-26, 17:59
  #6
Medlem
musttomtes avatar
Routern till 90 procent som kukar ur men nu har det löst sig och vilken lycka. Surfa porr måste man få göra i normal fart annars slaknar picken. Har 250/250.

https://i.imgur.com/YvwQfiC.jpg
__________________
Senast redigerad av musttomte 2018-05-26 kl. 18:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback