Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 14:52
  #1
Medlem
devafandas avatar
Tidigare i veckan så lyckades jag gräva av min slinga, igen. Detta lagade jag som jag alltid gjort och varningen för kabelbrott slocknade ifrån huvudstationen.

Klipparen går igång själv precis som vanligt, men håller sig inom en meter ifrån slingan hela tiden. Försöker den att köra emot mitten av tomten så stannar den tvärt och vänder om. Jag har försökt själv att starta den mitt på tomten, men får endast koden U086 (väntar på signal...) till svar. Flyttar jag sen klipparen närmre slingan så hoppar den igång utan protest, och kör nära slingan igen.

Jag har dubbelkollat min reparation och även dragit upp slingan där jag har haft möjlighet att skada den, men den ser hel ut.

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Tack på förhand!
Citera
2018-05-26, 21:09
  #2
Medlem
JoeDevolas avatar
Kan du ha använt en för tunn kabel när du skarvade?
Citera
2018-05-27, 07:43
  #3
Medlem
devafandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Kan du ha använt en för tunn kabel när du skarvade?

Jag skarvade inte på mer kabel utan lödde ihop kabelbrottet. Jag har gjort såhär innan utan några som helst problem.
Citera
2018-06-08, 10:01
  #4
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devafanda
Jag skarvade inte på mer kabel utan lödde ihop kabelbrottet. Jag har gjort såhär innan utan några som helst problem.

Har det löst sig?

Är en van "lödare"? Kan det vara en glappande kallödning?
Citera
2018-06-08, 14:57
  #5
Medlem
devafandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Har det löst sig?

Är en van "lödare"? Kan det vara en glappande kallödning?

Köpte ny slinga då den gamla visade 0 ohm och enligt den lokale sakkunnige så skall du ligga på 5 ohm.

Van är jag inte men jag vet att jag skall värma upp godset och sen tillföra lödtråd. Så det klassiska felet med att smälta tråden på kolven gör jag inte. Dock så är jag verkligen inte mer än en glad amatör!
Citera
2018-06-08, 20:51
  #6
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devafanda
Köpte ny slinga då den gamla visade 0 ohm och enligt den lokale sakkunnige så skall du ligga på 5 ohm.

Van är jag inte men jag vet att jag skall värma upp godset och sen tillföra lödtråd. Så det klassiska felet med att smälta tråden på kolven gör jag inte. Dock så är jag verkligen inte mer än en glad amatör!

Som mig då.

Då har det löst sig i alla fall...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback