Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-26, 14:19
  #1
Medlem
Jag tycker det är super fint och skönt med att använda kjol/klänning, men vågar inte använda det så mycket.
För några år sedan skulle jag på fest och på vägen dit så känner jag att det blir kallt om rumpan. Då känner jag att hela kjolen hade åkt upp. Det var så sjukt pinsamt, jag vände och gick hem och gick inte ut den kvällen. Efter det är jag så rädd att det ska hända igen att har mest byxor på mig. Har jag kjol/klänning på mig går jag och drar i den hela tiden för att vara säker på att den inte åkt upp, frågar hela tiden min pojkvän om den sitter som den ska. Har tänkt att det är för att jag är lite rundare som gör att den åker upp, men har sätt mycket större tjejer som har kjol/klänning på sig.

Nu på sommaren vill jag kunna använda kjol/klänningar när det är så varm ute.

Vet väll att det kanske inte går att svara på denna fråga, det handlar väll mest om att få bort hjärnspökena. Men finns det någon som har något knep eller så för att vara säker på att den inte åker upp?
Citera
2018-05-26, 14:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisfuckedup
Jag tycker det är super fint och skönt med att använda kjol/klänning, men vågar inte använda det så mycket.
För några år sedan skulle jag på fest och på vägen dit så känner jag att det blir kallt om rumpan. Då känner jag att hela kjolen hade åkt upp. Det var så sjukt pinsamt, jag vände och gick hem och gick inte ut den kvällen. Efter det är jag så rädd att det ska hända igen att har mest byxor på mig. Har jag kjol/klänning på mig går jag och drar i den hela tiden för att vara säker på att den inte åkt upp, frågar hela tiden min pojkvän om den sitter som den ska. Har tänkt att det är för att jag är lite rundare som gör att den åker upp, men har sätt mycket större tjejer som har kjol/klänning på sig.

Nu på sommaren vill jag kunna använda kjol/klänningar när det är så varm ute.

Vet väll att det kanske inte går att svara på denna fråga, det handlar väll mest om att få bort hjärnspökena. Men finns det någon som har något knep eller så för att vara säker på att den inte åker upp?

Bär kjol. Ett missöde av samma rang sker troligtvis inte igen.
Och kom ihåg att lite stjärt har ingen dött av
__________________
Senast redigerad av q3w2e1 2018-05-26 kl. 14:28.
Citera
2018-05-26, 14:30
  #3
Medlem
Pripps3.5s avatar
Den ska vara lagom lång och ha fint fall. Bomull är skönast.
Citera
2018-05-26, 14:37
  #4
Medlem
falskmustarens avatar
Du får väl sy in fiskesänken eller liknande små tyngder längst ner på kjolkanten - så den inte blåser upp av minsta vindpust, om du nu är så neurotisk över att visa stjärten för folk.
Citera
2018-05-26, 14:59
  #5
Medlem
du kan väll ta på dig hotpants elle liknande om du är så orolig?
Citera
2018-05-26, 15:02
  #6
Medlem
Du hade antagligen för kort klänning/för liten storlek.
Ta en större storlek, inte så åtsittande och med längd till knäna eller vaden är mitt förslag.
Jag har i stort sett alltid klänning eller kjol och känner mig inte längre lika bekväm i byxor.
Citera
2018-05-26, 15:04
  #7
Medlem
Du får klä dig i en tajt klänning. Såg en brud som bar på sån klänning igår, höll på att köra av vägen.
Citera
2018-05-26, 15:11
  #8
Medlem
Passepartouts avatar
Har du underkjol hasar klänning/kjol ej upp. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Underkjol

Njut av de underbara plaggen klänning/kjol.
Citera
2018-05-26, 15:12
  #9
Medlem
MartinStLouiss avatar
Det finns ju smala skärp som du kan ha ovanpå kjol.
Citera
2018-05-26, 15:33
  #10
Medlem
Du får köra med en såndär kjol med metallram som romerna bär. Då är du säker, och får dessutom ett extra utrymme att gömma stöldgods i.
Citera
2018-05-26, 15:45
  #11
Medlem
Enzymes avatar
Jag utgick från att TS var kille. En tjej som inte vågar ha kjol för att den blåste upp en gång? Neurotisk much??
Citera
2018-05-26, 16:41
  #12
Medlem
Dagens mode verkar vara väldigt vida shorts/byxor. Har du sådana ser de ut som kjol fast de är shorts/byxor. Väldigt bekvämt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback