Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 21:39
  #97
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rs232
VIKTIGT MEDDELANDE:

Nu är turneringen skapad och schemalagd till 2018-09-01 13:00!

Turneringen går under namnet "Asztalos Arena".

Eftersom turneringen är privat, kan man inte hitta turneringen via Lichess turneringskalender. För att komma till turneringssidan, behöver man använda sig av direktlänken till turneringssidan.

Direktlänken till turneringssidan hittar ni här:
https://lichess.org/tournament/KFQ7vmVT

Lösenordet till turneringen är enligt planerat: Flashback (F = Versal).


Till nya läsare som är intresserade av att medverka i turneringen så är det fritt fram att gå in och anmäla er via turneringslänken. Skicka gärna ett meddelande här i tråden eller ett PM till mig också och meddela ert medverkande.


Ert lichesskonto ska ha samma namn som ert användarnamn här på flashback.


Varmt välkomna att anmäla er!


Jag är lite intresserad men det var några år sen jag spelade.
Finns det något sista anmälningsdatum?
Citera
2018-08-16, 22:44
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Jag har garanterat tagit mig vatten över huvudet. Förmodligen har jag inte ens varit nära att vinna/remi fast jag trott det

Kan däremot skryta med att jag enkelt slog en 5-årig Carlsen, det ni. Har även slagit en 10-årig Carlsen.
Har förlorat möjligtvis 20 partier mot 15-åriga Carlsen.

Svårighetsgraden i att slå Magnus Carlsen som 5-åring låter jag vara osagt. Ett vet jag säkert, han var med all säkerhet bättre som 5-åring än jag bra många år senare in i livet. Detta om jag nu någonsin passerat den nivån

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
går inte att klicka på länken

edit funkade visst på mobilen

Bra!
Citera
2018-08-16, 22:49
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Jag är lite intresserad men det var några år sen jag spelade.
Finns det något sista anmälningsdatum?

Hej Haddo, kul med ännu en nykomling i tråden!

Något sista anmälningsdatum finns det egentligen inget behov av. För de som vet med sig att de med största sannolikhet kan ställa upp så är det naturligtvis bra för oss andra att de meddelar sitt deltagande så snart som möjligt. Detta så att vi får en överblick om turneringens omfattning m.m. Men för de som har en oförutsägbar kalender att förhålla sig till är det förståeligt om man väljer att avvakta med besked.
Citera
2018-08-16, 23:32
  #100
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rs232
Hej Haddo, kul med ännu en nykomling i tråden!

Något sista anmälningsdatum finns det egentligen inget behov av. För de som vet med sig att de med största sannolikhet kan ställa upp så är det naturligtvis bra för oss andra att de meddelar sitt deltagande så snart som möjligt. Detta så att vi får en överblick om turneringens omfattning m.m. Men för de som har en oförutsägbar kalender att förhålla sig till är det förståeligt om man väljer att avvakta med besked.

Som jag förstod det är det bara att anmäla sig till siten du länkade till?
Eller måste man göra något mer.
Citera
2018-08-16, 23:35
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Som jag förstod det är det bara att anmäla sig till siten du länkade till?
Eller måste man göra något mer.


Korrekt, du behöver inte göra någonting annat. Ditt lichesskonto ska ha samma nick som ditt flashbackkonto
Citera
2018-08-17, 00:07
  #102
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rs232
Korrekt, du behöver inte göra någonting annat. Ditt lichesskonto ska ha samma nick som ditt flashbackkonto

Ok, tack.
Citera
2018-08-17, 08:18
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nu har jag reggat mig en profil där i alla fall. Jag heter samma där som här. Jag hittade dessutom på ett passande och rätt fyndigt personnamn till min profil.

Gå in och anmäl dig till turneringen också vetja, https://lichess.org/tournament/KFQ7vmVT
Citera
2018-08-18, 22:51
  #104
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rs232
Gå in och anmäl dig till turneringen också vetja, https://lichess.org/tournament/KFQ7vmVT


Jag vet inte om jag är riktigt redo ännu. Hur lång betänketid får jag på mig på varje drag?
Citera
2018-08-19, 09:58
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag vet inte om jag är riktigt redo ännu. Hur lång betänketid får jag på mig på varje drag?

Du börjar med 10 minuter. Sedan får du 5 sekunder extra varje gång du flyttar en pjäs
Citera
2018-08-19, 14:02
  #106
Medlem
Jag spelar under annat namn på lichess så jag kan inte vara med, är det så?
Citera
2018-08-19, 16:31
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
Jag spelar under annat namn på lichess så jag kan inte vara med, är det så?

Nejdå. Skapa ett alternativt användarkonto bara. Har du ingen mailadress tillgänglig kan du enkelt skapa en via exempelvis www.gmx.com.
Citera
2018-08-19, 17:37
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rs232
Nejdå. Skapa ett alternativt användarkonto bara. Har du ingen mailadress tillgänglig kan du enkelt skapa en via exempelvis www.gmx.com.
Scherer är upptaget men Scherer0 godkännes är det ok?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback