Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 18:56
  #49
Medlem
Hur lång tid tar det att öva upp sina färdigheter? Spelade schackfyran på 90-talet - och vi vann dessutom. Har inte spelat schack sedan dess, men minns ju hur man spelar och alla regler.
Citera
2018-06-19, 19:45
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Hur lång tid tar det att öva upp sina färdigheter? Spelade schackfyran på 90-talet - och vi vann dessutom. Har inte spelat schack sedan dess, men minns ju hur man spelar och alla regler.

Frukta ej, du är inte den ende vars pjäser skymtar ett berg av damm här i tråden

Skämt åsido, klart att du ska vara med, oavsett hur längesedan det var! Du har dessutom ett par veckor på dig att färska upp minnet lite
Citera
2018-06-19, 20:06
  #51
Medlem
Detta lät kul, Lägg till mig, kan dock inte garantera att jag kan den föreslagna tiden.
Citera
2018-06-19, 21:53
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Detta lät kul, Lägg till mig, kan dock inte garantera att jag kan den föreslagna tiden.

Härligt J-dilla, det är klart att du ska vara med! Vi får hålla tummarna för att datum och tid passar
Citera
2018-06-19, 21:58
  #53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Hur lång tid tar det att öva upp sina färdigheter? Spelade schackfyran på 90-talet - och vi vann dessutom. Har inte spelat schack sedan dess, men minns ju hur man spelar och alla regler.
Ja schackfyran var roligt, vände en säker förlust till remi varpå killen började gråta och blev förbannad mer än så har jag inget minne av.

Jag kunde inte registrera ett konto med mitt användarnamn för att det redan var upptaget dock.
__________________
Senast redigerad av Denom 2018-06-19 kl. 22:13.
Citera
2018-06-20, 07:20
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja schackfyran var roligt, vände en säker förlust till remi varpå killen började gråta och blev förbannad mer än så har jag inget minne av.

Jag kunde inte registrera ett konto med mitt användarnamn för att det redan var upptaget dock.

Även jag har en del lustiga minnen från schackfyran, den turneringen togs onekligen på stort allvar bland kidsen.. Äsch då, lägg till FB/underscore eller liknande attribut till ditt nick bara.

Kul att se att du hittat hit Denom, jag lägger till dig i deltagarlistan
Citera
2018-06-23, 10:53
  #55
Medlem
Nu håller turneringens priser på att graveras, administreras och kommer att levereras under nästa vecka. Jag slänger upp en bild när de anlänt.

Mitt konto börjar närma sig 1 månad nu vilket innebär att jag snart har möjligheten att skicka PM. Jag kommer att skicka ut information med tävlingsdetaljer via PM till samtliga som visat intresse här i tråden.



Till nya läsare, nybörjare, världsmästare, allt där emellan, varmt välkomna att delta i flashback forums första egna schackturnering!
Citera
2018-06-24, 14:24
  #56
Medlem
Joelfrogs avatar
Försent att vara med?
Citera
2018-06-24, 19:25
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Försent att vara med?


Absolut inte Joelfrog, jag sätter upp dig på deltagarlistan Jag återkommer om ett par dagar med mer information via PM.

Jättekul att du vill medverka!
Citera
2018-06-29, 19:10
  #58
Medlem
En liten statusuppdatering:

Intresset för turneringen har till min stora glädje visat sig över all förväntan och det ser onekligen ut att bli en trevlig historia som med all sannolikhet kommer medföra stort nöje och ökande intresse för gamla såväl som nya schackentusiaster som valt att medverka i turneringen.

Jag vill passa på att ytterligare klargöra för nya läsare i tråden att turneringen kommer att bli av och att medverkandegraden i dagsläget är hög. Min förhoppning är att ytterligare medlemmar såväl nybörjare som mer avancerade utövare, anmäler sig till turneringen som naturligtvis är gratis att medverka i.

Jag kommer att göra ett massutskick via PM om lite drygt en vecka till alla er som visat intresse för att medverka. PM:et kommer att innefatta tävlingsdetaljer och övrig information gällande Flashback Open 2018.

Sist men inte minst presenterar jag härmed Flashback Open 2018´s pokaler:https://imgur.com/a/HZ8cAlP


Varmt välkomna att anmäla er till turneringen via ett meddelande här i tråden!
Citera
2018-07-05, 13:13
  #59
Medlem
Jag vill också vara med.
Citera
2018-07-09, 23:55
  #60
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rs232
En liten statusuppdatering:

Intresset för turneringen har till min stora glädje visat sig över all förväntan och det ser onekligen ut att bli en trevlig historia som med all sannolikhet kommer medföra stort nöje och ökande intresse för gamla såväl som nya schackentusiaster som valt att medverka i turneringen.

Jag vill passa på att ytterligare klargöra för nya läsare i tråden att turneringen kommer att bli av och att medverkandegraden i dagsläget är hög. Min förhoppning är att ytterligare medlemmar såväl nybörjare som mer avancerade utövare, anmäler sig till turneringen som naturligtvis är gratis att medverka i.

Jag kommer att göra ett massutskick via PM om lite drygt en vecka till alla er som visat intresse för att medverka. PM:et kommer att innefatta tävlingsdetaljer och övrig information gällande Flashback Open 2018.

Sist men inte minst presenterar jag härmed Flashback Open 2018´s pokaler:https://imgur.com/a/HZ8cAlP


Varmt välkomna att anmäla er till turneringen via ett meddelande här i tråden!

Ska nog kamma hem en. Riktigt fina var de
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback