Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 11:51
  #1
Medlem
Vivaruss avatar
Ja, det är en väldigt bra fråga. Tar de en med spårämnen ( fastän nykter, upp till veckor efter intag baserat på drog ) så kommer du få genomlida månader, år av pissprov och 5 år av att du kommer kunna få spontana "överraskningsbesök" där du blir medtagen till station då och då ( om du vill ha eller behålla körkort ). Självklart om man pissar rent så blir man förr eller senare lämnad ifred, efter 6 pissprov som kostar över 700 kr/st och ett par "överraskningsbesök" inom loppet av de fem närmaste åren. Då ska vi inte tala om böterna, pengarna till brottsofferfonden ( ja jävlar.. ) och alla omkringkostnader, förlust i arbetstid/transport till och från station m.m. Jag som jobbar lär få betala säkerligen 30 - 50 tkr, för att man skulle ha rökt EN gång helgen innan som exempel. "Vi hjälper dig", jo tjena..

Med andra ord, så ni alkoholkonsumenter förstår: drick 5 öl på fredagen, bli tagen på måndag morgon för glansiga ögonen/trötthet och de tar in dig på djupanalys där de finner spårämnen i dig ifrån fredags och sedan drar de in ditt körkort medan de försöker allt i sin makt intala dig om att de minsann räddar dig genom att ta ifrån dig körkortet ( vissa får behålla om de blir tagna i bilen, gentemot att pissa upp till ett år och några "spontanbesök".. ) och gör dig ännu fattigare på många tusenlappar om du jobbar, fastän du är/var ( vid tillfället ) nykter, och bor du på landet så är risken låg att du får behålla ditt jobb då du inte kan ta dig dit.

Har flera vänner ( vanliga svenssongrabbar ) som rökt cannabis och de har fått hela sina liv upp och nervända av polis och stat samtidigt som de säger att de gör polaren en tjänst ( som tidigare skötte allting jävligt bra och långt bättre än folkets "helgalkoholism" ) samtidigt som de ALDRIG funnit något, efter flertal husrannsakor - med andra ord, straffad för något i blodet.. Kan endast fantisera vad de gör gentemot folk med tyngre droger, men där är de fan inte bättre kan jag lova.

Hur fan kan det här accepteras?

Skulle fan aldrig accepteras om det handlade om "läkemedel" ( lagliga droger, som har långt fler biverkningar än de stora kända drogerna ) och alkohol - samtidigt som de ljuger dig i ansiktet, där de minsann försöker spela ut sig själva som vita riddare som räddar en så river de upp helt vanliga människors liv och ger dem flera års av helvete.

En av mina polare blev upprepande gånger tagen med cannabis i blodet och till slut fick villkorlig och fängelse var på tapeten, han sade där och då: "åker jag in för cannabis, då väljer jag brottets bana". Han har alltså jobbat och slitit i ett väldigt tungt och fysiskt jobb, gjort rätt för sig och aldrig gjort något värre brott än att sladda runt lite på skogsvägar och röka lite cannabis fina sommardagar och han har fått genomlida flera år av helvete p.g.a detta. Han kommer lämna Sverige så snart hans 5 årstid är över, vilket är snart. En människa som gjorde ett långt viktigare framtidsjobb än någon polis och nu kommer han, och många med honom, bit för bit sticka. Med dem alla skatteintäkter och mänskliga resurser de innebär för detta land.

"Vi räddar dig", poliser, politiker och andra tjänstemän - ni pissar er själva i ansiktet. Ser fram emot den dagen då ni får betala era egna löner.

Inte bara går ens skattepengar till att rasera ens egna samhälle och land av dessa vidriga politiker, man blir dessutom jagad och behandlad som en spetälsk samtidigt som de minsann tror sig vara några jävla livräddare när de är egentligen är problemet och de som förstört många av mina polares liv ( i alla fall för flera år ) och nu står jag på tur.

Till er tjänstemän och poliser, kom ihåg att denna häxjakt skapar brottslingar. Själv är jag på gränsen att bara skita i allt, det verkar tydligen löna sig i det här landet, för vad finns det för incitament till att vara en god medborgare i dagens samhälle? Det finns inte, tvärtemot är hela samhället genomruttet och den här soppan kommer drabba tusentals, hundratusentals människor - människor som kanske egentligen rökte cannabis eller andra droger i avslappningssyfte eller för de människor som faktiskt mår fruktansvärt och ser droger som en tillflyktsort, hur hjälper man dessa människor såhär?

Nej, snart kommer de jävlarna fan få betala sina egna jävla löner, jag är så jävla less på det här jävla skitlandet. Fan går man egentligen upp på morgonen.

Tillägg: Kom ihåg att en människa som bitvis förlorat allt, tills dess att ingenting längre betyder något ( böterna läggs ändå på hög, fängelsestraffen biter ändå inte - bättre inne än ute ändå.. ) har inget att förlora längre och kommer totalt ignorera samhället, är då människan drogmissbrukare så kan ni ju själva gissa hur det slutar..
__________________
Senast redigerad av Vivarus 2018-05-26 kl. 12:01.
Citera
2018-05-26, 12:26
  #2
Medlem
Vad föreslår du för lösning?
En lösning så länge kan vara att inte röka joint.
Citera
2018-05-26, 12:40
  #3
Medlem
Ja du det är hårda bud att bryta mot lagen.
Citera
2018-05-26, 12:50
  #4
Medlem
Pandarns avatar
Känner väldigt många som blivit tagna men det är väl inte så jävla ofta det rör sig om överraskningsbesök, pissprov under lång tid och konstant bevakning. Oftast är det bara en bot, betala den och fortsätt med ditt liv med en liten prick i registret liksom
Citera
2018-05-26, 13:06
  #5
Medlem
Citat:
"läkemedel" ( lagliga droger, som har långt fler biverkningar än de stora kända drogerna )
Sluta dra in detta i ekvationen! Vi som tar diverse läkemedel på grund av sjukdom måste göra det oavsett biverkningar! Det går inte att jämföra. Och inte heller använda som hävstång för att godta knark.VI är inga knarkare!
Citera
2018-05-26, 13:38
  #6
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Vad föreslår du för lösning?
En lösning så länge kan vara att inte röka joint.

Avkriminalisera brukande åtminstone, inte förstöra folks liv när de blir tagna. Hjälper ingen.

Precis som folk vill dricka alkohol så vill folk röka, det är ett komplement, ett nöje, ett missbruk.

Tycker i så fall vi ska förbjuda alkohol, den har i så fall långt större skador på samhälle och folk än cannabis, och så länge man sköter det snyggt så är det väl ens ensak. Kan man dricka flera helger i rad, det drabbar inte ens ansvar och man lever ett ordnat liv så är det ingen som klagar, men att jag några gånger ibland ( vissa vänner mer, vissa mindre ) vill ta en "fredagsjolle" efter maten och sjunka ner i soffan efter en förjävla långt arbetsvecka, det minsann ska betyda åratal av mönsteragerande för att någonsin slippa slumpmässiga hembesök och genomsökningar av ditt hem.

Jag och mina vänner är vuxna människor med jobb, ansvar och vi t o m engagerar oss i vårat samhälle - att vi vill ta en "fredagsjolle" är inget man ska bli socialt fryst, förlora jobb/körkort och kanske t o m hem för att man inte längre har råd. Vi kör inte onyktra, vi röker under lugna stunder och ingen av oss har barn - någon jävla måtta får det fan vara, speciellt då cannabis börjar ploppa upp över hela världen och samtidigt presentera så jävla klart och tydligt stora framgångar.

Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Ja du det är hårda bud att bryta mot lagen.

Du är för korkad för att besvara. För lagar skapade av människor är felfria så klart, för lagmakarna är gudar, allsmäktiga och allvetande..
Citera
2018-05-26, 13:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivarus
Avkriminalisera brukande åtminstone, inte förstöra folks liv när de blir tagna. Hjälper ingen.

Precis som folk vill dricka alkohol så vill folk röka, det är ett komplement, ett nöje, ett missbruk.

Tycker i så fall vi ska förbjuda alkohol, den har i så fall långt större skador på samhälle och folk än cannabis, och så länge man sköter det snyggt så är det väl ens ensak. Kan man dricka flera helger i rad, det drabbar inte ens ansvar och man lever ett ordnat liv så är det ingen som klagar, men att jag några gånger ibland ( vissa vänner mer, vissa mindre ) vill ta en "fredagsjolle" efter maten och sjunka ner i soffan efter en förjävla långt arbetsvecka, det minsann ska betyda åratal av mönsteragerande för att någonsin slippa slumpmässiga hembesök och genomsökningar av ditt hem.

Jag och mina vänner är vuxna människor med jobb, ansvar och vi t o m engagerar oss i vårat samhälle - att vi vill ta en "fredagsjolle" är inget man ska bli socialt fryst, förlora jobb/körkort och kanske t o m hem för att man inte längre har råd. Vi kör inte onyktra, vi röker under lugna stunder och ingen av oss har barn - någon jävla måtta får det fan vara, speciellt då cannabis börjar ploppa upp över hela världen och samtidigt presentera så jävla klart och tydligt stora framgångar.



Du är för korkad för att besvara. För lagar skapade av människor är felfria så klart, för lagmakarna är gudar, allsmäktiga och allvetande..


Det låter lite konstigt att få husrannsakan hos sig pga ett tidigare ringa narkotikabrott i bagaget.

Du får engagera dig i något poltiskt parti som kan tänka sig att driva den frågan, eller i ett parti som du kan förändra till att vilja driva legaliserinsfrågan. Fram till dj fått igenom det hela vägen är det enklast att låta bli den där fredagsjointen om man inte vill hamna i trubbel.
Citera
2018-05-26, 13:50
  #8
Medlem
ekerilars avatar
Nu är det ju straffbart att inneha Cannabis, så det torde väl ligga i sakens natur att våra myndigheter försöker att upprätthålla lagen.

Vad det gäller läkemedel, vet jag folk som kör bil med narkotikaklassade mediciner i blodet, men de har läkare som intygat att dessa mikrodoser inte påverkar förmågan att framföra ett fordon.

Vad gäller alkohol så är denna laglig, det har svenska folket faktiskt fattat beslut om i en folkomröstning en gång i tiden. Det är däremot inte tillåtet att ha mätbara mängder alkohol i sitt blodomlopp om man ska köra bil. Fredagsfyllan finns inte kvar i blodsystemet på måndag, såvida du inte har supit i flera dygn.
Citera
2018-05-26, 13:59
  #9
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Känner väldigt många som blivit tagna men det är väl inte så jävla ofta det rör sig om överraskningsbesök, pissprov under lång tid och konstant bevakning. Oftast är det bara en bot, betala den och fortsätt med ditt liv med en liten prick i registret liksom

Skulle vilja berätta hur det hela gick till.. Men det har skett allt för nyligen ( senaste veckorna ) att jag inte vill berätta exakt hur det gick till. Fullständigt vidrigt, hade jag skött allt som tidigare så hade jag troligtvis aldrig varit med om något sånt här..

Jag har tur, men det kommer kosta mycket, många obekväma situationer och framförallt irritationen att jag ska betala för eländet, från början till slut. För att man tar en jolle emellanåt, jisses..

Men polare har fått gå igenom väldigt mycket, mycket lögner, svinaktiga behandlingar ( lämnade flera mil hemifrån utan skjuts exp.vis ), vissa har förlorat och/eller har fått ändra hela sina liv.

Aldrig några våldsbrott, inga tyngre grejer och alla har varit en del av sitt samhälle men på ett eller annat sätt till slut blivit inkallade ( vissa historier är så jävla bittra, när de skött sig men slumpen övervann planeringen.. ) och fått sina liv upp -och nervända.

Om vi hade hanterat alkoholen på likadant sätt som olagliga droger, tror du det hade hjälpt något, eller räcker det med att nämna "alkoholförbud"?

Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Sluta dra in detta i ekvationen! Vi som tar diverse läkemedel på grund av sjukdom måste göra det oavsett biverkningar! Det går inte att jämföra. Och inte heller använda som hävstång för att godta knark.VI är inga knarkare!

Fast läkemedel ÄR lagliga droger. Tar du aktivt droger för att leva så är du minst lika mycket "knarkare" som en förstörd pundare som går på diverse preparat för att överleva dagen, sen att du rättfärdigar det för att du ska kunna leva med det är ditt problem.

Vi alla hanterar våra intag olika. Vissa äter/dricker mer, knarkar mer/mindre, sover mer/mindre - men vi gör det för att vi är nyfikna, man mår dåligt fysiskt eller psykiskt, man kan slappna av på ett annat sätt, man sörjer, man är en våldsam person som försöker finna styrka att skada andra, ja t o m för att bota vissa åkommor ( cannabis är ett praktexempel på en väldigt lyckad planta på den fronten ).

Ändå blir man behandlad som en kriminell våldsam person, använder hårda tag, förnedrar vissa och beter sig svinaktigt så man baxnar. Man kan inte göra ett skit tillbaka, eftersom oftast kommer de spontant eller i en miljö där man inte får använda telefon ( i polisbilen, polishuset m.m ) och de kör sånt fulspel så man vill spy. Jag däremot hann, ska bli roligt vart det leder.

Brukande av droger är ett hälsoproblem om något, säljande är däremot en helt annan femma - men att man har i blodet på gatan/hemma eller offentlig miljö ( med andra ord ej i ett fordon ) ska i värsta fall tas till en ren cell där man kan nyktra till om man är såpass borta, sen kontakter med olika droginstitutioner som försöker ta det ifrån där.
___

Nyfiken om ni ( andra, förhoppningsvis ) poliser är stolta över det beteende som väldigt många poliser visar gentemot droganvändare av alla dess slag.
Citera
2018-05-26, 14:12
  #10
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivarus
Ja, det är en väldigt bra fråga.
Inte i Juridik, i vart fall... Drogpolitik hör i likhet med annan politik hemma i politikforum.

Juridik -> Politik: inrikes

/Mod
Citera
2018-05-26, 14:30
  #11
Medlem
Citat:
Fast läkemedel ÄR lagliga droger. Tar du aktivt droger för att leva så är du minst lika mycket "knarkare" som en förstörd pundare som går på diverse preparat för att överleva dagen, sen att du rättfärdigar det för att du ska kunna leva med det är ditt problem.
Det är säkert rationellt för dig att dra oss, som har lagliga mediciner, ned till din nivå. Det gör det lättare för dig att stå ut med dig själv och dina egna ”vanor”. Jag ser det absolut inte på det viset. Jag använder läkemedel/mediciner. Inte droger. Vem är brottsling, du eller jag? Schack matt.
Citera
2018-05-26, 15:40
  #12
Medlem
sherms avatar
9 av 10 svenskar tycker att det är en bra idé, lite som att 87% röstade för öppna gränser senaste valet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback