Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 01:31
  #1
Medlem
Hej.

Jag gillar att jobba fysiskt, gärna självständigt där man får röra på sig. Jag gillar struktur i jobbet och då man vet ungefär vad man ska göra. För närvarande har jag enbart en gymnasieutbildning men jag kommer snarast möjligt ta truckkort samt körkort.

Jag har närmare 19 poäng från gymnasiet och är redo att lära mig nya saker också

Vilka jobb bör jag ta en titt på? lönen är inte särskilt viktig då jag nöjer mig med ett enkelt levene, ett hus på en skånska myllan samt en billig skattebefriad bil, gröt till frukost från Lidl och second-hand är mig inte heller emot och det enda jag kräver lönemässigt är att företaget följer kollektivavtalet!

( Obs jag vill inte bara polis, lärare eller dylikt )
__________________
Senast redigerad av helsvensken 2018-05-26 kl. 01:38.
Citera
2018-05-26, 01:39
  #2
Medlem
Försvarsmakten skulle jag säga rent spontant. Jag hade jättegärna gjort GMU och kanske t.o.m jobbat inom försvaret OM det inte vore för mina ståndpunkter jag har kring vårt land. Hade jag älskat vår stat och regering, "sloganen" att Vi är världens bästa humanitära stormakt, och överlag samtyckt i saker och ting i samhället etc. Dessvärre gör jag inte det och kan således inte tänka mig att strida (eller åtminstone förbereda mig för eventuell strid) för Sverige. Känns jävligt omoraliskt och fel liksom. Men gillar du vårt land så pass mycket och vill ha ett fysiskt jobb utan mycket utbildning (3 mån är väl GMU, kan ha ändrat till 12 mån nu är osäker men du får lön under utbildningen har jag för mig) så skulle jag säga Försvarsmakten.
Citera
2018-05-26, 01:40
  #3
Medlem
Montera upp/ner byggnadsställningar är fysikt och ska rätt bra betalt har jag hört.
Borde vara väldigt tydligt vad man ska göra också. Upp med skiten så fort som möjligt eller ner med skiten så fort som möjligt.

Edit: Montera solceller på tak. Solcellsmontör? Känns som något som ligger i tiden också.
__________________
Senast redigerad av Chris-Phris 2018-05-26 kl. 01:45.
Citera
2018-05-26, 02:05
  #4
Medlem
Röjning i skogen
Citera
2018-05-26, 02:10
  #5
Medlem
Heltutanklasss avatar
Rivare.. outbildade knarkare till 99% av dom jag träffat
Citera
2018-05-26, 05:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Hej.

Jag gillar att jobba fysiskt, gärna självständigt där man får röra på sig. Jag gillar struktur i jobbet och då man vet ungefär vad man ska göra. För närvarande har jag enbart en gymnasieutbildning men jag kommer snarast möjligt ta truckkort samt körkort.

Jag har närmare 19 poäng från gymnasiet och är redo att lära mig nya saker också

Vilka jobb bör jag ta en titt på? lönen är inte särskilt viktig då jag nöjer mig med ett enkelt levene, ett hus på en skånska myllan samt en billig skattebefriad bil, gröt till frukost från Lidl och second-hand är mig inte heller emot och det enda jag kräver lönemässigt är att företaget följer kollektivavtalet!

( Obs jag vill inte bara polis, lärare eller dylikt )

Försvarsmakten nämnde någon. Prova 3 månaders GMU och se vad du tycker.
Om du bor i Stockholm eller Oslo eller är villig att flytta på dig så har jag andra tips.
Citera
2018-05-26, 07:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Phris
Montera upp/ner byggnadsställningar är fysikt och ska rätt bra betalt har jag hört.
Borde vara väldigt tydligt vad man ska göra också. Upp med skiten så fort som möjligt eller ner med skiten så fort som möjligt.

Edit: Montera solceller på tak. Solcellsmontör? Känns som något som ligger i tiden också.
Riktigt jobbigt jobb att montera byggnadställningar. haha jobbade med det ett tag och skulle inte rekommendera det till ngn :/
Citera
2018-05-26, 10:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Hej.

Jag gillar att jobba fysiskt, gärna självständigt där man får röra på sig. Jag gillar struktur i jobbet och då man vet ungefär vad man ska göra. För närvarande har jag enbart en gymnasieutbildning men jag kommer snarast möjligt ta truckkort samt körkort.

Jag har närmare 19 poäng från gymnasiet och är redo att lära mig nya saker också

Vilka jobb bör jag ta en titt på? lönen är inte särskilt viktig då jag nöjer mig med ett enkelt levene, ett hus på en skånska myllan samt en billig skattebefriad bil, gröt till frukost från Lidl och second-hand är mig inte heller emot och det enda jag kräver lönemässigt är att företaget följer kollektivavtalet!

( Obs jag vill inte bara polis, lärare eller dylikt )

Vården, antingen äldreomsorgen eller funktionshinderomsorgen.
Citera
2018-05-26, 10:48
  #9
Medlem
Banangurkazzs avatar
Proffsboxare. Bra lön, ingen utbildning krävs, du får röra på dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback