Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-05-27, 19:11
  #73
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
Det handlar om att jag vill bli inbjuden till en inre krets utan att fråga om det är ok att jag ansluter.

De har ju redan välkomnat dig genom att be dig adda.
Du svarade inte på frågan
Citera
Mogna-Meloners avatar

Moderatormeddelande

Postat av Mogna-Meloner 2018-05-27, 22:11
Medlem
Tråden handlar inte om:

- hur just du använder Facebook.
- varför du vägrar i sten att ha Facebook.
- att TS borde radera sin Facebook.

Tråden handlar faktiskt om TS och hans specifika problem.

/Mod
2018-05-27, 23:10
  #75
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Psykologi:allmänt ———> Relationsakuten

/Mod
Citera
2018-05-27, 23:51
  #76
Medlem
rytaris avatar
var glad att du slipper dom, det är bara jobbigt i längden, mitt tips är att du lägger till de som vänner själv som du verkligen känner att du har en bra relation med på riktigt, man måste inte lägga till folk bara för att man jobbar på samma ställe...det ser bara korkat ut med folk som har 500+ vänner och inte ens känner en tredjedel av dom på riktigt.
jag blev trött på att se mina kollegors idiotiska ansikte poppa upp på skärmen varje gång jag loggade in med bilder på sina nerpissade ungar och grillkvällar o semestrar o allt va fan det var som de tyckte att alla måste få veta så tog bort nästan alla
Citera
2018-05-28, 00:46
  #77
Medlem
canoes avatar
Du är ny på jobbet: de har inte bestämt sig för
Vilken ”level of respect” de ska ge dig än. Hade du varit karismatisk och haft pondus hade de addat dig redan. Mem eftersom att du inte är det och de inte känner dig bra än så placerar de dig lägre än de. Människor tänker alltid ” vad gynnar detta mig”, folk har ett självintresse först o främst.

Matcha deras energi. Treat them how they treat you.
Citera
2018-05-28, 11:03
  #78
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
Jag är i 30-årsåldern medan de är 40-55. Känner bra samhörighet med dom men att lägga till dom på sociala medier skulle kännas som att jag tränger mig på. Vill hellre bli inbjuden, som en välkomnande gest.

Men du har ju blivit inbjuden av flera på jobbet. Eftersom du inte besvarat det så kan de ju inte veta om du vill. Du får nog se upp så att du inte fastnat för hårt i dina tidigare upplevelser av utanförskap. Du har fått inviter, då tränger du dig inte på om du besvarar dem och lägger till dem som inbjudit dig till det.
Citera
2018-05-29, 17:26
  #79
Medlem
getlitnotfits avatar
Låter som det grundar sig i att du överlag är dålig på att vara intiativstagande. Tänk på hur glad du blir när någon kontaktar dig, addar dig, påbörjar en konversation eller ger dig en komplimang. De blir minst lika glada och när de dessutom har bett dig att lägga till dem?

Du kanske har ett svårstavat men unikt namn och då är det fortfarande lättare för dig, dessutom när du vill ha dem på sociala medier.
Citera
2018-06-02, 12:18
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getlitnotfit
Låter som det grundar sig i att du överlag är dålig på att vara intiativstagande. Tänk på hur glad du blir när någon kontaktar dig, addar dig, påbörjar en konversation eller ger dig en komplimang. De blir minst lika glada och när de dessutom har bett dig att lägga till dem?

Du kanske har ett svårstavat men unikt namn och då är det fortfarande lättare för dig, dessutom när du vill ha dem på sociala medier.

Håller med. Lägg till dem. Förvänta dig inget intressant.
Citera
2018-06-02, 13:02
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
Nej, det är det som är grejen. Jag ska inte behöva göra det, det är svaghet.


Ja det är ju väldigt svagt, antar dom tycker det med då blir det ju lite moment 22

kan du inte sträcka ut en hand fast de sagt det så får du väl skylla dig själv inte sitta här och gnälla.

Tror snarare du är rädd för att inte få svar på dina förfrågningar och därmed tolkar du att du inte är värd något. Socialamedier är inte det viktigaste i livet.

Och du kan nog få vänta i evigheter då dina jobbkollegor verkar lika principfasta (rädda)
Citera
2018-06-02, 14:37
  #82
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
"Jag finns på facebook om det skulle vara nåt"
"Jag finns på facebook så du vet..."

Typ så men då hade de lika gärna kunnat lägga till mig.
Du fick inte vara med som barn o nu är du runt 30. Dina kollegor är 40-45 om jag minns rätt.
Skillnaden är att de är vuxna medan du har fastnat i barnstadiet.
Om de sagt att du kan/får lägga till dem så menar de att du kan/får lägga till dem.

Ska ta ett exempel på mitt vuxna Facebookande för att visa på även om jag kanske inte får.
Jag är vuxen vilket kan vara svårt för de som läser det jag skriver på Flashback att tro😉.
Jag skaffade FB (Facebook) i ett sent stadie o lade till mina riktiga vänner o familj. Sedan välde det in förfrågningar som jag accepterade. Det flödet av onödig skit o på div språk tröttnade jag på o det blev ett rejält arbete att rensa den kompislistan.
Sedan började jag upptäcka grupper. I dag är jag nog med i ett 20-tal grupper, baserat på mina intressen. Har även genom dessa grupper fått nya vänner på internet. Men vi håller det fortfarande inom gruppen. Skulle jag lägga till alla så skulle min kompislista av 30pers få en nolla till. Inte jag då utan i antalet kompisar. Jo, jag undviker medvetet vänner här.
I slutet av sommaren kommer jag träffa flertalet av de personer jag snackar med i en av grupperna genom en sammankomst.
Först här kommer jag lägga till/godkänna andra i en eventuell kompislista. Är inte helt övertygad om jag vill läsa deras matrecept eller vad de gjort med sin familj. Så vi får se.

Så, nu har jag skrivit om mig själv på FB.
Men detta kan faktiskt appliceras på ditt problem.
Jag misstänker att du är med i FB-grupper på samma sätt som mig o jag misstänker att du själv har ansökt om att få tillhöra gruppen som antagligen består av vuxna människor som bara delar ett intresse med dig.
Nu ska jag knyta ihop min novell där uppe.
Dina arbetskamrater är även de en grupp av människor. De har lagt till varandra av en gemensam nämnare som då är arbetet.
I princip så har de redan bjudit in dig till gruppen, "Vi som slavar på Donken i Östra Färnebo" även om det inte är en officiell FB-grupp.
Så därför ligger bollen nu hos dig. Släpp ditt barndomstrauma o lägg dig på samma nivå som de vuxna du jobbar med. För dom har inte en aning om o skiter fullständigt i din uppväxt.

Ps. Även att du har förklarat så förstår jag inte upphetsningen över FB.
__________________
Senast redigerad av Provocative2.0 2018-06-02 kl. 14:40.
Citera
2018-06-08, 03:40
  #83
Medlem
HobbyHitlers avatar
Men för i HELVETE TS!!!
Dina kollegor har gett dig inviter om att lägga till dom som vänner på Facebook, men du kan inte göra det pga någon skruvad idé om att det skulle vara att visa svaghet...samtidigt som du vill att dina kollegor ska visa denna av dig upplevda svaghet.
Du har fått inviter av kollegorna men beter dig som någon jävla primadonna. Ingen känner till, kan ta hänsyn till eller ens bryr sig om dina trauman från barndomen, det är dags att växa upp nu jävla hönsröv!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback