Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-25, 22:24
  #1
Medlem
Hej


Undrar varför vi kan lägga all energi och är kapabla att bygga rymdfarkoster för att färdas genom rymd, men inte har uppfunnit någon farkost att färdas genom dimensioner? Är det lathet? Kan någon förklara varför de farkoster vi har kan färdas genom rymd men inte dimension? Är inte det en uppenbar lucka i vår upptäcktsresa?
Citera
2018-05-25, 22:49
  #2
Medlem
constants avatar
Först kanske man bör påvisa att det finns olika dimensioner, förutom de redan kända.

Det finns inte heller några transportmedel för att resa till sagovärldar som Nangijala eller Tomteland.
Citera
2018-05-25, 22:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Först kanske man bör påvisa att det finns olika dimensioner, förutom de redan kända.

Det finns inte heller några transportmedel för att resa till sagovärldar som Nangijala eller Tomteland.


Om det ska kunna påvisas så måste det ju ske forskning och experiment. Det verkar ju som att man fäst sig vid just en typ av utveckling?
Citera
2018-05-25, 22:56
  #4
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Om det ska kunna påvisas så måste det ju ske forskning och experiment. Det verkar ju som att man fäst sig vid just en typ av utveckling?
Visst, och det står dig helt fritt att börja forska om ämnet.
Citera
2018-05-25, 22:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Visst, och det står dig helt fritt att börja forska om ämnet.


Världens drygast mest intetsägande svar Nu var frågan varför de etablerade verksamheterna just struntar i denna aspekt, och fysiken bakom ett sådant projekt.
Citera
2018-05-25, 23:07
  #6
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Världens drygast mest intetsägande svar Nu var frågan varför de etablerade verksamheterna just struntar i denna aspekt, och fysiken bakom ett sådant projekt.
Antagligen för att de inte finner någon mening med sådan forskning. På samma sätt som att man inte finner någon mening med att forska om telepati, healing, homeopati med mera.

Däremot står det såklart helt fritt för troende av diverse skit att börja forska. Konstigt att ingen av alla dessa fanatiska muppar gör det. Eller konstigt, ingen av dem lär hamna i nivån att ens förstå vad forskning är.

Att barn fått studier publicerade visar dock på att det går. Men oj, nu glömde jag, man får inte vara helt väck i skallen om man ska.
Citera
2018-05-25, 23:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Antagligen för att de inte finner någon mening med sådan forskning. På samma sätt som att man inte finner någon mening med att forska om telepati, healing, homeopati med mera.

Däremot står det såklart helt fritt för troende av diverse skit att börja forska. Konstigt att ingen av alla dessa fanatiska muppar gör det. Eller konstigt, ingen av dem lär hamna i nivån att ens förstå vad forskning är.

Att barn fått studier publicerade visar dock på att det går. Men oj, nu glömde jag, man får inte vara helt väck i skallen om man ska.


Ja, för dimensioner är ju helt påhittat och används inte alls inom forskning. Läs på lite vet jag
Citera
2018-05-25, 23:11
  #8
Medlem
Steinarrs avatar
Kanske för att det är liiiiiiiiiiiiiiite mer invecklat?

Vi kommer troligtvis aldrig få den kunskapen heller.
Citera
2018-05-25, 23:13
  #9
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Ja, för dimensioner är ju helt påhittat och används inte alls inom forskning. Läs på lite vet jag
Som resemål? Hur tänkte du nu?
Citera
2018-05-25, 23:14
  #10
Avstängd
Gäddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Ja, för dimensioner är ju helt påhittat och används inte alls inom forskning. Läs på lite vet jag

Vad menar du med dimensioner nu?

Upp-ner, höger-vänster, fram-tillbaka.

Sen då? Ana-kata?

En dimesion är inte en plats..
Citera
2018-05-25, 23:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Kanske för att det är liiiiiiiiiiiiiiite mer invecklat?

Vi kommer troligtvis aldrig få den kunskapen heller.

Så har människan sagt om rymdfärd också.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Som resemål? Hur tänkte du nu?


Vad är det du inte förstår
Citera
2018-05-25, 23:15
  #12
Medlem
Du menar att man inte skulle följa begreppet "tid" i en resa.

Då skulle man stå still - jag vill att du filosoferar över denna mystiska dimension - detta 4:e element...tid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback