Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-25, 22:57
  #13
Medlem
Har du fett på kroppen? Det tillverkar östrogen. Vi bombarderas av syntetisk östrogen i civilisationen.
Jag hade kört på vatten fastning varje söndag.

Testosterone omvandlas till östrogen eller Dihydrotestosteron, förmodligen genetiskt kanske inte finns mycket att göra.
__________________
Senast redigerad av Langkille 2018-05-25 kl. 23:02.
Citera
2018-05-25, 23:02
  #14
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
En Man är jag iaf garanterat med tanke på att mitt testosteron var över det normala. Det verkar dock som att mycket av mitt testo omvandlas till östrogen, så det är något som är tokigt med kroppen just nu.
Det är så kroppen fungerar...

Felet måste vara att du har mycket testo?

Vågar inte gissa vilken sjukdom!
Citera
2018-05-25, 23:03
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Dricker du mycket öl? Om så är fallet, sluta med det så sjunker även dina östrogennivåer. Humle innehåller fytoöstrogen och det är därför öldrickare med stor konsumtions brukar utveckla ölmage och bröst.

Vilket fruktansvärt skitsnack, folk blir feta av öl pga kalorierna och inte av hormonförändringar. Då borde ju äldre kvinnor efter övergångsåldern då kunna dricka öl för att behålla kroppen eftersom man får en östrogenboost av öl. Fan alkisakärringar behåller mensen i två år extra med detta trix....doktorn hatar dessa kvinnor med detta enkla trix.
__________________
Senast redigerad av bul-11-33 2018-05-25 kl. 23:07.
Citera
2018-05-25, 23:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Vilket fruktansvärt skitsnack, folk blir feta av öl pga kalorierna och inte av hormonförändringar. Då borde ju äldre kvinnor efter övergångsåldern då kunna dricka öl för att behålla kroppen?
https://pubs.niaaa.nih.gov/publications/arh22-3/220.pdf
Plants used to produce alcoholic beverages contain estrogen like substances (i.e., phytoestrogens).
Observations that men with alcoholic cirrhosis often show testicular failure and symptoms of feminization
Östrogen bidrar till fett i män.
Citera
2018-05-26, 02:14
  #17
Medlem
Utopiantoss avatar
Sluta äta eller dricka soja. Kroppen får i sig östrogenliknande molekyler av soja. Dess hälsoeffekter är mycket omdebatterade, men Sheldon i Big Bang avråder Leonard från att dricka sojamjölk för att det gör honom till "a hysterical woman". Men seriöst, risken för att man får östrogenlikande effekter av de östrogenliknande molekylerna gör att jag väljer bort så mycket soja jag kan.

Likande med alkohol som Langkille pratar om ovan.
Citera
2018-05-28, 23:01
  #18
Medlem
Folk ger så mycket skit råd här.


Ta aromasin, 7.5 mg var tredje dag tills du ser fysiska tecken på det är under kontroll.
Är det inte nog så öka frekvensen. Också gå och testa dig.

Du har förmodligen högt SHBG alternativ inflammation i kroppen. Hur som så blir din hälsa bättre av normala nivåer E.
Citera
2018-05-28, 23:58
  #19
Medlem
Konstigt att du dissar läkemedel, som ju är väl beprövade, och väljer att laborera på egen hand.
Citera
2018-05-28, 23:58
  #20
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Verkar vara Ashwagandha, Zinc, Inositol samt L-theanin. Allt det där tar jag redan.

Fattar du trögt!
Jag har gett dig de enda du behöver veta !!!
Citera
2018-05-30, 21:26
  #21
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Vilket fruktansvärt skitsnack, folk blir feta av öl pga kalorierna och inte av hormonförändringar. Då borde ju äldre kvinnor efter övergångsåldern då kunna dricka öl för att behålla kroppen eftersom man får en östrogenboost av öl. Fan alkisakärringar behåller mensen i två år extra med detta trix....doktorn hatar dessa kvinnor med detta enkla trix.

Det är varken fruktansvärt eller skitsnack. Detta är allmänt känt inom medicinsk vetenskap, oavsett vad du tycker om saken. Alltså ett faktum. Använd google, så kommer du förstå att du har fel.
Citera
2018-05-30, 23:21
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Har ganska så högt testosteron men jag hade tydligen för högt östrogen enligt min läkare. Tog dessa tester förra veckan för att se om det hade med min nedstämdhet att göra. Farbror doktorn ville ge mig någon medicin men det kan han glömma.

Finns det något kosttillskott som kan hjälpa?

Något som inte är ett anti-androgen också. Vill bara minska på östrogenet.

Har läst om något som heter Resveratrol

Någon som har hört talas om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Sluta äta eller dricka soja. Kroppen får i sig östrogenliknande molekyler av soja. Dess hälsoeffekter är mycket omdebatterade, men Sheldon i Big Bang avråder Leonard från att dricka sojamjölk för att det gör honom till "a hysterical woman". Men seriöst, risken för att man får östrogenlikande effekter av de östrogenliknande molekylerna gör att jag väljer bort så mycket soja jag kan.

Likande med alkohol som Langkille pratar om ovan.

Är det några östrogener man bör oroa sig över är det bisfenoler och östrogener i komjölk. Fytoöstrogen i rätt mängd kan snarare ta upp östrogenreceptorer så att mer potenta östrogener inte kan binda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback