Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 21:48
  #1
Medlem
Hej!
Har under ett tag varit medveten om begreppet triggerpunkt och upptäckte ganska snart att de varit orsaken till smärtor i ansiktet, nacke, axlar och rygg. Nu för ett tag sedan var jag hos en massör som tryckte på dessa och gav mig övningar mm. Men jag måste ändå ställa frågan om det här är normalt.
Jag är ju fortfarande under 20 år och beväras av triggerpunkter över nästan hela ansiktet, framförallt i käken och i områden runt ögonen. Dessa blir ''aktiva'' och ger en strålande och obehagligt äcklig känsla upp till 2-3 gånger per vecka. Håller på att bli tokig rent utav sagt. När dessa ''sätts igång'' trycker jag som jag fått instruktioner om, och även googlat lite om. Det gör ju ursäkta ordvalet, men fan ont, och börjar bli less på att behöva upprepa proceduren om och om igen utan något större resultat.

Är det verkligen så vanligt att man får såhär i min ålder? Är ju en stressad människa och det är ju det som troligtvis gör att dessa existerar, men det stör ju liksom min vardag på riktigt! Har ju inte råd med att gå till en massör varannan vecka när man lever på Csn och någon lön som kommer in lite ibland.
Citera
2018-05-25, 22:45
  #2
Medlem
blodigdiarres avatar
Har du varit på vårdcentralen? En orsak kan ju vara att nån inflammation påverkar nerverna. Det i sin tur kan vara ett resultat av stress. Hur sitter du, står du och går du? Spänt med axlarna upp mot öronen? Det kan ställa till ett helvete när nerverna som går från nacken och ut i ansiktet trycks ihop. Prova med avslappning och något antiinflammatoriskt, typ voltaren. Hör efter med en sjukgymnast som kan ge råd om träning, hållning, avslappning och sånt.
Citera
2018-05-26, 03:15
  #3
Avstängd
Kyzs avatar
Jag hade en flickvän för nåra år sen som hade en sån där punkt nån stans mins inte vart men hon gick till läkaren som rekommenderade terapi så hon fick traska iväg dit nåra gånger o hittade förtränga saker om att hon blivit sexuellt utnytjad som barn när hon fick reda ut de o styvfarsan fick en dom så blev hon lugn o då försvann allt dedär

Fast hon hade fortfarande en triggerpunkt på fittan såklart

Mvh Johan ber om ursäkt för stavning jag har tagit diverse saker.. Orkar inte bry mig om stavning...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback