Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-25, 20:26
  #1
Medlem
Richard-IIIs avatar
Jag har riktigt mycket respekt för Charlotte Kalla som idrottskvinna. Men jag har nog känt att hon som person är lite kantig och kanske inte helt bekväm i det sociala livet?

Dock måste jag ge henne full kudos för hennes integritet och principfasthet när hon av principskäl tackar nej till att göra reklam för spelbolag.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...aste-ta-ansvar

Skönt att se någon som inte säljer ut sig totalt typ Zlatan, Persbrandt eller Sjöström. Tack Charlotte!
Citera
2018-05-25, 20:39
  #2
Medlem
D_V_Ss avatar
Mycket bra.

Zlatan har utvecklats till en pajas.
Citera
2018-05-25, 20:39
  #3
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag har riktigt mycket respekt för Charlotte Kalla som idrottskvinna. Men jag har nog känt att hon som person är lite kantig och kanske inte helt bekväm i det sociala livet?

Dock måste jag ge henne full kudos för hennes integritet och principfasthet när hon av principskäl tackar nej till att göra reklam för spelbolag.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...aste-ta-ansvar

Skönt att se någon som inte säljer ut sig totalt typ Zlatan, Persbrandt eller Sjöström. Tack Charlotte!


Alltid gillat denna kvinna men nu stiger hon ännu mer i graderna. Bra av henne att hon nobbar grisarna i spelmaffian...
Citera
2018-05-25, 20:40
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag har riktigt mycket respekt för Charlotte Kalla som idrottskvinna. Men jag har nog känt att hon som person är lite kantig och kanske inte helt bekväm i det sociala livet?

Dock måste jag ge henne full kudos för hennes integritet och principfasthet när hon av principskäl tackar nej till att göra reklam för spelbolag.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...aste-ta-ansvar

Skönt att se någon som inte säljer ut sig totalt typ Zlatan, Persbrandt eller Sjöström. Tack Charlotte!

Jag gillar folk som är uppriktiga, speciellt kvinnor som är uppriktiga. Kalla har jag alltid sett som en tjej med integritet som inte "kan köpas för pengar", speciellt då inte för "spelbolagspengar" då..

Hennes skäl för att inte ställa "upp på" spelbolagsreklam förstår jag, men framför allt att spelbolagen "de andra stjärnorna gör reklam för" blåser sina kunder oftare än det regnar här i Göteborg, och "du måste omsätta vinsten 45x innan du får ut vinsten i riktiga pengar"..

En ärlig tjej, och hon går inte att köpas för pengar för att få att ljuga om "bli en vinnare, satsa på "Maltasmaffia-spel"..
Citera
2018-05-25, 20:53
  #5
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Mycket bra.

Zlatan har utvecklats till en pajas.


Ja, samtidigt som Kalla växer så krymper ju Zlatan.

Zlatan är fortfarande någon som varit en fantastisk fotbollsspelare, men som person börjar han bli en karikatyr på sig själv, och det är ingen vacker teckning.

Persbrandt är kanske mindre förvånande då det väl ligger i hans karaktär och image att snorta, svina och så gambla lite?

Sara Sjöström däremot måste väl känna sig rätt dum just nu? Hennes trovärdighet i Barncancerfondsreklamen droppade rätt rejält när hon började trampa vatten i Betsonfilmen.
Citera
2018-05-25, 20:55
  #6
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Fan vad härligt gjort utav Kalla! Henne skulle jag ha avlat på!
Citera
2018-05-25, 20:56
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Alltid sett henne som en klok kvinna. AXA havregrynsgröt är det hon kan tänkas göra reklam för. Det står för hennes värderingar. Hon har absolut rätt i detta att med henne som ansikte utåt skulle ett spelbolag kunna sätta klorna i sådana som har henne som idol och extremt bra att säga nej till detta. Trots att det givet skulle ge henne miljoner. Hon är ju tyvärr ganska ensam om detta.
Citera
2018-05-25, 20:56
  #8
Medlem
Finns en baktanke bakom detta uttalande, var så säkra. "Mycket vill ha mer" osv. Finns många sätt att få mycket på...
Citera
2018-05-25, 21:13
  #9
Medlem
Zaedrewss avatar
Som en parantes. AB hade 7 annonser i samband med denna nyhet. 7 annonser för spelbolag... Väntar med spänning på en AB artikel om detta om hur farligt spelberoende är. Kalla går här emot alla. Närmast som en swish-kampanj för henne borde startas.
Citera
2018-05-25, 21:41
  #10
Avstängd
Spargris1s avatar
En kvinna att se upp till.
Hela Sverige visar sin tacksamhet.
Massiv, enorm respekt.
Citera
2018-05-25, 22:03
  #11
Medlem
GormDenGamles avatar
Vilken moral och integritet! Äkta kvinnfolk!
Vill du gifta dig med mig, Charlotte?
Citera
2018-05-25, 22:08
  #12
Medlem
Jag gillar att hon bojkottar spelbolagen, dock så är hon för massinvandringen och då spelar inget annat någon roll för mig.

Tummen ner för Kalla, trots bra beslut just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback