Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-07, 20:32
  #13
Medlem
Antagligen har det enbart med dina preferenser att göra, finns väldigt många dialogtunga spel som är tokhyllade.
__________________
Senast redigerad av Stockholmslivet 2018-06-07 kl. 20:35.
Citera
2018-06-07, 23:42
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Testa att spela ett spel som t.ex. Planescape: Torment utan långa dialoger...

Olika spel baseras på dialoger, FPS spel som du nämner är oftast för att tillfredsställa mindre intelligenta personer helt enkelt. Så när det blir för mycket att läsa och det gör ont i huvudet, ja då ska man nog spela supermario bros istället.
Ah! I det spelet, och många av Lucas Arts lir, så är ju just dialogen ofta något av det bästa med spelen.
Citera
2018-06-08, 07:25
  #15
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vet inte. Spec Ops: The Line är en av mina bättre upplevelser på senare år och det är satan i mig dialogtungt. För att inte tala om alla rollspel som jag gillar. Eller alla rena äventyrsspel för den delen.

Näe, det är bara dåligt när det ordbajas i onödan. Typ Final Fantasy.


Alltså, hur är det spelet egentligen?

Verkligen alla pratar om storyn och dess poänger, vilket jag kan hålla med om av det jag sett på tuben, men av det lilla jag sett på gameplayet verkar själva spelet vara högst mediokert. Inte dåligt, men väldigt "Third person shooter 101", som att de följt en mall på hur man ska göra en tredjepersonskjutare, som egentligen inte gör något särskilt bra utan bara okej och spelbart för att man ska orka ta sig igenom storyn
Citera
2018-06-08, 10:20
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Alltså, hur är det spelet egentligen?

Verkligen alla pratar om storyn och dess poänger, vilket jag kan hålla med om av det jag sett på tuben, men av det lilla jag sett på gameplayet verkar själva spelet vara högst mediokert. Inte dåligt, men väldigt "Third person shooter 101", som att de följt en mall på hur man ska göra en tredjepersonskjutare, som egentligen inte gör något särskilt bra utan bara okej och spelbart för att man ska orka ta sig igenom storyn
Jo, gameplay är väldigt standard. Vilken coverbaserad shooter som helst. Men det är också lite av poängen med spelet. Det ska kännas generiskt och som att du har spelat det 100 gånger tidigare. Men spelet som helhet är helt klart mer en psykologisk thriller än något annat.
Citera
2018-06-26, 02:01
  #17
Medlem
EliasAlucards avatar
Helt enkelt eftersom de faktiskt är skitspel, och spelutvecklarna var medvetna om detta redan under utvecklandet av spelen, så de försökte rädda spelet ifråga med vad de trodde (eller hoppades på) skulle vara någon grym dialog med wow-faktor. De var helt enkelt för kassa för att utveckla ett bra spel, så de försökte skriva ihop en kass autistisk text de hoppades på skulle låta djup eller så.

Bra spel har bra dialog också, men dialogen som sådan är liksom inte huvudpoängen med spelet, och tar inte upp 90% av spelets tid.
Citera
2018-06-26, 03:10
  #18
Medlem
Robners avatar
Huruvida man överhuvudtaget inte gillar spel med mycket dialog är nog mest en fråga om preferens. Själv gillar jag spel med en bra story och då är ofta en relativt stor portion av dialog nödvändig. Dåligt skriven meningslös dialog är förstås alltid till nackdel för ett spel, men det är ju dåliga actionscener också.

Totalt förkastligt är dock dialoger/cutscenes som inte går att skippa. Visserligen kan det vara nödvändigt att se dem en gång, men ibland måste man ju spela om scener, och att sitta igenom långa scener som man redan har sett är det nog få som gillar.
Citera
2018-07-08, 19:06
  #19
Medlem
Är väl helt enkelt att man lägger märke till dialoger mer när det är dåligt än när de är bra. Finns såklart exempel på skitbra dialog som man lägger märke till också (Tarantino & Sorkin kommer i åtanke för att nämna ett par filmexempel). Men ofta så får bra dialog en bara att känna inlevelse med spelvärlden - utan att nödvändigtvis tänka på att spelet är välskrivet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback