Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 18:03
  #1
Medlem
Är de möjligt att klippa upp ett ramlås på en cykel med frys spray och en bultsax. Tappat bort nyckeln till cykeln och funkar inte att klippa ramlåset med endast bultsax. Så tänkte ett frys spray som går ner till -55 grader. Kan de gå?
Citera
2018-05-25, 18:10
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Skaffa en härdad bultsax.
Citera
2018-05-25, 18:10
  #3
Medlem
jag skulle säga att frysa låset endast hjälper väldigt lite.. kanske hjälper lite mer om du skulle kunna använda en hammare/slägga och slå mot nåt hårt..


men de är absolut inte omöjligt att få bort de. lägg upp en bild ska jag ge dig mer tips.. finns så många olika varianter att få av och bort skiten..


typ ett sågblad och lägga lite tid bara.
Citera
2018-05-25, 18:14
  #4
Medlem
om du kommer åt någon elsåg eller liknande så funkar det. det har jag gjort och det gick bra
Citera
2018-05-25, 18:48
  #5
Medlem
skunkjobbs avatar
Om du har tänkt använda bultsax så har du ingen glädje av kyla. Kylan gör många material sprödare och känsligare för slag men det hjälper inte när man ska klippa något, tvärtom snarare att det bara blir ännu svårare att klippa. Ska du kyla så ska du slå söner låset, det kanske du kan lyckas med.

Själv har jag använt vinkelslip ett par gånger men du kanske inte har någon sådan.
Citera
2018-05-26, 00:40
  #6
Medlem
Köp ett dyrksätt istället. Oftast brukar det även finnas tutorials på youtube om hur man dyrkar diverse lås med hushålls saker.
Citera
2018-05-28, 18:58
  #7
Medlem
Ramlås brukar annars vara av "Basta" typ i dag, och de tar 5 minuter att borra sönder så att låskolven klickar ut, och sedan plockar man ut resterna av låshuset med en skruvmejsel, och stoppar i ett nytt lås från närmsta återförsäljare av lösa lås av samma typ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback