Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 15:51
  #1
Medlem
Tar sedan snart 14 dagar sedan Mirtazapin 15mg för sömn. Jag tar även 15 mg Escitalopram.
För lite mer än en vecka sedan, ungefär tionde dagen på Mirtazapin började jag känna stelhet i lederna. Successivt har jag blivit stelare, fått mer kringvandrande värk i leder och muskler. Mest benen, men även armar de sista dagarna. Ringde min VC idag, men min läkare var inte där, men jag telefontid på måndag.

Man ska aldrig googla på biverkningar, men såg Rabdomyolys och hade jag inte ängest innan fick jag det då.

Kan lägga till att jag började med Deslortadin 5mg samma dag som stelheten började kännas. Den har jag inte tagit idag för att se om det skulle blivit bättre, men det blev det inte.

Har ni något råd? Ska jag fortsätta med Mirtazapin över helgen eller sluta typ ikväll ifall det skulle vara Rabdomyolys? Eller kan jag fått för mycket antihistamin i mig när jag tog Deslortadin?

På kvällens bjudning som jag tänkt ta mig igenom... Ska man hoppa över alkoholen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback