Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 13:30
  #1
Avstängd
Tungt beväpnad polis på skola i Luleå – helikopter söker man med vapen
Citat:
Polisen har larmats om en beväpnad man vid en skola i Luleå. Barnen hålls inne i skolan medan polisen söker av området.

Polisen har skickat patruller till platsen och har bland annat en helikopter i luften. Enligt uppgifter till SVT ska patrullerna vara i närheten av en skola.

– Barn hade sett en beväpnad man och hittat ammunition, säger vittnet Sven-Göran Westin till SVT.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...ckning-i-lulea

Verkar vara en F6-skola med förskola upp till årskurs 6 om jag fattat det rätt? Någon som vet om det varit stökigt där tidigare?
__________________
Senast redigerad av Jiddraren 2018-05-25 kl. 13:34.
Citera
2018-05-25, 13:42
  #2
Medlem
Hamsterbolls avatar
Undrar var de hittade ammunition och vad det var?
Citera
2018-05-25, 15:45
  #3
Avstängd
speedskaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Tungt beväpnad polis på skola i Luleå – helikopter söker man med vapen


https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...ckning-i-lulea

Verkar vara en F6-skola med förskola upp till årskurs 6 om jag fattat det rätt? Någon som vet om det varit stökigt där tidigare?

upptagningsområdet är till 90 procent från dyraste villaområdet i luleå.. i stort sett blattefritt.
Citera
2018-05-25, 20:18
  #4
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
upptagningsområdet är till 90 procent från dyraste villaområdet i luleå.. i stort sett blattefritt.
Bergnäset har jag hört från en brud som bor där att det är fan inte tryggt där längre, hon hade staffen med sig ut annars var det inte safe. Men det är klart det finns ju gräddiga områden där till vänster efter bron
Citera
2018-05-28, 14:25
  #5
Avstängd
speedskaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Bergnäset har jag hört från en brud som bor där att det är fan inte tryggt där längre, hon hade staffen med sig ut annars var det inte safe. Men det är klart det finns ju gräddiga områden där till vänster efter bron

njae njae... är lugnt där, finns alldeles för lite hyresrätter där, mest kattkvinnor och gamla sossar som bor där på stengatan, förmodligen sveriges lugnaste hyresrättsområde, bott själv där i början/mitten av 00-talet, var faktiskt igår och tog en långpromenad där och allt var sig likt. Knappt några paraboler eller skrikaraber.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback