Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-06-08, 14:48
  #61
Medlem
sprutares avatar
Jag överlevde utan problem när jag intog en halv 38% och 40 st zolpidem så det är nog lungt.
Citera
2018-06-08, 17:04
  #62
Medlem
Popetoterors avatar
Benzo och alkohol är ingen bra kombo, främst då kombon med Alkohol och Xanor eftersom Xanor är så potent och påverkar hela det centrala nervsystemet i mycket högre grad än alkohol och andra Benzopreparat.
Eftersom Xanor är så potent så påverkar det alla olika, de som är vana med alkohol och som har triggat igång kroppens GABA och NMDA receptorer i många år tål benzo i allmänhet bättre, och det är de som oftast tar det som hjälpmedel.
Sen om man kommer in på överdoser så finns det riktmedel i Fass och det hela handlar om tålighet om hur ofta man använder det, hur mycket man väger osv.
Men en dödlig dos räknas ifrån 25 mg och ca: 2 promille för en vuxen person, men kan självklart vara betydligt lägre.
Så råder inget att blanda dessa droger överhuvudtaget, även om vissa vill framstå att det är coolt och ingen fara.
Sen är det en aspekt som få tänker på eller ens bryr sig om, det är det beroendet skapar det mister man i slutändan.
__________________
Senast redigerad av Popetoteror 2018-06-08 kl. 17:28.
Citera
2018-06-08, 17:19
  #63
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Benzo och alkohol är ingen bra kombo. - - -

Amen to that! Flögs med ambulanshelikopter (tur att man äntligen fick skatteåterbäring! ) till en Intensivvårdavdelning efter att min särbo hittat mig blå i fejjan - sista livstecknet enl en polare är att jag snackar med honom i tlf och säger "låter bara en Imovane smälta i munnen - great!"

Tre timmar senare; nära döden.

OK - mkt sponken, kanske 3-4 promille, plus några ksalol och Imo = andningsuppehåll.

Ergo; stor varning. Håller du alkoholen under kontroll dock extremt svårt att OD;a på benso.
Citera
2018-06-09, 18:27
  #64
Medlem
SVHDDs avatar
Alkohol ger mindre spänning kring blodådrorna vilket ger mer blodflöde till hjärnan, aka mer av din produkt blir aktiv, gäller alla droger. Vissa droger tex kokain mixad med alkohol blir till kokaetylen vilket bokstavligen agerar som gift och är dödligt.


Rest in peace.
Citera
2018-06-15, 12:23
  #65
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur gick det TS? Inte skrivit någonting sen sist.

Jag har blandat benso med alkohol tusen gånger, bl.a. xanor men främst då efter festen är över och det är sovdags. Tog en liten typ 5mg av en sobril (svag benso) en gång plus typ 5öl, vaknade upp i säng med min bästa polares ragg trots att jag typ var på g med en annan tjej, men det var första gången jag blandade. Rolig historia ändå haha

Nu skulle jag kunna ta 100mg sobril och 20 bärs utan att jag skulle flippa ur sådär. Allt har att göra med tolerans. Är man osäker ska man ringa 112, de slänger dig inte i fängelse direkt, bättre att vara nära sjukhuspersonal då om man mår sådär. Så som TS skrev verkade han rejält flöddrad, hoppas allt gick bra.
Citera
2018-06-17, 01:07
  #66
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hur gick det TS? Inte skrivit någonting sen sist.

Jag har blandat benso med alkohol tusen gånger, bl.a. xanor men främst då efter festen är över och det är sovdags. Tog en liten typ 5mg av en sobril (svag benso) en gång plus typ 5öl, vaknade upp i säng med min bästa polares ragg trots att jag typ var på g med en annan tjej, men det var första gången jag blandade. Rolig historia ändå haha

Nu skulle jag kunna ta 100mg sobril och 20 bärs utan att jag skulle flippa ur sådär. Allt har att göra med tolerans. Är man osäker ska man ringa 112, de slänger dig inte i fängelse direkt, bättre att vara nära sjukhuspersonal då om man mår sådär. Så som TS skrev verkade han rejält flöddrad, hoppas allt gick bra.

Det där låter inte bra. Har du försökt få hjälp med att sluta eller har du accepterat att ditt liv med största sannolikhet inte kommer att vara särskilt långvarigt?
Citera
2018-06-17, 13:21
  #67
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Det där låter inte bra. Har du försökt få hjälp med att sluta eller har du accepterat att ditt liv med största sannolikhet inte kommer att vara särskilt långvarigt?
Jag går på nedtrappning

Enligt massa undersökningar gör benso ingen skada på hälsan vilket testats på patienter med långt beroende som sen lyckats sluta helt. Så förstår inte vad du menar riktigt att det skulle förkorta mitt liv, tror mer på undersökningarna. Eller du kanske menar om man skulle ta massor och flippa ur helt? Det kommer inte hända mig då jag får det delat.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2018-06-17 kl. 13:24.
Citera
2018-06-28, 13:59
  #68
Medlem
0xmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter_Sobchak
Är du efterbliven!?

TS behöver åka nu!!!!!!


Läs på innan du yttrar dig din sopprot!
Citera
2018-06-30, 10:26
  #69
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVHDD
Alkohol ger mindre spänning kring blodådrorna vilket ger mer blodflöde till hjärnan, aka mer av din produkt blir aktiv, gäller alla droger. Vissa droger tex kokain mixad med alkohol blir till kokaetylen vilket bokstavligen agerar som gift och är dödligt.


Rest in peace.

Mycket informativ läsning, som du skrev så minskar spänningen i blodådrorna av alkohol per se så ökar de i storlek och därmed släpper igenom mer oönskade substanser genom blod-hjärnbarriären.
Däremot storleksmässigt på 50 µm fanns det dåligt med information vilka droger det gäller.
Kanske ointressant i sammanhanget.
Tack för ett bra inlägg.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback