Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-26, 16:28
  #13
Medlem
en kompis åkte till en besiktningen och fick ned slag på ett krängings stag eller liknande. ett par dagar efter så testade han att skicka dit sin fru utan att ha gjort något med bilen. hon ser rätt bra ut måste tilläggas då gick den igenom utan problem
Citera
2018-05-28, 11:29
  #14
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Jo, även jag är ju begåvad med en fru. Hon blir mansplainad för på ett sätt som jag inte råkar ut för, nu är det ju så att jag sköter hennes bil, här lämnas inte in saker i onödan, jag står säkerligen för en del av mansplainandet, men jag märker en klar skillnad de gånger vi är ute gemensamt och kollar på bilar eller annat.
I 9 fall av 10 så vänder sig försäljare och liknande mot mig och förklarar, trots att det är hon som ställer frågan och trots att jag med kroppsspråk (ibland även muntligt) visar att det inte är jag som är kunden i det här fallet. Motsatsen händer det med, då hon oftast pratar betydligt mer än jag, men det tillhör undantagen. Hade vi varit lika tystlåtna är frågan om det varit några undantag.
Vem fan spiller tid på att tilltala en upptagen hona..

Skämt åsidå, så går det åt båda håll. Kvinnliga anställda inom servicemarknad/verkstad kan ibland få väldigt skeptisk attityd från kunder.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback