Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-19, 15:43
  #313
Medlem
Holdingbreaths avatar
https://www.teliacompany.com/globalassets/telia-company/documents/reports/2019/q3/telia-company-q3-2019-swe.pdf


Citat:
Förvärvet av TV4, C More och MTV är strategiskt viktigt för Telia Company eftersom det stärker företaget inom det snabbväxande området konsumtion av rörlig bild. I och med affären bildar Telia Company ett nytt affärsom-råde där både Telias befintliga tv-verksamhet och verk-samheterna inom Bonnier Broadcasting kommer att ingå.

Citat:
Den 20 juli 2018 tillkännagav Telia Company att man tecknat ett avtal om att förvärva Bonnier Broadcasting med varumärkena TV4, C More och finländska MTV av Bonnier AB för 9,2 GSEK på kassa- och skuldfri basmed en villkorad köpeskilling på maximalt 1 GSEK.

GSEK betyder stora summor: Det finns även GSEK även om det mycket sällan förekommer eftersom giga är ett så stort tal. Man kan även se förkortningar som TSEK, tkr, kkr, Mkr, mnkr, mdkr och det betyder då tusen, miljoner och miljarder kronor.
Citera
2019-10-19, 15:52
  #314
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
https://www.teliacompany.com/globalassets/telia-company/documents/reports/2019/q3/telia-company-q3-2019-swe.pdf



GSEK betyder stora summor: Det finns även GSEK även om det mycket sällan förekommer eftersom giga är ett så stort tal. Man kan även se förkortningar som TSEK, tkr, kkr, Mkr, mnkr, mdkr och det betyder då tusen, miljoner och miljarder kronor.

Citat:
det stärker företaget inom det snabbväxande området konsumtion av rörlig bild

Jag kan inte branschen så jag frågar: Är det där ren bluff? Försöker man säga att det är inne att kolla på TV?
Citera
2019-10-19, 17:22
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kan inte branschen så jag frågar: Är det där ren bluff? Försöker man säga att det är inne att kolla på TV?

Ja det är deras officiella analys. - Antingen så ljuger dom eller så är det gravt efterblivna som styr våra företag.

Eliten spelar bluffpoker med andras (dina) pengar. - Grattis till Familjen Bonniers. Staten köper TV för fantasipriser bortom allt sunt förnuft. Nu är det 100% officiellt. Sverige är ett korrumperat skithålsland. Ett Eldorado för narcissister utan samvete. - Denna korrupta affär har givetvis helt gått under den styrda och ägda PK-medias radar.
Citera
2019-10-19, 18:50
  #316
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kan inte branschen så jag frågar: Är det där ren bluff? Försöker man säga att det är inne att kolla på TV?

Jag tolkar det som streaming. Men varför ska de vara bättre än YouTube och Netflix? Hard konkurrens.

För PK Sverige det är ett sätt att finansera politiska kontroller över kanalen. Att skattebetalarna kommer att förlora kapital är sannolikt.
Citera
2019-10-19, 22:01
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Jag tolkar det som streaming. Men varför ska de vara bättre än YouTube och Netflix? Hard konkurrens.

För PK Sverige det är ett sätt att finansera politiska kontroller över kanalen. Att skattebetalarna kommer att förlora kapital är sannolikt.

I Sverige talar ca 8 miljoner svenska dagligen med familjemedlemmarna. TV4 är för svenskar. Marknaden motsvarar en enda förort till Shanghai. Hur månag av dem tittar på TV4?n Hur många av dem är under 55 år? Tänk vad Telia fått för marknad om de investerat i Kinesiska, Engelska, Spanska, Arabiska istället. Nu är marknaden ursprungsbefolkningen på den östra sidan av den skandinaviska halvön. - För Bonnierskoncernen finns det aldrig en win-win situation. De är hästhandlare. De bara skall vinna alltid. Alltid. Om jag hade varit Bonniers hade jag satsat allt på Trump och genast växlat till mig trumpdollar och invänta kronraset och kollapsen. Sedan svepa in med dollars i handen när växelkursen är 15-20 skr mot dollarn och köpa upp konkursfastigheterna på Södermalm för ett spottstyver.

Vad hade du själv gjort för en Miljard dollars och likt en narcisist aldrig blev nöjd? Bonnier kan inte bli nöjd. Har dom ett palats så skall dom ha ett till. Får dom en Miljard vill dom ha två osv. Narcissister fungerar så.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-10-19 kl. 22:05.
Citera
2019-10-19, 22:58
  #318
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Är Telia forftfarande skattebetalrna ?
Citera
2019-10-21, 09:45
  #319
Medlem
gärningsmannens avatar
https://tt.omni.se/telias-ordforande...ortid/a/P9wJVX

Mitt i vd-byte och i slutförhandlingarna av affären sparkar staten ordförande.
Vad betyder detta för affären?
Citera
2019-10-21, 12:25
  #320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
https://tt.omni.se/telias-ordforande...ortid/a/P9wJVX

Mitt i vd-byte och i slutförhandlingarna av affären sparkar staten ordförande.
Vad betyder detta för affären?

Korruption men det är försent. Regeringen är alltid försent ute. Det beror på att de inte lyssnar och i bästa fall studerar i Bonniers DN hur de skall agera i ärendet och rikets övriga göromål. Regeringen har blivit blåsta av Bonniers och bla Telia vd:n. Ett faktum INGEN av oss kunde räkna ut innan. En minoritet av styrelsen och Bonniers rövknullade svenska folket och god etik för att sko sig själva. Så fungerar det i skithålsländer, mångkulturer och i klansamhällen.

" När Telia meddelade att bolaget avser att köpa medieföretaget Bonnier, med bland annat TV4, uppstod en konfrontation mellan tidigare vd:n Johan Dennelind och svenska staten. Detta är en avgörande orsak till att Ehrling får lämna ordförandeposten, säger Joakim Bornold, sparekonom på Söderberg & Partners.

– Det är problematiskt när vd och ordförande driver igenom en affär som den största ägaren inte stöttar.

Ehrling själv vill dock inte uttala sig om hur köpet, som fortfarande konkurrensprövas av EU-kommissionen, har påverkat skiftet. "


KORRUPTION OCH NARCISSISM - heter det på det svenska spåket.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-10-21 kl. 12:33.
Citera
2019-10-21, 23:18
  #321
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
https://tt.omni.se/telias-ordforande...ortid/a/P9wJVX

Mitt i vd-byte och i slutförhandlingarna av affären sparkar staten ordförande.
Vad betyder detta för affären?

Det måste vara någon escape klausul.

Korruption är tyvärr vanligt när ett land befinner sig i kaos.
Citera
2019-10-23, 20:45
  #322
Medlem
Bonnier vet att all telecom (TV, nätet osv) är körd inom 5-10 år. Ni som bara läser DN och andra centralprodukter ex P1 har sannolikt aldrig hört talas om Starlink. Elon Musks framtida globala WIFI nätverk. Elon Musk skjuter upp 60 satelliter i stöten och systemet tas i bruk om några få år. Dessa satelliter kommunikerar med varandra med hjälp av laser i vacuum och det är 38% snabbare än fiberoptik. Elon Musk är nutiden Da Vinci. Han lyckas med det som stater och hela det militärindustriella komplexet misslyckats med i 50 år. Bygga återvinningbara raketsystem.

Hela jorden blir inom 5 år ett enda jävla stort WiFi system och i det läget köper Telias korrupta chefer TV för svensktalande pensionärer på den östra sidan av den skandinaviska halvön för staten (DINA) pengar. 9 Miljarder skr. Miljonerna bara skickas under borden. - Kommission. De köper SKIT för pengarna. Varje satellit kostar 3 miljoner skr. Hela detta satellit system kostar alltså mindre än Telias satsning på att bli blåsta av The Bonnier Family.

Starlink. Kolla här. Hela planetens WiFi.
https://www.youtube.com/watch?v=giQ8xEWjnBs&t=615s

Space X landar två raketer samtidigt. Varje uppskjutning klarar 60 satelliter.
https://youtu.be/49eIoaY8pVM?t=577
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-10-23 kl. 21:06.
Citera
2019-10-24, 04:02
  #323
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bonnier vet att all telecom (TV, nätet osv) är körd inom 5-10 år. Ni som bara läser DN och andra centralprodukter ex P1 har sannolikt aldrig hört talas om Starlink. Elon Musks framtida globala WIFI nätverk. Elon Musk skjuter upp 60 satelliter i stöten och systemet tas i bruk om några få år. Dessa satelliter kommunikerar med varandra med hjälp av laser i vacuum och det är 38% snabbare än fiberoptik. Elon Musk är nutiden Da Vinci. Han lyckas med det som stater och hela det militärindustriella komplexet misslyckats med i 50 år. Bygga återvinningbara raketsystem.

Hela jorden blir inom 5 år ett enda jävla stort WiFi system och i det läget köper Telias korrupta chefer TV för svensktalande pensionärer på den östra sidan av den skandinaviska halvön för staten (DINA) pengar. 9 Miljarder skr. Miljonerna bara skickas under borden. - Kommission. De köper SKIT för pengarna. Varje satellit kostar 3 miljoner skr. Hela detta satellit system kostar alltså mindre än Telias satsning på att bli blåsta av The Bonnier Family.

Starlink. Kolla här. Hela planetens WiFi.
https://www.youtube.com/watch?v=giQ8xEWjnBs&t=615s

Space X landar två raketer samtidigt. Varje uppskjutning klarar 60 satelliter.
https://youtu.be/49eIoaY8pVM?t=577
Vad gäller miljarderna som staten (vi) skänker Bonnier, har du säkert rätt. Men Musk är så mycket ett Internetfenomen att det är svårt att avgöra om detta verkligen utgör ersättningen för det telecom vi just köpt av Bonnier. Mycket av Musk handlar just om framtida, oinfriade förväntningar. Man öser upp satelliter, men inget kommer att fungera förrän efter ett par år. Fast ibland fungerar det redan nu:
Citat:
Musk said on Twitter he was attempting to send a tweet “through space via Starlink satellite.” Two minutes later he followed up with “Whoa, it worked!!”, suggesting that SpaceX’s Starlink service was at least partially up and running.
https://www.forbes.com/sites/jonatha.../#3ecc7d5e73a3

Tesla verkar försöka ge en bild av att elbilar utgör avancerade framtidsvisioner, inte som något för vanligt folk, nu. (Och tunneln!) Möjligen kan Starlink fylla motsvarande funktion? Varför skriver inte MSM mer om Starlink? De vet säkert vad det är. Hur produkten vi diskuterar i tråden kommer att bli omodern är svårbedömt, menar jag i alla fall.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-24 kl. 04:42.
Citera
2019-10-24, 07:19
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad gäller miljarderna som staten (vi) skänker Bonnier, har du säkert rätt. Men Musk är så mycket ett Internetfenomen att det är svårt att avgöra om detta verkligen utgör ersättningen för det telecom vi just köpt av Bonnier. Mycket av Musk handlar just om framtida, oinfriade förväntningar. Man öser upp satelliter, men inget kommer att fungera förrän efter ett par år. Fast ibland fungerar det redan nu:

Just nu serietillverkar Musk en Raptor-raketmotor i veckan. Hans Raptor motor är 16 % effektivare än vad NASA lyckats prestera under 50 år. Hans nya raket Big Falcon Rocket som skall gå på Metan har byggts i en takt så att omvärlden bara står och gapar. Jag tvivlar inte en sekund på Musk. Han är ett geni med minst en IQ på 140 och ett fullt fungerande empaticentrum. - Där hackar det inom Telia och Bonniers styrelser. As we speak så flyger det redan 60 satelliter ovanför USA och allt fungerar enligt planerna. Planerna är att skicka upp hundratals satelliter i veckan och då investerar Telia i TV för svensktalande pensionärer på den östra sidan av den skandinaviska halvön för att sälja annonser för multivitaminer. Fiberoptik kommer att vara lika modernt och inne som tjockTV inom 10 år.

Musks Globala WIFI-Star Link kommer att täcka hela jorden. Minsta byhåla i Afrika och på Grönland kommer att ha snabbare internetförbindelse än de fiberuppkopplade på Södermalm. Hur fan skall någon konkurrera med det? Hur? - Bonnier följer gärn internationella medier och felinformerar i svenska medier eftersom hans JAG tjänar på det.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-10-24 kl. 07:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback