Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 01:32
  #1
Medlem
miikoss avatar
Hej har problem med url i R.

Kod:
#Ex om jag kopierar url för mina dokument så får jag fel.
setwd("C:\Users\miikos\Documents");


#Jag behöver då ändra manuellt
setwd("C:/Users/miikos/Documents"); 


Finns det något sätt att skriva så att det inte spelar någon roll om / eller \ används i input?
Citera
2018-05-25, 06:04
  #2
Medlem
Goto10s avatar
I R, precis som i många andra språk, tolkas backslash som escape-tecken. Man använder det när man vill skriva speciella tecken som inte går att skriva ut normalt, t.ex. \t för tab, eller \n för ny rad.

Du har två alternativ, antingen använder du vanligt slash i din sökväg, eller så använder du dubbla backslash, ""C:\\Users\\Goto10".
Citera
2018-05-26, 22:15
  #3
Avstängd
Finns det ingen 'single quote'-citering i R?
Citera
2018-05-27, 20:06
  #4
Medlem
Goto10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Finns det ingen 'single quote'-citering i R?
Jo, men det är ingen skillnad mellan single quote och double qoute. I R är "a string" och 'a string' ekvivalenta.
Citera
2018-06-16, 18:24
  #5
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
I R, precis som i många andra språk, tolkas backslash som escape-tecken. Man använder det när man vill skriva speciella tecken som inte går att skriva ut normalt, t.ex. \t för tab, eller \n för ny rad.

Du har två alternativ, antingen använder du vanligt slash i din sökväg, eller så använder du dubbla backslash, ""C:\\Users\\Goto10".

Ah, då förstår jag.

Jag får använda vanligt slash, försökte med dubbla men det gick inte heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback