Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-28, 20:25
  #25
Moderator
Humbugs avatar
Ot raderat. Ytterligare inlägg som inte berör ämnet kommer ge varningar. Åter till ordningen.
/mod
Citera
2018-05-28, 20:46
  #26
Medlem
Kan det vara så att du ser bilen med registreringsnummer 666 för ägaren till bilen bor i samma område som dig och därav åker runt där du vanligtvis vistas?
Citera
2018-05-28, 22:59
  #27
Medlem
kulturstrategs avatar
Känner igen detta och skrev om upplevelser jag haft i NEGS tråden. Det är en demoniskt närvaro, känner igen allt du skriver. För min del var det andra oturssiffror som jämt dök upp, vissa teman om saker jag var rädd skulle hända tycktes väldigt ofta precis pratas om eller dyka upp när jag zappade kanalerna på tvn. Orber, känsla av obehaglig närvaro, allt eskalerade under ett par års tid och kulminerade med detta:

(FB) Någon här som har erfarenhet av NEGS?

(FB) Någon här som har erfarenhet av NEGS?

(FB) Någon här som har erfarenhet av NEGS?
__________________
Senast redigerad av kulturstrateg 2018-05-28 kl. 23:04.
Citera
2018-05-28, 23:09
  #28
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Vad är det för ljud du hör i lägenheten? Viskningar eller grejer som rör på sig typ?

Har du provat att be Fader vår när saker likt detta sker? Om ej, gör det. Lär dig den utantill och recitera den vid attackerna.

Psykiatrin kommer förmodligen ge dig neuroleptika som gör dig trött och zombieaktig. Om detta beror på en psykos så skulle det dock eventuellt kunna hjälpa.

Provat med mindfulness och avslappning? Det kan ge ro för ett splittrat sinne.

Lycka till.
Citera
2018-05-29, 00:29
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Kan det vara så att du ser bilen med registreringsnummer 666 för ägaren till bilen bor i samma område som dig och därav åker runt där du vanligtvis vistas?

Nej, jag tänkte på det med i början men det är olika bilar. Svarta, röda, gula. Volvos, SAAB, BMW whatever. Det är det lustiga. Har sett en skugga i ett hörn av rummet också vid flera tillfällen, detta efter att ha känt närvaro innan och sedan kollat runt i dovt ljus.

Det är INGEN psykos jag lovar och svär. Jag är helt frisk på den fronten.
Citera
2018-05-29, 00:32
  #30
Medlem
DaChiefs avatar
Jag tror du har tappat greppet om verkligheten, kanske börjar bli gravt psykiskt sjuk. Sök hjälp.
Citera
2018-05-29, 00:33
  #31
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Har du provat att be Fader vår när saker likt detta sker? Om ej, gör det. Lär dig den utantill och recitera den vid attackerna.

Att bröla som en get kan också jaga bort de onda andarna. De är rädda för getvarelser.
Citera
2018-05-29, 00:56
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Jag tror du har tappat greppet om verkligheten, kanske börjar bli gravt psykiskt sjuk. Sök hjälp.

Haha lägg ner. Jag lider av utmattningssyndrom (har således också sökt hjälp) och är väl medveten om att min hjärna således mycket väl kan spela sig ett och annat spratt.

Jag fattar dock att det är tillfälligheter och att när hjärnan väl börjat se samband så fortsätter den lätt att göra det.
Citera
2018-05-29, 03:03
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Nej, jag tänkte på det med i början men det är olika bilar. Svarta, röda, gula. Volvos, SAAB, BMW whatever. Det är det lustiga. Har sett en skugga i ett hörn av rummet också vid flera tillfällen, detta efter att ha känt närvaro innan och sedan kollat runt i dovt ljus.

Det är INGEN psykos jag lovar och svär. Jag är helt frisk på den fronten.

Det enda jag vet är att när man väl börjar tänka i de banorna så förstärks tankarna. Jag kan tex känna mig 100% trygg i mitt rum, det är varmt och bekvämt och jag är helt orädd och chillar vid datorn. Så fort jag börjar läsa eller kolla på paranormala aktiviteter så känner jag direkt hur det känns som någonting är i rummet och hur ett obehag växer i kroppen. Helt enkelt triggat av min hjärna och mina tankar.

Mitt råd är att bara testa strunta i det, håll dig distraherad och ignonera det så gott det går. Hjärnan är väldigt övertygande.
Citera
2018-05-30, 16:15
  #34
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Först och främst. Jag har lidit av ångest och depression stora delar av mitt liv, men är och har alltid varit en kritisk tänkande individ - varpå jag aldrig låtit mig lockats av någon religion eller liknande. Jag är logiskt tänkande, tror på darwinismen och har alltid älskat att argumentera mot Jehovas vittnen och liknande (är väldigt bra på det, även om det som alla som provat vet är lönlöst att omvända dom).

De senaste åren har det hänt många väldigt jobbiga personliga saker i mitt liv, varpå jag mått (och mår) sämre än vanligt. Mitt dåliga mående har eskalerat och även om jag har löst många av mina problem har jag börjat må allt sämre. Jag har blivit allt mindre stresstålig, sover dåligt och lider av återkommande mardrömmar, i allt större utsträckning.

Den senaste tiden har jag drabbats av en rad märkliga sammanträffande som jag i början avfärdade som just sammanträffanden, och inte fäste någon vikt vid. Det har dock eskalerat och den senaste tiden har det varit lite väl mycket så till och med jag - den största tvivlaren av dom alla - har börjat undra. Vad är det som händer?

Som exempel har jag hört märkliga ljud då och då om nätterna i lägenheten, och känt en obehaglig närvaro som jag inte kunnat förklara. Detta har dock inte skett särskilt ofta, men hänt då och då.

Vidare har jag sett "666" oftare och oftare på registreringsskyltar och då har jag inte ens tittat efter skyltar utan det kan vara att när jag reser blicken när jag är ute och går möts jag av en bil med detta på plåtarna. Tre gånger under loppet av en timme hände detta för några dagar sedan. Jag har även fått morbida tankar, vilket inte är likt mig, och det känns väldigt obehagligt. Mängder med saker som kan tillskrivas demoner och liknande har dykt upp framför mina ögon (när jag slagit upp tidningen, när jag satt på TV:n etc) och det har blivit mer och mer. Jag har inte sett på skräckfilmer och inget annat har fört mina tankar till detta.

Droppen var häromdagen. Jag diskuterade detta med en vän som liksom jag sa att det är sammanträffanden, och gick sedan ut för att köpa snus. Affären ligger 50 meter från min lägenhet och jag minns mycket väl att trottoaren på vägen dit var helt tom. När jag kommer tillbaka till min port kliver jag på ett ihopvikt papper som av någon anledning drar till sig min uppmärksamhet. Jag tar upp det (jag är INTE den som tar upp saker från gatan, men kände att jag behövde veta vad det stod på det). Jag blev skräckslagen för på pappret var ett stort upp-och-nedvänt pentagram (med märkliga tecken i varje spets), siffrorna 666, ett upp-och-nedvänt kors. Slängde tillbaka det på marken, och gick upp och berättade det för min vän via telefon samtidigt som jag tittar ut genom fönstret. Jag ser då en bil komma farandes - med registreringsnumret 666.

Vidare har jag haft mer och mer mardrömmar och blivit allt mer nedbruten psykiskt, till synes utan orsak. Visst, jag lider av psykiska problem men jag är vid mina sinnes fulla bruk och hör inte röster eller liknande.

Nu är jag som sagt en tvivlare av rang och tror inte jag är besatt av någon demon eller något, men det är alldeles för mycket sammanträffande som skett den senaste tiden (det jag nämnt är bara hälften). Så, vad kan detta bero på? Är det bara just sammanträffanden eller ligger något annat bakom? Något fenomen? Jag har ingen aning men mår bara sämre och sämre och vill reda ut detta.

Vill tillägga att jag INTE pysslar med droger (aldrig ens provat). Jag beter mig inte märkligt annat än vad personer som är deprimerade gör (är helt enkelt nedstämd). Vill bara ha någons input om detta då det börjar bli lite väl obehagligt. Detta har gjort mig mörkrädd och jag sover numera med lampa på, samt TV:n på låg volym.

Tack!

EDIT: Nej, det var inte min vän som låg bakom pappret då han bor 20 mil från mig. Har inte talat med någon annan om detta.

Tack för ditt delande av dina upplevelser....

Jag tror de flesta eller i varje fall många av oss, när vi mår dåligt eller går på högvarv/tänker på något så är det inte ovanligt att man upptäcker det runt om oss. Då ser vi de mönster osv, man kan, om man är en känslig person ligga på gränsen till psykos, ju mer man ge näring åt sådana tankar ju mer släpper man in och kan faktiskt få en psykos på riktigt. Vi är ju dynamiska i vårt själsliv.

Tror inte heller att du skulle vara besatt, det är få som blir. Talet 666 är "en människas tal" står det i Uppenbarelseboken kap 13. Inte någon djävul alltså som far omkring. Det beskriver den sista tiden på jorden. Rätt svår bok faktiskt, man kan googla frågor istället om det.

Jag har drömt mardrömmar, jag har även känt att någon tar på mitt täcke och trycker lite lätt på olika platser på kroppen, kan inte röra mig, kanske är i det sk hypnagoga tillståndet mellan dröm och vakenhet. Riktigt obehagligt.

I drömmarna ber jag att det ska försvinna i Jesu namn, och är jag vaken ber jag också det. Det namnet är det enda som kan få bort det otäcka.
Jag är tacksam för min levande tro, och har alltid det med mig.

Lycka till, jag hoppas verkligen att du slipper de jobbiga sakerna.

(Det finns demoner av olika rang och som någon skrev om Satan, så föll han från himlen för att han gjorde uppror mot Gud. Enligt traditionen drog han med sig en tredjedel av änglarna. Det betyder att det finns fler goda än onda. Citat: Ty den kamp vi har att utkämpa är en kamp icke mot kött och blod, utan mot furstar och väldigheter och världshärskare, som råder här i mörkret, motondskans andemakter i himlarymderna.)
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback