Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 23:00
  #1
Medlem
Flickpojkens avatar
Tja, ska till Stockholm och bo på hotell. När jag ändå är där så tänkte jag ta med nån hem till hotellet och undrar om jag kan hyra ett enkelrum och ta med en tjej till rummet eller om jag måste hyra ett dubbel rum?
Citera
2018-05-24, 23:17
  #2
Medlem
I sverige så måste du betala för varje person. ”Gäster” är inte tillåtna.

Utomlands är det inget problem, har du ett rum så har du ett rum. Ofta skriver man bara upp rummet på en peson i sällskapet, sedan får det bo hur många som hellst där inne.
Citera
2018-05-24, 23:33
  #3
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
I sverige så måste du betala för varje person. ”Gäster” är inte tillåtna.

Utomlands är det inget problem, har du ett rum så har du ett rum. Ofta skriver man bara upp rummet på en peson i sällskapet, sedan får det bo hur många som hellst där inne.

Så funkar det inte överallt. Jag och en kompis var i London och träffade där ett par andra kompisar som hängde med upp på rummet. Efter en timme så ringde de och sa till att om inte kompisarna lämnade så skulle de ringa polisen.
Citera
2018-05-24, 23:42
  #4
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så funkar det inte överallt. Jag och en kompis var i London och träffade där ett par andra kompisar som hängde med upp på rummet. Efter en timme så ringde de och sa till att om inte kompisarna lämnade så skulle de ringa polisen.

Han menade väll inte att de skulle va så i alla länder i hela värden utom i Sverige precis.
Citera
2018-05-25, 21:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så funkar det inte överallt. Jag och en kompis var i London och träffade där ett par andra kompisar som hängde med upp på rummet. Efter en timme så ringde de och sa till att om inte kompisarna lämnade så skulle de ringa polisen.

Nej okej, olika länder har olika regler, men i t.ex. Thailand är det inget problem.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2944730

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback