Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 22:14
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, skulle åka hem från jobbet idag och upptäcker att motorlampan lyser någon annan som kan ha någon ide? ska ner i garaget inatt o kika lite!! TACKSAM FÖR SVAR
Citera
2018-05-24, 22:31
  #2
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixen70
Som rubriken lyder, skulle åka hem från jobbet idag och upptäcker att motorlampan lyser någon annan som kan ha någon ide? ska ner i garaget inatt o kika lite!! TACKSAM FÖR SVAR
Nja. Har du kollat i instruktionsboken att det är motorlampan o inte blinkersindikatorn så har jag ingen annan idé än att det är den.
Eller gäller idén om din resa? Du kanske inte alls var på väg hem från jobbet utan du skulle nog dit?

Men ett tips är att kolla felkoder innan vi spekulerar om vilken lampa det är som lyser. Kan du ta en bild på lampan?
Citera
2018-05-24, 22:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nja. Har du kollat i instruktionsboken att det är motorlampan o inte blinkersindikatorn så har jag ingen annan idé än att det är den.
Eller gäller idén om din resa? Du kanske inte alls var på väg hem från jobbet utan du skulle nog dit?

Men ett tips är att kolla felkoder innan vi spekulerar om vilken lampa det är som lyser. Kan du ta en bild på lampan?


Vah?! altså motorlampan lyser gult, och den lyser fortfarande har testat starta om bilen
Citera
2018-05-24, 22:38
  #4
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixen70
Vah?! altså motorlampan lyser gult, och den lyser fortfarande har testat starta om bilen
Ja, då har jag ingen annan idé. Nu vet du att lampan fungerar.
Citera
2018-05-25, 00:01
  #5
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det finns ofta en manual som berättar vad som är fel när motorlampan lyser. Då den ”bara” lyser gult så skulle jag åka till verkstan och kolla upp det i lugnt tempo. Hade den lyst rött så ringer man bärgare.
Citera
2018-05-25, 11:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixen70
Som rubriken lyder, skulle åka hem från jobbet idag och upptäcker att motorlampan lyser någon annan som kan ha någon ide? ska ner i garaget inatt o kika lite!! TACKSAM FÖR SVAR

Gissar på att du har ett fel på bilen. Detta fel har resulterat i att lampan börjat lysa just p.g.a. detta felet.
Gissar att felet är något av dessa:


Nu är det bara chansa på en av dessa koder och fixa bilen. Eller så början man med att läsa av koden.
Med tanke på att du inte visste om det så känns det tveksamt till att du kan eller ska fixa bilen själv.

Lycka till.
Citera
2018-05-27, 07:02
  #7
Medlem
Mårten Gåss avatar
Har du läst instruktionsboken?
Vet inte hur det är med E46, men gul motorlampa skulle kunna betyda att det är dags för service.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback