Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 21:45
  #1
Medlem
Hej, jag tvångsavslutade min PC (taurus) under en uppdatering. Jag ville starta om datorn och då kom det fram en automatisk uppdatering. Nu kan jag ikte starta datorn, den slutar varje gång på en skärm där det står laddar. Sen händer ingenting.
Vad ska jag göra!?!?
Citera
2018-05-24, 22:01
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flightmodee
Hej, jag tvångsavslutade min PC (taurus) under en uppdatering. Jag ville starta om datorn och då kom det fram en automatisk uppdatering. Nu kan jag ikte starta datorn, den slutar varje gång på en skärm där det står laddar. Sen händer ingenting.
Vad ska jag göra!?!?

Låt den stå i det "laddskicket" över natten, har det inte fixats till imorgon så gör du ett installationsmedia för att fixa det. Med mediat kan du reparera starten, återställa med en Windows återställningspunkt, återgå till tidigare version bl.a.
Citera
2018-05-24, 23:04
  #3
Medlem
alfamisos avatar
Liknande drabbade mig, fast jag hade en jävligt gammal dator (köpt 2009): Den Windows 10-uppdatering som kom en kväll innehöll ett skydd för något hemskt virusprogram (heter "Spectre" el. dyl. + ett annat virus också). Det skyddet var inte kompatibelt med min gamla AMC-processor -> finito för den datorn!; den gick aldrig få igång på rätt sätt; inte heller att temporärt gå tillbaka till tidigare Windows 10-versionen, och dator-service rekommenderade att skrota den, eftersom fler fel nog skulle dyka upp på en så gammal dator. Detta hände i januari, typ. Vet inte om Microsoft fixat detta nu; torde finnas en hel del info att Googla om detta helvete.
__________________
Senast redigerad av alfamiso 2018-05-24 kl. 23:14.
Citera
2018-05-27, 16:52
  #4
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flightmodee
Hej, jag tvångsavslutade min PC (taurus) under en uppdatering. Jag ville starta om datorn och då kom det fram en automatisk uppdatering. Nu kan jag ikte starta datorn, den slutar varje gång på en skärm där det står laddar. Sen händer ingenting.
Vad ska jag göra!?!?
Hade samma problem som dig. men kunde inte reparera starten eller återgå till en tidigare version på min dator.

Men har ej fixat det än och kan inte fixa det.
så jag har lämnat ansvaret på en av mina syskon att lösa problemet åt mig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback