Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-24, 20:57
  #1
Avstängd
Kyzs avatar
Har hört några skrönor om detta fenomen i mina dar. Trodde inte de va möjligt förens en vän berättade att hans vän råkade skita ut tarmen för några dagar sen

Hur lyckas man med det? Blir nojjig att de kommer hända nåt sånt på mig

Han fick förövrigt åka in på akuten o pressa tillbaka den
Citera
2018-05-24, 20:59
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Har hört några skrönor om detta fenomen i mina dar. Trodde inte de va möjligt förens en vän berättade att hans vän råkade skita ut tarmen för några dagar sen

Hur lyckas man med det? Blir nojjig att de kommer hända nåt sånt på mig

Han fick förövrigt åka in på akuten o pressa tillbaka den

hemorrojd?
Citera
2018-05-24, 21:02
  #3
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Googla efter anal prolaps så kan du läsa mer om detta fenomen.
Citera
2018-05-24, 21:35
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Hemorrojder är blåsor, något helt annat, har absolut inget med rosa strump fenomenet att göra. Börja utbilda dig, det är hög tid.

Det finns fyra olika typer av hemorrojder:

Grad 1 blöder bara, buktar inte ut och är inte synlig.
Grad 2 buktar ut vid krystning men glider tillbaka av sig själv.
Grad 3 buktar ut konstant och måste puttas in.
Grad 4 buktar ut och går inte att putta in (sällsynt).

Så håll käften.
Citera
2018-05-24, 21:44
  #5
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Du kan kolla medibas om du vill veta någon medicinskt.
Du är knappast utbildad som pratar om rosa strumpor som någon jävla fjortis som lärt sig genom porr.
Som jag skrev tidigare så handlar det om anal prolaps och inte om hemorrojder.
Citera
2018-05-24, 22:00
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Som jag skrev tidigare så handlar det om anal prolaps och inte om hemorrojder.

Ja det är möjligt med ändtarmsframfall (anal prolaps), men ifall man skiter ut tarmen så lär man ha hemorrojder också.
Det står på medibas också, så det är rätt som du säger med anal prolaps med det är inte rätt att säga att det inte har med hermorojder att göra.

https://medibas.se/handboken/klinisk...tarmsframfall/
Citera
2018-05-24, 22:15
  #7
Medlem
Strychnos avatar
OT raderat, grattis till er som fick varningar!

/Moderator
Citera
2018-05-24, 22:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Har hört några skrönor om detta fenomen i mina dar. Trodde inte de va möjligt förens en vän berättade att hans vän råkade skita ut tarmen för några dagar sen

Hur lyckas man med det? Blir nojjig att de kommer hända nåt sånt på mig

Han fick förövrigt åka in på akuten o pressa tillbaka den


Jag sket ut en bit av tarmen en gång och ringde 1177 som så att jag skulle trycka tillbaka den vilket gick bra. Blev lite yr och rätt svettig av paniken . Så dom gångerna jag känner ny oro så funkar nescafe efter en kvart.
Citera
2018-05-25, 01:41
  #9
Medlem
carminaburanas avatar
Jag har det varje gång jag skiter, får liksom trycka tillbaka den med toapappret. har haft det så i flera år nu. osäker på hur illa det är för att jag är för feg att kolla efter med en spegel, men det känns ganska obehagligt. sticker väl ut ett par cm. Jag borde ju sticka till en doktor och kolla, men som vanligt skippar man det tills det är för sent.
Citera
2018-05-25, 01:53
  #10
Avstängd
Anal fissur kan leda till Anal prolaps men går att åtgärda med kirurgi. Om man skiter ut blod så kan det röra sig om tarmcancer vilket nästan är obotligt.

Dessvärre kan även analsex leda till prolaps om man inte är försiktig så jag råder den som anar att "tarmen läcker ut" bör genomföra rektoskopi omgående. Det är smärtfritt och går väldigt fort.


För guds skull. Ni med symptom. Ring 1177 det är anonymt
Citera
2018-05-25, 05:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Ja det är möjligt med ändtarmsframfall (anal prolaps), men ifall man skiter ut tarmen så lär man ha hemorrojder också.
Det står på medibas också, så det är rätt som du säger med anal prolaps med det är inte rätt att säga att det inte har med hermorojder att göra.

https://medibas.se/handboken/klinisk...tarmsframfall/

Du kanske borde söka hjälp för din hemorrojdfetisch? Allt handlar inte om hemorrojder.

Sverigedumbokraten: Rektoskopier är inte smärtfria och inte heller någon bot mot prolapser. Tarmcancer är fullt botbar.

Till OT: Prolaps. Vanligast bland kvinnor. Analsex ökar risken. Finns en del kirurgi man kan göra, t.o.m. via analkanalen.
Citera
2018-05-25, 13:32
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av InfinitIdiocy
Du kanske borde söka hjälp för din hemorrojdfetisch? Allt handlar inte om hemorrojder.

Sverigedumbokraten: Rektoskopier är inte smärtfria och inte heller någon bot mot prolapser. Tarmcancer är fullt botbar.

Till OT: Prolaps. Vanligast bland kvinnor. Analsex ökar risken. Finns en del kirurgi man kan göra, t.o.m. via analkanalen.

Läste du länken?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback