Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 20:48
  #1
Medlem
WGASs avatar
Min burk vill installera uppdateringar men säger att det inte går för den kan inte avinstallera Avira AntiVir så den vill att jag ska avinstallera det själv och det är väl ok men Avira AntiVir finns inte i min burk. Finns inte i installera/avinstallera program och appar och den hittar det inte via sökfunktionen på startmenyn. Hur fan går det ihop? Fattar ingenting.
Citera
2018-05-24, 20:53
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inloggad som administratör? Operativsystem?

Sedan kan du alltid ändra rubrik då den är urusel.
Citera
2018-05-24, 21:12
  #3
Medlem
WGASs avatar
win10 och det är inte att jag inte operatör. Programmet finns inte i datorn.
Citera
2018-05-24, 21:58
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Händer ibland med antivrusprogram.
De flesta tillverkare har avinstallationsprogram att ladda ner och köra/rensa.
Säkert bara någon registernyckel eller litet kvar...
Citera
2018-06-12, 22:36
  #5
Medlem
NotBads avatar
”Gammal” tråd, så jag hoppas problemet löst sig. Om inte:

Högerklicka på en genväg till Avira och klicka på ”Öppna filsökväg”. Är osäker på vad det egentligen står då jag A inte använt Windows på ett tag och B inte hade det på svenska. Men det ska stå något i stil med det. Kör sedan uninstall.exe eller unins000.exe, eller vad filen nu heter. Det är viktigt att du kör filen som administratör. Glöm inte läsa allt som står under avinstallationsguiden. Vissa mjukvaror brukar vara ganska flummiga. Exempelvis står det ibland ”Är du säker på att du vill avinstallera xxx? Klicka på Ja för att avbryta”.

Ursäkta för ett halvdant svar, hoppas det reder sig!
Citera
2018-06-12, 23:14
  #6
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Händer ibland med antivrusprogram.
De flesta tillverkare har avinstallationsprogram att ladda ner och köra/rensa.
Säkert bara någon registernyckel eller litet kvar...

Eller så kan vissa(?) Iaf Avast ntivirusprogram radera ett gammalt. Hade avinstallerat Avira trodde jag, men givetvis ligger något kvar, trots Revo Unistaller användes.
Avast fixade bort resten dock, den sa att det låg rester kvar och den höll på med någon radering av Avira rester i flera minuter innan programmet installerades
Citera
2018-06-13, 00:02
  #7
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Eller så kan vissa(?) Iaf Avast ntivirusprogram radera ett gammalt. Hade avinstallerat Avira trodde jag, men givetvis ligger något kvar, trots Revo Unistaller användes.
Avast fixade bort resten dock, den sa att det låg rester kvar och den höll på med någon radering av Avira rester i flera minuter innan programmet installerades
Det har jag inte hört förr, att olika tillverkare kan ändra varandras inställningar...
Citera
2018-06-13, 00:09
  #8
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det har jag inte hört förr, att olika tillverkare kan ändra varandras inställningar...

OK, ja det är nog för att två antivirus kan störa varandra trots det ena ska vara borta så en säkerhetsgrej. Jag hade inte två antivirus på datorn samtidigt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback