Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 20:18
  #1
Medlem
Hej! Jag har precis för 2 dagar sedan opererat ut en visdomstand. Nu börjar dock de sista stygnen gå upp , jag har endast 1 synligt stygn kvar nu iallafall vad jag kan se. Ska jag låta det vara kvar? Hur länge hade ni som opererat ut visdomständer i nedre käken era stygn kvar?
Citera
2018-05-24, 20:47
  #2
Medlem
Märkligt att din tandläkare inte informerat dig om vad som gäller.
Du kan låta det vara, är du säker på att tråden är av är det bara att dra bort den. Är du osäker, låt den vara, den löser upp sig själv.
Citera
2018-05-24, 20:53
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aleXssi9
Hej! Jag har precis för 2 dagar sedan opererat ut en visdomstand. Nu börjar dock de sista stygnen gå upp , jag har endast 1 synligt stygn kvar nu iallafall vad jag kan se. Ska jag låta det vara kvar? Hur länge hade ni som opererat ut visdomständer i nedre käken era stygn kvar?

Citat:
Ursprungligen postat av thensome
Märkligt att din tandläkare inte informerat dig om vad som gäller.
Du kan låta det vara, är du säker på att tråden är av är det bara att dra bort den. Är du osäker, låt den vara, den löser upp sig själv.

Jag finner detta också märkligt. Men börja inte pyssla med detta själv, kontakta tandläkaren eller i alla fall kliniken i morgon (mail/telefon räcker) och fråga hur du/man ska göra. Men följ absolut inga "gör det själv råd" här på Flashback, eller på övriga internet.

Kontakta absolut kliniken, helst tandläkaren eller annan medicinsk personal på kliniken som "gjort jobbet", innan du eventuellt gör dig olycklig. Krya på dig! (Jag vet hur jäkla ont det gör!)
Citera
2018-05-24, 21:37
  #4
Medlem
Han sa att om stygnen lossar så skulle jag komma in och eventuellt få nya stygn tyckte jag han sa och jag har fått ett återbesök inbokat nästa vecka. men jag undrar altså om det är nödvändigt att ha lösa trådar i munnen när det är en hel vecka kvar i princip? tappar jag stygnen såhär lätt så undrar jag om det verkligen är värt att sy på nytt. det har knappt gått 48 timmar det har släppt oerhört fort. jag har varken rökt ,har undvikit att tugga på den berörde sidan och jag dricker ljummet/kallt vatten,saft. jag borstar inte heller i närheten av det berörde området. Jag har ett stygn kvar. jag får ev ringa imorgon och höra med honom igen. jättebra tandläkare som jag har fått men det är synd att situationer alltid uppstår på kvällen när allt är stängt. Tack för era svar !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback