Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-29, 14:03
  #37
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Om man, ja jag använder ordet "man" när jag menar flertalet av oss som tränar. Om man är seriös med sin träning och diet så ska man väl undvika skräp i form av läsk mm helt. Läser i många trådar här om tex hur ofta kan jag fuska och unna mig "skräpmat"!

Är man seriös så försöker vi väl att både äta och dricka så nyttigt som möjligt hela tiden, jag är inte perfekt själv men med åldern tittar jag mer och mer på vad jag stoppar i mig, ser jämnåriga (50 år) som är i dåligt skick pga att de inte bryr sig och det ger mig en extra kick att försöka äta och dricka nyttigt och här innefattar det även läsk som jag dricker ytterst sällan. I min ålder kommer folksjukdomarna och då är det extra viktigt att hålla sig i form på olika sätt med riktig mat och träning.

Måste väl finnas bättre sätt att få i sig aminosyror än aspartam, BCAA är väl ett sätt? jag är ganska ny på detta så ursäkta om jag fel ibland men jag har ett stort intresse och lär mig efterhand.

Jag frågar igen hur ni kan försvara lightprodukter/läsk när ni i övrigt förespråkar nyttig mat/dryck för att få största effekt av träningen.
Det är inte vad tråden handlar om, alltså matvanor överlag, det handlar om lightläsk i denna tråd, och oavsett vad man lever för livsstil så är lightläsken bättre än sockersötad. Har ingenting med hur seriös du är med din träning att göra och inte vad tråden handlar om.

Citat:
Måste väl finnas bättre sätt att få i sig aminosyror än aspartam, BCAA är väl ett sätt? jag är ganska ny på detta så ursäkta om jag fel ibland men jag har ett stort intresse och lär mig efterhand.
Det är inte samma sak. Aspartam är uppbyggt av två aminosyror, fenylalanin och asparaginsyra, BCAA är dom tre grenade aminosyrorna är valin, leucin och isoleucin. Det är inte för aminosyrornas skull man dricker läsken. BCAA taget för sig självt är förvisso helt onödigt, men det är en annan diskussion.
Citera
2018-06-02, 08:03
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfson
Hej. Säkerligen ställd fråga. men är pepsi max och andra lightdrycker vätskedrivande? dvs är det samma sak som dricka vatten? Om jag har vätskebrist i kroppen och behöver få i mig mer vätska tex, går det lika bra och dricka pepsi max / fun light (utan socker)

Eller är det någon nackdel / fördel med att dricka vatten från kraN?

tack
De flesta drycker innehåller ju typ 99% vatten. De driver inte vätska. Inte ens kaffe driver mer vätska än det tillför. Det går utmärkt att dricka läsk, funlight, mjölk, kaffe eller annan alkoholfri dryck. Eller varför inte äta frukt.
Citera
2018-06-13, 01:38
  #39
Medlem
Mängden koffein (som är lite vätskedrivande) överskuggas av mängden vätska, du hydrerar sådeles kroppen med pepsi såsom kaffe.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback