Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 18:37
  #1
Medlem
Hej, har använt 5-htp ett tag nu mot depression och känns som att den möjligtvis börjar att ge effekt.
Har sedan tidigare haft Brintellix utskrivet som hjälpte mig en gång ur en depression, en annan gång va verkningslöst. Har nu fått Brintellix utskrivet igen, och undrar hur bra dessa två preparat är att blanda?

Skulle på ett sätt vilja gå över på brinten helt med tanke på hur effektiv den va, men nu när möjligtvis 5-htp ger verkan med så känns det surt om det skulle avta. Mvh DAVO
Citera
2018-05-24, 18:45
  #2
Medlem
Har du ingen läkare?
Citera
2018-05-25, 00:13
  #3
Medlem
Borde kunna ge serotonergt syndrom i högre doser i alla fall. Jag hade varit försiktig. Har läst om folk som tagit dessa kombos utan problem dock. Jag kombinerade mirtazapin med 5-htp ett tag.
Citera
2018-05-27, 00:40
  #4
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAVO
Hej, har använt 5-htp ett tag nu mot depression och känns som att den möjligtvis börjar att ge effekt.
Har sedan tidigare haft Brintellix utskrivet som hjälpte mig en gång ur en depression, en annan gång va verkningslöst. Har nu fått Brintellix utskrivet igen, och undrar hur bra dessa två preparat är att blanda?

Skulle på ett sätt vilja gå över på brinten helt med tanke på hur effektiv den va, men nu när möjligtvis 5-htp ger verkan med så känns det surt om det skulle avta. Mvh DAVO

Du ska inte ta 5-HTP utan att ta L-Tyrosine samtidigt.

https://old.reddit.com/r/Nootropics/...ion_from_5htp/
Citera
2018-05-28, 16:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Du ska inte ta 5-HTP utan att ta L-Tyrosine samtidigt.

https://old.reddit.com/r/Nootropics/...ion_from_5htp/


Har också hört det med serotonergt syndrom risk, men frågan är hur stor den är på som nu 150mg 5-htp och 10mg brintellix. Kör även med 1500mg L-Tyrsosine dagligen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback