Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-24, 22:37
  #13
Medlem
Lamperouges avatar
Ta blodprover hos doktor/läkare så får du allt på svart och vitt, alternativt söker du upp Werlabs och kör deras XL test, mest viktigast är att du specifikt ber om att få ditt testosteron-värde mätt, har för mig att referensvärde är 9-29 nmol vilket täcker åldersspannen 18-80 vilket är helt bisarrt.

Vad brukar du äta om dagarna och hur ofta och vad brukar du träna?

Jag skulle sett en del videos på youtube om kostlära samt träningsupplägg. För att du ska bli av med fett så måste du ge din kropp en anledning att göra sig av med fett istället för muskler och det uppnår du genom att äta riktig mat i ett litet kaloriunderskott för att gå ner i vikt och så ska du satsa på att öka vikterna på gymmet så ofta du kan för att ge din kropp en anledning till att bränna fett.

Efter att du har kommit igång med kost och träning så kan du börja läsa om att kura, att kura utan någon form av kost och träningsplan är helt meningslöst.
Citera
2018-05-24, 23:36
  #14
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Om det är orket du är ute efter så kommer förmodligen testosteron hjälpa dig. Jag fick uppfattningen att du ville "växa klart" storleksmässigt.

Du kanske har ett förstorat hjärta? Då det får jobba hårdare hos för tidigt födda etc.
Det brukar påverka konditionen negativt. Likaså övervikt.

Det låter inte som en kur testosteron är lösningen. Att kura belastar kroppen rätt mycket och
då ska man inte vara i sämre skick så att säga.

Jag är ingen doktor så ta informationen för vad den är.
Ok, det avskräcker mig att hjärtat får det besvärligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag är två månader för tidigt född. Jag vet inte vad du väger och hur lång du är. Jag, väger väl max 70 och är ett snäpp kortare än genomsnitt. Men nja, orkar väl sådär eller ganska bra men skulle nog inte fixa vara byggjobbare, jag går och tränar på gymmet. Jag har överdrivet bra kondition egentligen. Låg puls.

Jag tror ditt problem är övervikt. Ta bort det genom att vänja din kropp med mindre mat. Cykla är bra för att minska i vikt. Musklerna bränner fett bättre om du kommer upp i intensitet och tid vilket cykling ger.

Du skulle kunna redogöra för vad du äter på en normal dag?
Du har nog rätt om övervikten.
Jag äter oftast ingen frukost, lunch på restaurang och hemlagat till kvällen, det är allt.
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det är nog mer i psyket det sitter än nått annat.

Tror nog att för sin del så är det motovation och diciplin som saknas. Och där kommer testot tyvärr inte hjälpa.

Kan rekomendera periodosk fasta med 6-7 timmars ätfönster och sen 17-18 timmars fasta. Då hinner du få in både en rejäl lunch och middag.
Kommer va jobbigt i början om.du är van att käka frulle men det går fort att vänja sig av med det.
Sen träna. Hitta nått du tycker är kul.
Då kommer du få resultat.
Tack.
Jag går långt, väldigt länge i skogen.
På sistonde har jag behövt mera mat för att orka fortsätta gå, har liksom inga reserver att gå på.
Citera
2018-05-24, 23:42
  #15
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Om det hjälper mot allmän klenhet nä det gör det inte. Du kan få tillfälligt mer muskler. Håll igång och motionera allsidigt så kommer du vara i bättre kondition och styrka än de som har naturliga förutsättningar men som inte gör något.
Ja, jag läser vad ni skriver och ni har nog rätt.
Först träna och äta bättre...
Citat:
Ursprungligen postat av Lamperouge
Ta blodprover hos doktor/läkare så får du allt på svart och vitt, alternativt söker du upp Werlabs och kör deras XL test, mest viktigast är att du specifikt ber om att få ditt testosteron-värde mätt, har för mig att referensvärde är 9-29 nmol vilket täcker åldersspannen 18-80 vilket är helt bisarrt.

Vad brukar du äta om dagarna och hur ofta och vad brukar du träna?

Jag skulle sett en del videos på youtube om kostlära samt träningsupplägg. För att du ska bli av med fett så måste du ge din kropp en anledning att göra sig av med fett istället för muskler och det uppnår du genom att äta riktig mat i ett litet kaloriunderskott för att gå ner i vikt och så ska du satsa på att öka vikterna på gymmet så ofta du kan för att ge din kropp en anledning till att bränna fett.

Efter att du har kommit igång med kost och träning så kan du börja läsa om att kura, att kura utan någon form av kost och träningsplan är helt meningslöst.
Ja varför inte ett läkarbesök, vi män brukar skjuta på sånt i flera år...
Som jag skrev ovan äter jag bara lagad mat 2 gånger om dagen, väljer bort bröd och hälften av potatisen/riset/pastan.

Då jag känner mig så liten vågar jag inte besöka gym och liknande, jag går mest.
Förutom allt fysiskt jag gör på jobbet, jag är en slags elektriker som måste använda både huvudet och kroppen.
Det är inte ovanligt att jag först kör bil i 3 timmar, för att sedan bära 800 kg batterier resten av dagen.
Det är när jag ser mina kollegor orka jobba och jag tröttnar som det känns så orättvist...
Citera
2018-05-25, 00:30
  #16
Medlem
Verkar som det mest är psykiskt om du inte "vågar" besöka ett gym.

Alla måste börja någonstans, har du inte ens en gymvana eller kunskap om hur du gör övningarna känns det lite överkurs att hoppa på testo direkt...
Vet du om du ligger lågt till i testo nivå?

Ge gymmandet ett halvår så tror jag du kommer må mycket bättre även som receptfri, trots att du är medelålders.
Citera
2018-05-25, 08:02
  #17
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tror min testonivå är normal, hur vet man det?

Ok, jag fattar!

Jag har mycket psykologiska ideer om mat, tror jag inte ska må bra om jag inte äter regelbundet.
Men jag kanske ska prova, och testa vad jag klarar av...

Efter att ha läst dina poster ser jag direkt att ditt fel ligger i de 7 dödssynderna, och troligen mest under "lättja". Testo kan hjälpa dig att växa och få energi, men ditt problem är att du har för tunnt pannben, och inte har någon alls jävlaranama. När du har bestämt dig för att bryta ditt mönster, äta rätt (oavsett jobb) och träna hårt, då kan testo hjälpa dig, och få upp ditt självförtroende på köpet. Men ta inga mediciner innan du har huvudet med dig. Ställ dig varje morgon i spegeln naken och säg "snälla lilla krumelur, gör mig jätte jätte stur". Ja, det låter löjligt, jag vet, men människor utan vilja och självförtroende kommer mycket sällan någonstans. Efter det, packa väskan o gå till gymmet. Först. Hård träning ger dig nämligen det du behöver helt utan mediciner.
Citera
2018-05-25, 10:54
  #18
Medlem
Du gör bäst i att bara släppa faktumet att du är född för tidigt. Det gör dig till ett offer, och det är fel mindset för att driva igenom det HeadofBoo beskriver ovan. Att vara född för tidigt påverkar förutsättningarna; ytterst på marginalen. Du är kanske någon centimeter kortare än du borde varit, och kanske har någon muskelfibrer mindre.

Men att du är född för tidigt är inte anledningen till att du är överviktig.
Det är inte anledningen till att du i te går och tränar.
Det är inte anledningen till du inte vill gå till gymmet och skäms över att du inte är vältränad dag 1.

Se till att inte acceptera något annat öde än det du väljer själv.

Gå och köp ett gymkort nästa vecka och lägg någon tusenlapp några månader på en PT så får du ut mer än om du skulle köpa steroider i det här läget. Det är aldrig försent för steroider. Du kommer att tacka dig själv, dina barn kommer att tacka och din fru kommer att tacka dig.

För övrigt så ser ingen på ett gym ner på någon annan som är och tränar, snarare tvärtom. Själv blir jag innerligt glad när jag ser en tjockis som man ser har bestämt sig för att det är nock, och kör skiten ur sig på gymmet.
Citera
2018-05-25, 11:07
  #19
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Efter att ha läst dina poster ser jag direkt att ditt fel ligger i de 7 dödssynderna, och troligen mest under "lättja". Testo kan hjälpa dig att växa och få energi, men ditt problem är att du har för tunnt pannben, och inte har någon alls jävlaranama. När du har bestämt dig för att bryta ditt mönster, äta rätt (oavsett jobb) och träna hårt, då kan testo hjälpa dig, och få upp ditt självförtroende på köpet. Men ta inga mediciner innan du har huvudet med dig. Ställ dig varje morgon i spegeln naken och säg "snälla lilla krumelur, gör mig jätte jätte stur". Ja, det låter löjligt, jag vet, men människor utan vilja och självförtroende kommer mycket sällan någonstans. Efter det, packa väskan o gå till gymmet. Först. Hård träning ger dig nämligen det du behöver helt utan mediciner.
Tack dina kloka ord!
Citera
2018-05-25, 11:07
  #20
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trembologne
Du gör bäst i att bara släppa faktumet att du är född för tidigt. Det gör dig till ett offer, och det är fel mindset för att driva igenom det HeadofBoo beskriver ovan. Att vara född för tidigt påverkar förutsättningarna; ytterst på marginalen. Du är kanske någon centimeter kortare än du borde varit, och kanske har någon muskelfibrer mindre.

Men att du är född för tidigt är inte anledningen till att du är överviktig.
Det är inte anledningen till att du i te går och tränar.
Det är inte anledningen till du inte vill gå till gymmet och skäms över att du inte är vältränad dag 1.

Se till att inte acceptera något annat öde än det du väljer själv.

Gå och köp ett gymkort nästa vecka och lägg någon tusenlapp några månader på en PT så får du ut mer än om du skulle köpa steroider i det här läget. Det är aldrig försent för steroider. Du kommer att tacka dig själv, dina barn kommer att tacka och din fru kommer att tacka dig.

För övrigt så ser ingen på ett gym ner på någon annan som är och tränar, snarare tvärtom. Själv blir jag innerligt glad när jag ser en tjockis som man ser har bestämt sig för att det är nock, och kör skiten ur sig på gymmet.
Wow, får boost bara att läsa det du har skrivit, tack!
Citera
2018-05-25, 11:46
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Wow, får boost bara att läsa det du har skrivit, tack!


Ja, bara rid på motivationen nu och ut och kötta.

Jag var klen under hela min uppväxt, ständigt sjuk, smal. Multisjuk och insikten att jag inte behöver pensionsspara. Men man lägger sig inte, man spelar den hand man är given. Det är bara att bluffa sig hela vägen igenom spelet, även om man sitter med par i 2r.

Du måste göra det här kriget till ett mål i sig. Det är mindsetet som skiljer den som får något gjort mot den som inte får det, oavsett utmaning. Ställ gärna upp ett långsiktigt mål eller något, men fokusera på att varje handling du gör; varje pass, varje måltid, varje chipspåse du tackar nej till, är det vunna slaget.
Citera
2018-05-25, 12:18
  #22
Medlem
Lamperouges avatar
Du ska inte vara rädd över att gå till gymmet. När jag ser tjockisar på gymmet så blir jag bara glad över att de fått nog. Men när jag ser fetton sitta och stoppa i sig helt osunda saker blir jag väldigt arg.
Citera
2018-05-27, 15:09
  #23
Medlem
Du kan se om du TROLIGTVIS har lågt testo via internet; https://www.healthline.com/health/si...ysical-changes

Lider du av flertal av de där symptomen så är det väldigt stor risk att du har låga nivåer av testosteron.
Citera
2018-05-28, 22:06
  #24
Medlem
Som grabbarna redan nämnt, gör dig inte till ett offer.

Och för att ta lite fakta till bordet.

Ja, du är för tidigt född, men den skillnaden mot en annan är inte jätte stor och minskar samt försvinner helt efter att du blivit vuxen, förmodligen redan i tonåren.

Du ligger kanske efter 2-4 månader i utvecklingen säger vi, beroende på när du ploppade ut. Den skillnaden märker man när du är yngre, när du fyller ett år, är den andra ungen 1 år + de månader du kom ut för tidigt. Det märks på barn väldigt tydligt. Men försök avgöra om en människa är 17 år och 6 månader lr om han är 17 år och 9 månader.

När man blir äldre så minskar ju gapet hela tiden och så fort du har växt färdigt ditt genetiska max, så har du växt ikapp dig själv om du hade fötts efter 9 månader.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback