Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 13:05
  #1
Medlem
scraftys avatar
https://www.imdb.com/title/tt2677722/

Handlar om utredningarna av morden på rapparna Tupac Shakur och Notorious BIG.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=_oIgOc2YEPY
Citera
2018-05-24, 13:24
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Det här kittlar lite. Gillar när filmer är baserade på en sann historia. Så denna ska jag se.
Dessvärre anser jag att Depp har gått ner sig.
Citera
2018-05-24, 14:26
  #3
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Dessvärre anser jag att Depp har gått ner sig.
Har du sett Black Mass? Han kan fortfarande vara världsklass. Förhoppningsvis är han det i denna film också.
Citera
2018-05-24, 14:47
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Har du sett Black Mass? Han kan fortfarande vara världsklass. Förhoppningsvis är han det i denna film också.

Det har jag. Ingen dålig insats, men heller inte bra. Men som jag sa, tycker han har gått ner sig. Blivit mimiklös. Hårt leverne?
Om du inte har sett Donnie Brasco, så gör det.
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle 2018-05-24 kl. 15:16.
Citera
2018-05-24, 14:48
  #5
Medlem
PsychoChillers avatar
Depp har ju inte medverkat i en bra film på tjugo år så jag är skeptisk. Sen fick jag starka konspirationsvibbar av trailern och det gör mig lite konfunderad eftersom filmen handlar om utredningen av två mord som inte hade med varandra att göra. Tupacs mord är så uppklarat det kan bli utan en fällande dom och det var inte konspiratoriskt för fem öre. Eller nej, det gör mig inte konfunderad, självklart vill studion tjäna pengar på idiotiska tupacfans och beefen med Biggie. Skitsamma om det betyder att man måste klumpa ihop ett sketet tillfällighetsmord (Tupac) och en riktig mörkläggning (Biggie). Det kommer att bli en riktig skitfilm är väl det jag vill ha sagt.
Citera
2018-05-24, 15:17
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Depp har ju inte medverkat i en bra film på tjugo år så jag är skeptisk. Sen fick jag starka konspirationsvibbar av trailern och det gör mig lite konfunderad eftersom filmen handlar om utredningen av två mord som inte hade med varandra att göra. Tupacs mord är så uppklarat det kan bli utan en fällande dom och det var inte konspiratoriskt för fem öre. Eller nej, det gör mig inte konfunderad, självklart vill studion tjäna pengar på idiotiska tupacfans och beefen med Biggie. Skitsamma om det betyder att man måste klumpa ihop ett sketet tillfällighetsmord (Tupac) och en riktig mörkläggning (Biggie). Det kommer att bli en riktig skitfilm är väl det jag vill ha sagt.

I den första Pirates-filmen var han bra. Men det är väl allt sen Donnie Brasco.
Citera
2018-05-24, 15:27
  #7
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
I den första Pirates-filmen var han bra. Men det är väl allt sen Donnie Brasco.

Depp är definitivt kapabel till att göra bra rolltolkningar och det är väl lite därför jag är övertygad om att filmen blir skit. För hur bra Depp än är så har han förlorat (eller aldrig brytt sig? Att vara skådis är ju ett kneg trots allt och dom flesta av oss knegar ju bara för lönespecen) förmågan att avgöra vad som är en bra film.
Citera
2018-05-24, 15:56
  #8
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det har jag. Ingen dålig insats, men heller inte bra. Men som jag sa, tycker han har gått ner sig. Blivit mimiklös. Hårt leverne?
Om du inte har sett Donnie Brasco, så gör det.
Det har jag. Jag tycker Depp gör sin bästa insats i Black Mass sedan Sweeney Todd. Han borde ha Oscarsnominerats istället för Matt Damon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback