Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 12:54
  #1
Medlem
Har skaffat iexplorer, ett program där man kan överföra sina ljudinspelningar från iphone till datorn. Men när jag ska genomföra detta så dyker det upp ett meddelande upp "Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt". Vad gör jag för att lösa detta? Kan inget om datorer så dataspråk är rena grekiskan för mig.

/Christian
Citera
2018-05-24, 14:12
  #2
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guardiola1
Har skaffat iexplorer, ett program där man kan överföra sina ljudinspelningar från iphone till datorn. Men när jag ska genomföra detta så dyker det upp ett meddelande upp "Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt". Vad gör jag för att lösa detta? Kan inget om datorer så dataspråk är rena grekiskan för mig.

/Christian
Testa starta om programmet, stäng av det från aktivitetshanteraren och se ifall problemet kvarstår...
Citera
2018-05-24, 15:21
  #3
Medlem
Programmet finns inte i aktivitetshanteraren.
Menar du att jag ska ladda ner programmet på nytt?
Citera
2018-05-24, 15:26
  #4
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guardiola1
Programmet finns inte i aktivitetshanteraren.
Menar du att jag ska ladda ner programmet på nytt?

Om programmet inte finns i aktivitetshanteraren så starta det på nytt och testa igen. Det är åtminstone Polemika´s tips om jag tolkar hen rätt, inte att ladda ned det på nytt.
Citera
2018-05-24, 15:34
  #5
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guardiola1
Programmet finns inte i aktivitetshanteraren.
Menar du att jag ska ladda ner programmet på nytt?
Är du säker att det inte är öppet som en process?
Citera
2018-05-24, 17:12
  #6
Medlem
Som sagt, jag förstår inget av datatermer.
Vad är process? Var hittar jag det?
Att starta programmet på nytt innebär det att trycka på krysset uppe till höger och sedan klicka sig in på det på skrivbordet igen?
Citera
2018-05-24, 18:26
  #7
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guardiola1
jag förstår inget av datatermer. Vad är process? Var hittar jag det?
Det går precis lika bra att starta om datorn, tar bara några sekunder längre tid. Testat det?

""Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt"" tyder på en bugg i programmet, så om felet kvarstår efter omstart, sök på tillverkarens/programmerarens websida om sådan finns. Kanske flera användare där drabbats av fenomenet och kanske finns en lösning presenterad nånstans där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback