Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-24, 12:16
  #1
Medlem
kebbe1666s avatar
Steg 1:
Skapa en religion med valfritt namn.

Steg 2:
Ansök om böneutrop i din kommun under samma tid och längd som det muslimska Adhan (får du avslag kan du överklaga och muslimerna får troligen också avslag). Här kan du även inkludera generösa förmåner som att maten på jobbet eller skolan inte ska innehålla kyckling på grund av religiösa skäl.

Steg 3:
Övertyga så många som möjligt att skapa sin egen religion och ha böneutrop vid samma tid som Adhan.

Det fina är att om det blir olagligt med alla sorters böneutrop, så kommer Adhan att falla under samma kategori. Om det inte blir olagligt med böneutrop kommer den muslimska strupsången inte kunna höras över det sorlande sammelsuriet.
Citera
2018-05-24, 12:41
  #2
Medlem
Det finns ingen fråga i TS, så vad ska diskuteras?
Citera
2018-05-24, 12:44
  #3
Medlem
kebbe1666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det finns ingen fråga i TS, så vad ska diskuteras?
Min lilla lösning på ett stort problem.
Citera
2018-05-24, 12:57
  #4
Medlem
Personligen har jag funnit hörselkåpor, med eller utan radio, vara ett förträffligt medel mot såväl kyrkklockor som motorcyklar och andra ljudföroreningar. Jag misstänker att de fungerar mot böneutrop också!
Citera
2018-05-24, 13:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebbe1666
Min lilla lösning på ett stort problem.
Den lösningen har nog de flesta redan tänkt på, i alla fall har jag det. Men bara som ett tankeexperiment.
Citera
2018-05-24, 15:34
  #6
Medlem
TwoThousands avatar
Hade ett böneutrop på torget här i stor staden och det var inte än enda människa som protesterade då dom blir fylld av en allsmäktig närvaro förändras även det hårdaste hjärta av sten!

Är det bara för att dom är muslimer som vi diskuterar det här ämnet?
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2018-05-24 kl. 16:14.
Citera
2018-05-25, 21:38
  #7
Medlem
Man arbetar demokratiskt för att stoppa böneutrop.
Vidhåller att utropen kan innehålla UPPROP till våld( vissa suror är väldigt våldsbejakande plus att gemene svensk inte kan förstå dessa upprop)
Dessa kan uppstå vid tider av kravaller odyl och kan underminera polisens agerande vid samhällsomstörtande verksamhet.
Man behöver inte rösta på SD för att fatta detta.
Man går helt enkelt ut med information vad koranens budskap egentligen är och åstadkommer en religionskritik debatt i samhället. (SOM SD INTE ÄR BRA PÅ IOM ATT DOM FOKUSERAR PÅ INDIVIDER ( GRUPPVÅLDTÄKTER OSV) INTE RELIGIONSKRITIK!!
Citera
2018-05-25, 21:54
  #8
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Man arbetar demokratiskt för att stoppa böneutrop.
Vidhåller att utropen kan innehålla UPPROP till våld( vissa suror är väldigt våldsbejakande plus att gemene svensk inte kan förstå dessa upprop)
Dessa kan uppstå vid tider av kravaller odyl och kan underminera polisens agerande vid samhällsomstörtande verksamhet.
Man behöver inte rösta på SD för att fatta detta.
Man går helt enkelt ut med information vad koranens budskap egentligen är och åstadkommer en religionskritik debatt i samhället. (SOM SD INTE ÄR BRA PÅ IOM ATT DOM FOKUSERAR PÅ INDIVIDER ( GRUPPVÅLDTÄKTER OSV) INTE RELIGIONSKRITIK!!

Skillnad på religiösa i religion finns Goda eller Onda religiösa som vänder och vrider på faderns budskap!

Tror du själv att diktaturens natur tillåter en annan politik än dess egen i riksdagen?
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2018-05-25 kl. 21:57.
Citera
2018-05-25, 22:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Skillnad på religiösa i religion finns Goda eller Onda religiösa som vänder och vrider på faderns budskap!

Tror du själv att diktaturens natur tillåter en annan politik än dess egen i riksdagen?
Verkligheten är mer komplex än Gott och Ont i världen.
Det finns gråzoner du aldrig kan fatta med ditt flummiga tänk om faderns budskap och diktaturens natur som några som jag då, vänder och vrider på!
Citera
2018-05-25, 22:08
  #10
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Verkligheten är mer komplex än Gott och Ont i världen.
Det finns gråzoner du aldrig kan fatta med ditt flummiga tänk om faderns budskap och diktaturens natur som några som jag då, vänder och vrider på!

Finns det något mer än gott och ont i denna värld?
Citera
2018-05-25, 22:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Finns det något mer än gott och ont i denna värld?
Det finns blandningar av gott och ont. Har du någonsin smakat en besk medicin( mentalt el fysiskt)
Det är gråzonen. Demokrati är tex en gråzon. Du vet inte alltid utfallet.
Citera
2018-05-25, 22:40
  #12
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Det finns blandningar av gott och ont. Har du någonsin smakat en besk medicin( mentalt el fysiskt)
Det är gråzonen. Demokrati är tex en gråzon. Du vet inte alltid utfallet.

Det finns gott eller ont gråzonen är väl lika med passivitet, Demokratin är förutsägbar, resultatet är alltid tydligt långt tillbaka i tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback