Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-27, 10:42
  #13
Medlem
Många verkar vara inne på storstäder.
Jag har själv en lite annan (och blandad bild). Det är i storstäderna jag träffat på de mest bittra och minst sociala människorna. Det är när jag varit mer ute i bushen som jag fått mer social kontakt, människor som pratat med mig, varit supertrevliga och hjälpsamma. Självklart finns det undantag. Men jag skulle spontant kunna tänka mig att det är lättare att skaffa vänner i någon mindre stad, om man gör något, än i någon gigantisk stad som t.ex. LA eller NY.

Men visst finns det undantag. T.ex. gubben i Lone Pine som skällde ut mig något sanslöst när jag hade fått punka på bilen - eller varför hon inte den sura, trötta tjejen på macken vid Grand Canyon Village som var det osmakligt otrevligaste jag någonsin mött?

De som jag bondat mest med hittills har jag mött i/omkring Las Vegas, San Francisco, neråt Santa Cruz och ute i bushen i södra Utah (bortsett från indianerna... de är allmänt dryga).

PS. Jag generaliserar en del, såklart (som om inte det framgick). Men det är helt klart olika. Och som många här redan skrivit så är amerikanerna överlag mer sociala och vänliga än svenskar. Därmed saknar jag dagligen USA när jag sitter här med alla bittra, introverta svenskar omkring mig! :P
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2944527

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback