Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-25, 12:22
  #37
Medlem
Ricins avatar
Lite småläskigt att höra vissa i denna tråd säga att en ordningsvakt ska ta "fula ord" eller rent ut sagt hot mot en.

Jag jobbar själv som ordningsvakt i tunnelbanan, och det jag ser i klippet är inget ovanligt. Det innebär dock inte att det skulle vara okej bara för att en sak är vanligt förekommande, men samtidigt så var ingen i denna tråd där. Det kan finnas mängder med anledningar till varför ordningsvakten gjorde som han gjorde, som hot, spott, självskadebeteende, som att dunka huvudet i golvet m.m.

Och det här med att en ordningsvakt/polis eller tjänstemän överlag ska behöva ta hot eller hot om våld är väldigt konstigt. Det förekommer i arbetet, absolut men det innebär inte att man ska behöva ta det. Vad skapar det för samhälle egentligen? Att dalta med brottslingar är knappast någon lösning. Det ska göra ont att vara dum helt enkelt, och det är ett ganska bra sätt att hålla ordning på.
Citera
2018-05-25, 12:48
  #38
Avstängd
Sherberts avatar
Ar inte det dar en ratt "farlig" stallning att bli liggande i (?) dessutom fa sitt ben knackt, va fan!
Citera
2018-05-25, 13:09
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Lite småläskigt att höra vissa i denna tråd säga att en ordningsvakt ska ta "fula ord" eller rent ut sagt hot mot en.

Jag jobbar själv som ordningsvakt i tunnelbanan, och det jag ser i klippet är inget ovanligt. Det innebär dock inte att det skulle vara okej bara för att en sak är vanligt förekommande, men samtidigt så var ingen i denna tråd där. Det kan finnas mängder med anledningar till varför ordningsvakten gjorde som han gjorde, som hot, spott, självskadebeteende, som att dunka huvudet i golvet m.m.

Och det här med att en ordningsvakt/polis eller tjänstemän överlag ska behöva ta hot eller hot om våld är väldigt konstigt. Det förekommer i arbetet, absolut men det innebär inte att man ska behöva ta det. Vad skapar det för samhälle egentligen? Att dalta med brottslingar är knappast någon lösning. Det ska göra ont att vara dum helt enkelt, och det är ett ganska bra sätt att hålla ordning på.

Spotta på mig = jag bryter benet av dig
Snacka om att ta öga för öga till en ny nivå.
Varför ta benlås till att börja med isåfall? Knä på ruggen, vrid bort huvudet.

Ska döda dig!! = hur då? Liggandes på mage utan möjlighet att göra någonting?
Du kan inte bruka våld för att du blir hotad på det viset, idiot.

Nej, ingenting en person som ligger på magen, med armarna fast bakom ryggen, gör det försvarsbart att hoppa på honom.
Sparka mot vakten? Gå undan, alt. Sätt mig med knät på honom.
Skadar sig själv? Knä pa ryggen, håll ned huvudet.

Du har nog tagit för mycket anabola min vän, du kan inte tänka.
Antingen det eller så är du typisk brukare av övervåld, din pajas.
__________________
Senast redigerad av MrSvensson 2018-05-25 kl. 13:12.
Citera
2018-05-25, 13:14
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Lite småläskigt att höra vissa i denna tråd säga att en ordningsvakt ska ta "fula ord" eller rent ut sagt hot mot en.

Jag jobbar själv som ordningsvakt i tunnelbanan, och det jag ser i klippet är inget ovanligt. Det innebär dock inte att det skulle vara okej bara för att en sak är vanligt förekommande, men samtidigt så var ingen i denna tråd där. Det kan finnas mängder med anledningar till varför ordningsvakten gjorde som han gjorde, som hot, spott, självskadebeteende, som att dunka huvudet i golvet m.m.

Och det här med att en ordningsvakt/polis eller tjänstemän överlag ska behöva ta hot eller hot om våld är väldigt konstigt. Det förekommer i arbetet, absolut men det innebär inte att man ska behöva ta det. Vad skapar det för samhälle egentligen? Att dalta med brottslingar är knappast någon lösning. Det ska göra ont att vara dum helt enkelt, och det är ett ganska bra sätt att hålla ordning på.
Har du ens sett videon?

Killen ligger helt still på magen och verkar säga något till vakten som då straffar honom genom att bryta benet.

Makalöst att poliser och vakthorer alltid ska backa varandra in i de sista.

Hoppas du får smaka kniv av en påtänd afghan en vacker dag.
Citera
2018-05-25, 13:19
  #41
Medlem
Seriöst nu. Är det det dags att vakter/poliser ta hårdare tag på busfröna???

Jag tycker detta ska ej ens leda till åtal utan detta ska vara ett exempel för andra busfrön att sluta busa 🤣😉
Citera
2018-05-25, 13:27
  #42
Medlem
Vakte i dagens samhälle fyfan säger jag bara! Dörrvakter likaså!

Kaxiga feta jävlar.

Detta är grovmisshandel utan tvekan. Han bryter bokstavligt talat hans ben! Fyfan vilken sjuk jävel!
Citera
2018-05-25, 13:28
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Seriöst nu. Är det det dags att vakter/poliser ta hårdare tag på busfröna???

Jag tycker detta ska ej ens leda till åtal utan detta ska vara ett exempel för andra busfrön att sluta busa 🤣😉

Kan man tycka men i det här fallet (och väldigt många fler) är det inte helt klart vem som är den busiga. Man blir inte automatiskt en skötsam och laglydig medborgar för att man tar på sin en uniform och får lön. Dom här vakternas bakgrunder brukar oftast vara betydligt värre än offrens.
Citera
2018-05-25, 13:30
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Lite småläskigt att höra vissa i denna tråd säga att en ordningsvakt ska ta "fula ord" eller rent ut sagt hot mot en.

Jag jobbar själv som ordningsvakt i tunnelbanan, och det jag ser i klippet är inget ovanligt. Det innebär dock inte att det skulle vara okej bara för att en sak är vanligt förekommande, men samtidigt så var ingen i denna tråd där. Det kan finnas mängder med anledningar till varför ordningsvakten gjorde som han gjorde, som hot, spott, självskadebeteende, som att dunka huvudet i golvet m.m.

Och det här med att en ordningsvakt/polis eller tjänstemän överlag ska behöva ta hot eller hot om våld är väldigt konstigt. Det förekommer i arbetet, absolut men det innebär inte att man ska behöva ta det. Vad skapar det för samhälle egentligen? Att dalta med brottslingar är knappast någon lösning. Det ska göra ont att vara dum helt enkelt, och det är ett ganska bra sätt att hålla ordning på.

Du har nog valt fel yrke om du tar så illa av dig vid hot av upprörda personer.

Man kanske inte ska bli polis eller vakt om man pissar ner sig av en snorunge.
Citera
2018-05-25, 13:38
  #45
Medlem
Är det nån kunnig på området som kan se om ordningsvakten gör något fel i sitt benlås som gör att benet går av eller om det mest bara är otur eller att den bojade stretar emot?

Bara för att ett ben går av så betyder det inte per automatik att ordningsvakten gjort något fel, ungefär som om man bojar någon och den bojade får en hjärtattack så behöver inte det per automatik betyda att att man har gjort fel.
Citera
2018-05-25, 13:46
  #46
Medlem
Tigerhund79s avatar
Jag arbetar också som ordningsvakt, och den som tror att handfängsel är något magiskt som lugnar ner allt och alla, har fel. I synnerhet personer som är berusade eller narkotikapåverkade. Det enda handfängsel gör är att man inte kan veva med armarna och slåss. Man kan fortfarande sparkas, och en spark gör betydligt värre skada än ett knytnävslag. Därför tar vi ibland till med benlås. Att sätta ett knä i ryggen som någon sade lite längre upp här på sidan gör vi INTE! Det är betydligt farligare än benlås och folk har avlidit till följd av det. Skador sker tyvärr ibland vid ingripanden, både på oss och buset, men att busarna skadas beror nästan alltid på dem själva och är i tillräckligt besvärliga situationer inget vi behöver ta hänsyn till, så länge våldet är försvarligt.

Vad gäller videon vill jag inte uttala mig, för jag var inte där och har inte hört vad killen har sagt, och inte sett vad han har gjort tidigare. Det ser inte bra ut då han inte just DÅ sparkas men han kan ha gjort det innan videon börjar.
Citera
2018-05-25, 14:02
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerhund79
Jag arbetar också som ordningsvakt, och den som tror att handfängsel är något magiskt som lugnar ner allt och alla, har fel. I synnerhet personer som är berusade eller narkotikapåverkade. Det enda handfängsel gör är att man inte kan veva med armarna och slåss. Man kan fortfarande sparkas, och en spark gör betydligt värre skada än ett knytnävslag. Därför tar vi ibland till med benlås. Att sätta ett knä i ryggen som någon sade lite längre upp här på sidan gör vi INTE! Det är betydligt farligare än benlås och folk har avlidit till följd av det. Skador sker tyvärr ibland vid ingripanden, både på oss och buset, men att busarna skadas beror nästan alltid på dem själva och är i tillräckligt besvärliga situationer inget vi behöver ta hänsyn till, så länge våldet är försvarligt.

Vad gäller videon vill jag inte uttala mig, för jag var inte där och har inte hört vad killen har sagt, och inte sett vad han har gjort tidigare. Det ser inte bra ut då han inte just DÅ sparkas men han kan ha gjort det innan videon börjar.

Själv kan jag tänka mig att en spark, som mer är en stampning, går att utföra från liggande position, och i ett så trångt område är det ju inte alls långsökt att en sådan träffar en knäskål vilket kan göra ordentligt med skada.
Citera
2018-05-25, 14:58
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Lite småläskigt att höra vissa i denna tråd säga att en ordningsvakt ska ta "fula ord" eller rent ut sagt hot mot en.

Jag jobbar själv som ordningsvakt i tunnelbanan, och det jag ser i klippet är inget ovanligt. Det innebär dock inte att det skulle vara okej bara för att en sak är vanligt förekommande, men samtidigt så var ingen i denna tråd där. Det kan finnas mängder med anledningar till varför ordningsvakten gjorde som han gjorde, som hot, spott, självskadebeteende, som att dunka huvudet i golvet m.m.

Och det här med att en ordningsvakt/polis eller tjänstemän överlag ska behöva ta hot eller hot om våld är väldigt konstigt. Det förekommer i arbetet, absolut men det innebär inte att man ska behöva ta det. Vad skapar det för samhälle egentligen? Att dalta med brottslingar är knappast någon lösning. Det ska göra ont att vara dum helt enkelt, och det är ett ganska bra sätt att hålla ordning på.
Jag önskar dig verkligen ett helvete. Hur i helvete kan du ens försvara ett sådant vidrigt ingripande? Men Du kanske njuter av att en dag få än hårdare motstånd, än vassare och grövre vapen emot dig?
När man ser dig och dina grisar gå runt som misslyckade poliser i T banan så njuter man att se vilka losers ni är.
Jag hoppas verkligen att det kommer göra riktigt ont på dig ett dag. Ditt slödder som har en kamel till far och en hora till mor!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback