Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 01:21
  #1
Medlem
Hej kära flashback! Jag behöver lite hjälp angående sjukskrivning som jag har som går ut i juni och ska träffa läkaren på fredag. Jag är en man i 30 år åldern som fick stroke för ett tag sen.
Jag har repat mig ganska bra fysiskt men inte lika mycket psykiskt (intryck är speciellt starka och bliur fort trött) Jag känner själv att jag kan jobba typ 50% max i nuläget.
Men vad ska jag göra om jag vill vara sjukskriven en längre period?
Hur ska gå´vidare med att förlänga min sjukskrivning? skylla Social fobi/panik runt människor eller liknande? e
uppskattar alla råd!
Citera
2018-05-24, 01:26
  #2
Medlem
Neroxxs avatar
Säg som du skriver här att du inte känner dig 100, man ska inte jäkta tillbaka till arbete efter en stroke.
Citera
2018-05-24, 08:10
  #3
Medlem
Banangurkazzs avatar
När du skriver "skylla på" blir jag lite misstänksam att du vill ha en längre sjukskrivning för du psykiskt inte har lust att gå tillbaka till jobbet. Är det så att du känner du kan jobba men du har ingen lust eller vill du bli sjukskriven för du är orolig att krascha om du jobbar för hårt med en gång?
Citera
2018-05-24, 08:14
  #4
Medlem
Jag fick en hjärnblödning för ca 2 år sen. Var sjukskriven i nästan ett år totalt. Började på 25% efter en månad eller två men försökte pressa mig själv och gick upp till 75% fort efter det. Slutade med att jag blev sängliggandes i nästan en vecka efter det. Efter det kom jag och läkarna överens om att ta det sakta, det finns inget att vinna på att stressa sig själv och det var inte ens säkert att jag skulle komma tillbaka till 100%.
Så var bara ärlig med läkarna att du inte mår bra när du jobbar för mycket så (enligt min erfarenhet) borde det gå bra.

Lycka till och krya på dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback