Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-09-01, 10:13
  #109
Avstängd
Varför fyller man då på landet och kommunerna med 100 000 tals invandrare man inte får i arbete, fått miljarder kr i ersättning man klagar på inte räcker?
Citera
2023-09-01, 22:28
  #110
Avstängd
Fruntimmerskarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noruzt
Varför fyller man då på landet och kommunerna med 100 000 tals invandrare man inte får i arbete, fått miljarder kr i ersättning man klagar på inte räcker?

Det ger de anställda på migrationsverket arbete så länge som de har sina kunder dvs migranterna. Juristerna på migrationsdomstolarna har också arbete så att det räcker, tolkar likaså. Ledande politiker och opinionsbildare kan räkna med fina ersättningar mot att de fördärvar landet. Superrika som inte bryr sig om nationsgränserna står bakom sådana som George Soros och Klaus Schwab. Stora delar av befolkningen är indoktrinerade att tro att de är nazister om de inte applåderar utvecklingen. De vinner sociala och ekonomiska fördelar av att vara medlöpare och SD-hatare. Här har du några anledningar till varför Sverige rasar ihop.
Citera
2023-09-02, 00:20
  #111
Medlem
Kommunen har inte direkt koppling till staten, dvs kommuner kan gå i konkurs utan att staten går dåligt. Med "sverige" syftar Magdalena Andersson på svenska staten och påståendet kan alltså vara sant.

Det är även i någon mån korrekt att beskriva staten som "Sverige", eftersom sverige är ett kommunistiskt land (det enda som krånglar till det är att många svenskar inte känner till att det är så). I en kommunistisk ideologi är målet att staten hanterar maximalt av landets resurser, och måttet på ekonomisk framgång mäts då rimligen via just statens ekonomiska framgång. Med Sveriges mål är det alltså positivt om medborgarnas kapital förflyttas mot staten - men det är även positivt om kommunens kapital gör det eftersom kopplingen till staten inte är direkt.

Detta ska inte missförstås som något slags försvar till Magdalena Andersson: Magdalena Andersson är ordagrant en psykopat. För alla med minsta lilla insyn i diskrepansen mellan vad hon tycker/vet/tror och hur hon agerar är det helt okontroversiellt att kalla henne psykopat, för hon är de facto en psykopat per definition.
__________________
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2023-09-02 kl. 00:23.
Citera
2023-09-02, 06:25
  #112
Avstängd
Fruntimmerskarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Detta ska inte missförstås som något slags försvar till Magdalena Andersson: Magdalena Andersson är ordagrant en psykopat. För alla med minsta lilla insyn i diskrepansen mellan vad hon tycker/vet/tror och hur hon agerar är det helt okontroversiellt att kalla henne psykopat, för hon är de facto en psykopat per definition.

Är inte partiledarna i Sverige ungefär såhär: korrupta och utan samvete (men då förstår jag att du är inne på rätt spår, psykopater är samvetslösa. Det är inte jag så jag skulle inte kunna vara tex partiledare för moderaterna och fortsätta stå för deras politik för Sverige och för alla människor som lever här).

Svenska demokratin ger oss alltså korrupta psykopater med enorm makt. Det blir inget vidare bra resultat då.
Citera
2023-09-02, 08:18
  #113
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noruzt
Varför fyller man då på landet och kommunerna med 100 000 tals invandrare man inte får i arbete, fått miljarder kr i ersättning man klagar på inte räcker?

För att dessa invandrarare håller igång vår ekonomi genom att få bidrag. Vilket bankerna, Famliljen Wallenberg, tjänar enorma summor på. Låter bissart men det är anledningen.
Citera
2023-09-02, 10:30
  #114
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruntimmerskarl
Är inte partiledarna i Sverige ungefär såhär: korrupta och utan samvete (men då förstår jag att du är inne på rätt spår, psykopater är samvetslösa. Det är inte jag så jag skulle inte kunna vara tex partiledare för moderaterna och fortsätta stå för deras politik för Sverige och för alla människor som lever här).

Svenska demokratin ger oss alltså korrupta psykopater med enorm makt. Det blir inget vidare bra resultat då.
Ja, det är här roten till ALLA samhällsproblem ligger. Det är mycket störda människor som har den offentliga makten i Sverige. Så länge dessa människor får hållas är problemen olösliga.
Citera
2023-09-02, 12:49
  #115
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Med Sveriges mål är det alltså positivt om medborgarnas kapital förflyttas mot staten - men det är även positivt om kommunens kapital gör det eftersom kopplingen till staten inte är direkt.

Skatterna är aldrig högre än statens förmåga att driva in dem.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Magdalena Andersson är ordagrant en psykopat. För alla med minsta lilla insyn i diskrepansen mellan vad hon tycker/vet/tror och hur hon agerar är det helt okontroversiellt att kalla henne psykopat, för hon är de facto en psykopat per definition.

Vad är du då? Moderat?

https://moderaterna.se/nyhet/ta-gangens-pengar/

Citera
2023-09-02, 13:28
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Vad är du då? Moderat?
Nej, det må vara ovanligt i det här landet men jag är faktiskt inte kommunist.

Att Magdalena Andersson är psykopat har dock inget med hennes partitillhörighet att göra. Eller att göra med politik överhuvudtaget. Det är en observation kring en person - hon skulle vara psykopat oavsett vad hon jobbade med.
Citera
2023-09-02, 18:26
  #117
Avstängd
Fruntimmerskarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Nej, det må vara ovanligt i det här landet men jag är faktiskt inte kommunist.

Att Magdalena Andersson är psykopat har dock inget med hennes partitillhörighet att göra. Eller att göra med politik överhuvudtaget. Det är en observation kring en person - hon skulle vara psykopat oavsett vad hon jobbade med.

Fast psykopaterna är mest användbara i politiken åt de mäktiga som köper dem. Som psykopat i näringslivet åsamkar Sveriges politiker långt mindre skada.
__________________
Senast redigerad av Fruntimmerskarl 2023-09-02 kl. 18:30.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback