Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 21:10
  #1
Avstängd
Kyzs avatar
Nu är de så att ja hitta några bortglömda behållare med Nitroglycerin i källaren förut. Måste ha beställt de för länge sen eller när ja var full

Ja ja känns ju lite skumt att ha Nitroglycerin under kåken när barn o fruntimmer kommer o springer o så... Så, hur ska man flytta de? De är tre sånna här provrör me lock på. E inte så bra på mått men de e kanske några centiliter i varje.. Vet inte hur potent de e eftersom de stått några år förmodligen..

Så, hur ska man bli av me skiten? Ja har mycket erfarenhet me sprängämnen men de här känns lite för farligt om ja ska va ärlig .

Tacksam för svar
Citera
2018-05-23, 21:14
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Nu är de så att ja hitta några bortglömda behållare med Nitroglycerin i källaren förut. Måste ha beställt de för länge sen eller när ja var full


Testa att bli full och gör det hela bakvänt verkar ju funkat tidigare när du fick ner de i källaren.
Citera
2018-05-23, 21:17
  #3
Medlem
Sälj huset men lämna kvar det för en surprise till nästa ägare
Citera
2018-05-23, 21:47
  #4
Medlem
Det kommer troligen en sprängämnesamnesti senare i år.

Ingen koll på om Nitroglycerin är olagligt att inneha, annars ring polisen och be bombskyddet hämta.
Citera
2018-05-23, 22:19
  #5
Medlem
Genom att kyla ner den och inte utsätta den för metaller. Plast eller glasbehållare.

Edit:
Men den har rätt dålig hållbarhet så risken har nog minskat om det legat ett tag.
Citera
2018-05-23, 23:46
  #6
Medlem
Sam.Boyds avatar
Blanda ut det med bergmjöl vid låg temperatur. Knåda ut massan till en fin deg. Fyll pappformar av innerröret från hushållspappersrullar. Slå in i rött tunt silkespapper...
Citera
2018-05-24, 08:55
  #7
Medlem
PotatisLampans avatar
Be dina barn hämta några superviktiga, super hemliga provrör åt dig från källaren.
Citera
2018-05-24, 10:49
  #8
Medlem
Om du kan undvika att lägga behållarna på ett städ och krossa dem med ett hårt hammarslag kan jag inte se att det skulle vara någon nämnvärd risk med själva transporten. Om du skulle råka snubbla i källartrappan är risken att du bryter nacken hursomhelst mycket större än att nitroglycerinet skulle explodera!
En metod att göra nitroglycerin relativt okänsligt, som lär ha använts före dynamitens tid, är att blanda det med metanol (ämnena kan sedan separeras igen genom att blandningen hälls i vatten, varvid nitroglycerinet "faller ut" och sjunker till botten); men jag vet inte om det är rekommendabelt att stå och slaska med giftiga vätskor i källaren (tänk på att nitroglycerin är giftigt även vid hudkontakt!).
Citera
2018-05-24, 13:18
  #9
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Nu är de så att ja hitta några bortglömda behållare med Nitroglycerin i källaren förut. Måste ha beställt de för länge sen eller när ja var full

Ja ja känns ju lite skumt att ha Nitroglycerin under kåken när barn o fruntimmer kommer o springer o så... Så, hur ska man flytta de? De är tre sånna här provrör me lock på. E inte så bra på mått men de e kanske några centiliter i varje.. Vet inte hur potent de e eftersom de stått några år förmodligen..

Så, hur ska man bli av me skiten? Ja har mycket erfarenhet me sprängämnen men de här känns lite för farligt om ja ska va ärlig .

Tacksam för svar
Vadå beställt? Man kan väl inte få nitroglycering hemskickat mot beställning, det är väl ingen djävel som skickar sådant. Det är inte så att du sitter och hittar på bara för att ha något att prata om?

Är det så liten volym så skulle jag ta på mig tjocka kläder, handskar och ansiktsvisir som skydd mot splitter samt hörselskydd om det skulle råka smälla. Sen tar man en polygrip så man inte håller direkt i provröret och går ut med grejerna. Väl ute kan du skjuta luftgevär på provrören eller annat skoj om du inte har för nära till grannar.
Citera
2018-05-24, 14:15
  #10
Medlem
GalFisks avatar
Varför inte packa rören försiktigt i nå skumplast eller träull eller annat där de ligger skyddat mot stötar. Sen kan du transportera paketet till lämplig plats.
Citera
2018-05-24, 17:06
  #11
Avstängd
Kyzs avatar
Nu så blev less på eländet o bar helt enkelt ut rören o ställde dom en bit bort... Sen tog jag en liten laddning dynamit o tände på bredvid

Satan vilken smäll!! inte som sprängdeg direkt men jävlar ändå !!! Att lite nitroglycerin kan göra så mycket !!!! Jag skakar fortfarande, jäklar vad de small!!

Sen vet ja inte hur ja fick tag på grejerna!! Eller om de ens är ja som beställt hem.. Men man har ju en del kontakter om man säger så
Citera
2018-05-24, 17:25
  #12
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Nu så blev less på eländet o bar helt enkelt ut rören o ställde dom en bit bort... Sen tog jag en liten laddning dynamit o tände på bredvid

Satan vilken smäll!! inte som sprängdeg direkt men jävlar ändå !!! Att lite nitroglycerin kan göra så mycket !!!! Jag skakar fortfarande, jäklar vad de small!!

Sen vet ja inte hur ja fick tag på grejerna!! Eller om de ens är ja som beställt hem.. Men man har ju en del kontakter om man säger så
Haha...

Jag gjorde en större (läs; kan ha kunnat orsaka skada) mängd nitroglycerin på fyllan en gång. Dagen efter var det inte lika lattjo att vakna upp o hitta en kolv med NG i. Men jag sög försiktigt upp det med en svamp o kastade i ån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback