Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 20:13
  #1
Medlem
Den här genren var väldigt populär under 90-talet, men numera verkar den vara ganska utdöd.
Jag har hittat en del "new eurodance"-videoklipp på YouTube, men den musiken är antingen remix-versioner av låtar från 90-talet eller så är den alldeles för seriös och intetsägande för att "kännas" som riktig eurodance.
När jag tänker på eurodance så tänker jag på glada, snabba och melodiska låtar, exempelvis "Be My Lover" av La Bouche, "Mirror Mirror" av Solid Base, "My Oh My" av Aqua eller "Show Me Colours" av Masterboy.
Finns det några artister som fortfarande skriver den typen av musik, och där de faktiskt har lyckats få till den där melodiska glädjen?

Den senaste eurodance-låten som jag hörde som åtminstone skrevs några år efter millennieskiftet är väl i så fall "True Believer" av E-Type, som var rätt bra, och hade den rätta eurodance-känslan.
Citera
2018-05-23, 20:20
  #2
Medlem
Det finns klubbar för detta i Berlin.
Citera
2018-05-23, 20:33
  #3
Medlem
Fistkramps avatar
Saknar Gunther.. Ooh you touch my tralala
Citera
2018-05-23, 20:49
  #4
Avstängd
Kyzs avatar
E-type håller väl fortfarande på?
Citera
2018-05-23, 21:04
  #5
Medlem
Enzymes avatar
Finns väl happenings där det är retro tema med massa 90-tals musik. Var någon i somras vill jag minnas. Är väl kult för de som är yngre än mig. Själv har man ju sett diverse 80-tals grupper som ser sin chans att casha in t.ex. Duran Duran, Simple Minds, Howard Jones, Ultravox osv.
Citera
2018-05-24, 01:29
  #6
Medlem
plazma1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Den här genren var väldigt populär under 90-talet, men numera verkar den vara ganska utdöd.
Jag har hittat en del "new eurodance"-videoklipp på YouTube, men den musiken är antingen remix-versioner av låtar från 90-talet eller så är den alldeles för seriös och intetsägande för att "kännas" som riktig eurodance.
När jag tänker på eurodance så tänker jag på glada, snabba och melodiska låtar, exempelvis "Be My Lover" av La Bouche, "Mirror Mirror" av Solid Base, "My Oh My" av Aqua eller "Show Me Colours" av Masterboy.
Finns det några artister som fortfarande skriver den typen av musik, och där de faktiskt har lyckats få till den där melodiska glädjen?

Den senaste eurodance-låten som jag hörde som åtminstone skrevs några år efter millennieskiftet är väl i så fall "True Believer" av E-Type, som var rätt bra, och hade den rätta eurodance-känslan.


Solid base släppte nyss en ny låt som heter er re gonna rock it.. som håller klassisk kvalité sen så har Du Bobo och mike Candy gjort en del bra ihop. Scooter tycker jag kämpar på bra med
Citera
2018-05-24, 02:16
  #7
Medlem
Tack för svaren.

Hörde nyss lite grand på "We're Gonna Rock It" med Solid Base, och jodå, den låten var definitivt en positiv överraskning - kändes precis som någonting som hade kunnat vara från 90-talet.
Trevligt att höra att den där genren fortfarande lever kvar, det är nog min favoritgenre inom dans/techno-kategorin, mycket på grund av sin energiska och positiva stil.
__________________
Senast redigerad av Mikael861 2018-05-24 kl. 02:18.
Citera
2018-05-25, 06:18
  #8
Medlem
Rh35VSs avatar
Ingen klassisk eurodance grupp men hittade den här på soundcloud förut, låter ganska gammalt allafall

https://m.soundcloud.com/adam_wolfe/heroes-of-love

"watch my bicep in rhe night" etc..
Citera
2018-08-08, 22:36
  #9
Medlem
DR Bombay släppte ju nyligen Stockholm to Bombay. Kanske inte eurodance men han är ju känd därifrån
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback