Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 19:13
  #1
Medlem
Hej,

Jag tycker det är så skönt att företagen är så snälla. De skickar mejl efter mejl om hur mycket de bryr sig om att jag känner mig trygg hos dem. De skriver att de vill ge mig den bästa möjliga upplevelsen för att använda deras tjänst.
De skriver att de vill vara transparenta i hur de använder mina uppgifter och uppdaterar därefter sin policy.

T.ex. från TV4:
Citat:
Det är viktigt att du känner dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss och vi vill vara transparenta i hur vi använder dem. Vi har därför uppdaterat informationen i vår personuppgiftspolicy.

Eller från Spotify:
Citat:
Det är också vårt mål att vara så öppna och transparenta som möjligt med våra användare om de personuppgifter vi samlar in för att tillhandahålla dessa tjänster, hur de används och vilka som har tillgång till dem.

Nej, ändringarna de gör är inte för att jag ska känna mig tryggare och att det är skönt att de är transparenta. Då hade de gjort dessa ändringarna tidigare. De gör det för att det har blivit lag.

Detta irriterar mig något, då de försöker vända detta till något positivt och starkt från deras sida, när det helt enkelt är lag och de har inte brytt sig ett dugg tidigare. Då är det bättre med andra som kontaktar en och bara säger "Såhär är det, du kan läsa mer här.".

Är här någon som håller med mig?
Citera
2018-05-23, 19:40
  #2
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thygfur
Hej,

Jag tycker det är så skönt att företagen är så snälla. De skickar mejl efter mejl om hur mycket de bryr sig om att jag känner mig trygg hos dem. De skriver att de vill ge mig den bästa möjliga upplevelsen för att använda deras tjänst.
De skriver att de vill vara transparenta i hur de använder mina uppgifter och uppdaterar därefter sin policy.

T.ex. från TV4:


Eller från Spotify:


Nej, ändringarna de gör är inte för att jag ska känna mig tryggare och att det är skönt att de är transparenta. Då hade de gjort dessa ändringarna tidigare. De gör det för att det har blivit lag.

Detta irriterar mig något, då de försöker vända detta till något positivt och starkt från deras sida, när det helt enkelt är lag och de har inte brytt sig ett dugg tidigare. Då är det bättre med andra som kontaktar en och bara säger "Såhär är det, du kan läsa mer här.".

Är här någon som håller med mig?

Absolut är det så! De två företagen du tar som exempel är ju typexempel på hycklande, lismande ögontjänare, det vidrigaste kapitalismen har att erbjuda.

Finns bara en annan sak som stör mig lika mycket och det är när Zuckerberg står och bönar och ber om ursäkt eftersom att han är så ledsen att han inte förstod hur mycket makt Facebook har. -- nej han är inte ledsen för det han säger att han är ledsen för, han är ledsen för att han nu inte tjänar lika mycket pengar. HÅLL KÄFTEN NÖRDJÄVEL och åtgärda säkerhetsproblemen istället. Skiter fullständigt i vad du säger och skiter fullständigt i att du vill att vi ska ha överseende med dig.

Så, knulla kapitalismen och gör något vettigt av era liv.
Citera
2018-05-23, 20:04
  #3
Medlem
Du har väl knappast läst villkoren, eftersom det INTE är något nytt, bara en bekräftelse att du accepterar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback