Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-01-13, 18:07
  #73
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har nästan alltid en messengerväska eller en mindre i storlek gasmaskfodral/bäcknarväska. Det går helt enkelt inte att ha mobil, nycklar, tändare och en dosa snus i ett par byxfickor utan att det ser fördjävligt ut.

Jag antar att många av er snubbar ogillar när tjejer stoppar mobilen i bakfickan för det blir fult och sabbar dessutom möjligheten att titta på en trevig röv (sån mansgris jag är alltså... ). Det blir inte snyggt att ha stora saker som petar igenom tyget bara för att man är snubbe.

Wade har helt rätt när han säger att plånbok förstör linjerna.

Sen har man ju hörlurar, kanske en surfplatta, förmodligen en laddsladd till telefonen, kanske en powerbank... Vi män har börjat släpa runt på skit vi också helt enkelt.


Precis. som om man vill stoppa ned telefon i fickan.

Nu kan vi sno tjejens byxor och väska.

Att tjejer vågar stoppa med telefon i bakfickan liksom
Citera
2019-01-14, 00:56
  #74
Medlem
Scratchbites avatar
Förra året letade jag efter ett par shorts i kvinnomodell som hade fickor stora nog för min (normalstora) plånbok. Det fanns inte. Jag gick till i alla fall 20 butiker i Stockholm och frågade efter det här simpla, och hittade tillslut en skitful modell i 'boyfriend'-stuk där jag nätt och jämt kunde knöla ner den. Därför har vi handväskor. Själv föredrar jag dock ryggsäck.

Jag förvarar nycklar, telefon och mobil i min. Jag tecknar mycket så det åker ofta ner en skissbok och en penna också. Eller en pocketbok. Vattenflaska om det är varmt. Bindor och tamponger tar dock betydligt mindre plats än mobil och plånbok, så de är inte anledningen till att vi har handväskor. Det är en av de få sakerna (typ det, eller en flaska med jäkla nagellack mutter mutter grrr fickor) som får plats i de löjligt små fickorna på kvinnokläder...
Citera
2019-01-17, 01:06
  #75
Medlem
T-Tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josefinegu
På tunnelbanan tycker jag man ser män som dagligen har datorväskor eller weekendbags, riktigt snyggt!

Har alltid en portfölj till och från jobbet men skulle aldrig få för mig glida runt med en weekendbag om man inte ska iväg etc. För kvinnor är väskan en accessoar och för män fyller den ett praktiskt syfte.
Citera
2019-01-17, 01:26
  #76
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchbite
Förra året letade jag efter ett par shorts i kvinnomodell som hade fickor stora nog för min (normalstora) plånbok. Det fanns inte. Jag gick till i alla fall 20 butiker i Stockholm och frågade efter det här simpla, och hittade tillslut en skitful modell i 'boyfriend'-stuk där jag nätt och jämt kunde knöla ner den. Därför har vi handväskor. Själv föredrar jag dock ryggsäck.

Jag förvarar nycklar, telefon och mobil i min. Jag tecknar mycket så det åker ofta ner en skissbok och en penna också. Eller en pocketbok. Vattenflaska om det är varmt. Bindor och tamponger tar dock betydligt mindre plats än mobil och plånbok, så de är inte anledningen till att vi har handväskor. Det är en av de få sakerna (typ det, eller en flaska med jäkla nagellack mutter mutter grrr fickor) som får plats i de löjligt små fickorna på kvinnokläder...

Hoppas man snart kan köpa snygga handväskor för män. Och inte kraftigt förfulade
Herrkläder är ju ett skämt allmänt
Citera
2019-02-27, 02:46
  #77
Medlem
Fanndiss avatar
Jag (som är tjej) har ett antal axelremsväskor i olika färger och former. Allt som oftast har jag med mig en sådan när jag är ute.
Det vanliga som jag har med mig är:
Husnycklar
Bilnycklar
Plånbok
Mobiltelefon
Fickspegel
Lypsyl (Det viktigaste av allt!)

Sen blir det ofta att jag har andra saker liggandes i väskan, som kan vara bra att ha om man t.ex. blir borta länge, såsom:
Mascara
Läppstift
Parfym
Nagellack
Hårborste
Hyvel
Telefonsladd
Solglasögon i fodral
En ask tabletter
På vintern skall även ett par handskar få plats där.

Japp, det händer att väskan blir tung i bland och får städas ur...

En anledning till att tjejer oftare har väska borde vara det, att det finns tjejkläder som helt saknar förvaringsmöjligheter, dvs fickor!
Säg att man går omkring i en enkel klänning, var stoppar man nycklar och plånbok då?
Herrbyxor har så gott som alltid fickor, men dambyxor kan sakna. Jag blir ganska sur när jag hittar några fina byxor och de visar sig sakna fickor....varför liksom?
I och för sig hamnar grejorna av ren vara i väskan även om jag har jacka och byxor med bra fickor.
Blir dessutom skönt att inte ha nycklar som skaver i fickan och nöter hål i tyget.

Jag minns förresten en kul grej från när jag var i tonåren. Jag och ett par tjejer jag var kompis med, vi gick så gott som alltid klädda i linne och tajta leggings. Jag var den enda av oss som hade en axelremsväska. De andra gjorde tafatta försök att förvara sina mobiler och plånböcker instoppade i BH:n, eller hålla fast dem under armen och liknande.
Såg ganska komiskt ut.
Citera
2019-02-27, 02:59
  #78
Medlem
Fanndiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är väl ändå rätt vanligt att killar har ryggsäck.
Antalet ryggsäckar man ser i gång- och cykeltrafiken har ökat på senare tid tycker jag.
När jag tänker efter ser man var och varannan gång när man är på matbutiken att nån står och packar sina varor i en ryggsäck.
Det är det att när jag ser någon med ryggsäck så tycker jag det ser ut som "Hej, jag är en skogsmulle som just skall iväg på hajk".

Sen associerar jag ryggsäckar med små barn också. Själv hade jag nog senast ryggsäck när jag gick i mellanstadiet.
Men det kanske är värt att pröva igen, borde vara praktiskt att kunna ha med en proppfull matkasse och ändå ha händerna fria.
Nackdelarna jag kommer på är väl att det lär bli varmt för ryggen (särskilt på sommaren) och att man kan få skavsår av remmarna när man har tungt lastad säck.
Och att man ser ut som att man skall på hajk!
Citera
2019-02-27, 03:07
  #79
Medlem
Fanndiss avatar
På tal om ryggsäckar, när jag gick i grundskolan hade jag ryggsäck.
Jag cyklade till skolan och eftersom jag hade stans största korg på cykeln så åkte ryggsäcken alltid ned i korgen.
När jag sen parkerat i cykelstället pallade jag inte att dra på mig ryggsäcken för att gå ett fåtal meter till entrén, utan jag bar den i handtaget.
Insåg just att jag aldrig hade nytta av ryggsäck där, utan det hade gått lika bra med portfölj.

(Förresten, en sak på samma tema; varför har herrcyklar sällan korg, och ibland inte ens pakethållare och stänkskärmar, när allt detta är så gott som standard på damcyklar?)
Citera
2019-03-22, 23:21
  #80
Medlem
Damkläder har normalt inga fickor, inga av praktiskt värde i alla fall. Dräktjackor, de flesta kjolar, byxor och jeans i dammodell, bolerojackor och blusar har sällan några fickor annat än små och rent dekorativa (eller så grunda och öppna att de inte kan användas utan ständig risk för att grejor faller ut. Och damytterkläder/damkavajer har nästan aldrig några innerfickor. Detta har flera tjejbekanta påpekat för mig.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2019-03-22 kl. 23:25.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback