Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 18:50
  #1
Avstängd
Använder det inbyggda WebCamProgrammet i Windows 10 Pro , 64 bit.
Programmet fungerar bra tills jag kopplar in en extern mick och väljer att spela in
en video - vill alltså spela in ljud och video samtidigt.
Får detta meddelandet:

Error Code
0xA00F4240<Unknown>(0xC00D3EA0)

Vad betyder det?
Hur löser jag problemet?
Citera
2018-05-23, 19:03
  #2
Medlem
Banangurkazzs avatar
Kan inte mycket om datorer men jag hade felsökt så här

1 testa annat program och se om fel kvarstår. Om det gör det så är det troligtvis hårdvaruknas, annars mjukvaruknas och då kan du antingen testa installera om eller se om det finns annan version av det programmet och testa med den versionen.

Det kan också vara så att du måste installera drivruntiner för micken för datorn ska förstå vad det är för enhet.
Citera
2018-05-23, 19:20
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Kan inte mycket om datorer men jag hade felsökt så här

1 testa annat program och se om fel kvarstår. Om det gör det så är det troligtvis hårdvaruknas, annars mjukvaruknas och då kan du antingen testa installera om eller se om det finns annan version av det programmet och testa med den versionen.

Det kan också vara så att du måste installera drivruntiner för micken för datorn ska förstå vad det är för enhet.


Micken fungerar i andra program.
Hittar inte vad WebCam-programmet i Windows heter det står bara Camera.
Citera
2018-05-23, 19:31
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Kan inte mycket om datorer men jag hade felsökt så här

1 testa annat program och se om fel kvarstår. Om det gör det så är det troligtvis hårdvaruknas, annars mjukvaruknas och då kan du antingen testa installera om eller se om det finns annan version av det programmet och testa med den versionen.

Det kan också vara så att du måste installera drivruntiner för micken för datorn ska förstå vad det är för enhet.


Testade att återställa appen nu men samma problem kvarstår. Hmm.
Det står att jag har den senaste versionen.
Måste förmodligen ladda ner nått annat WebCam-program.
Tack så mycket för ditt svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback