Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 13:50
  #1
Medlem
Bitcoins som inte har tagits ut 2010-2011 som bara ligger där utan att någon rör dom, vad tror ni hänt?
Är det sannolikt att någon som har en rejäl hög inte skulle sålt av när de steg rejält? Det drog ju rejält iväg åren efter starten, så säg att ni fick tillgång till en plån bok från 2010 med x antal coins, vad hade ni gjort, alltså rent moraliskt då, hade det varit sannolikt att dessa var bortglömda eller "burned" enligt och därmed ok att ta dom? Bortsett från satoshi som nog har koll på sina måste det finnas en del som inte var lika inne på hur stort det var och bara testade mina lite och samlade på sig många men sedan kanske tog bort dom eller liknande.
Citera
2018-05-23, 13:59
  #2
Medlem
nutkjells avatar
Om en vetat vem denna wallet hade tillhört och denne inte var ett rövhål hade jag väl försökt återlämna men om jag kom över genom någon gammal hårddisk, random läckt nyckel eller på något annat vis hade jag såklart lagt beslag på dessa. Tycker man ska göra rätt för sig i meningen att om jag ser någon tappa pengar på stan (inte för att någon har specillt mycket kontanter på sig nuförtiden men ändå) så försöker jag återlämna, om jag hittar pengar på stan utan någon uppenbar ägare hamnar dessa i min egen ficka. En får göra någonslags rimlighetsanalys av situationen.
Citera
2018-05-23, 14:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Om en vetat vem denna wallet hade tillhört och denne inte var ett rövhål hade jag väl försökt återlämna men om jag kom över genom någon gammal hårddisk, random läckt nyckel eller på något annat vis hade jag såklart lagt beslag på dessa. Tycker man ska göra rätt för sig i meningen att om jag ser någon tappa pengar på stan (inte för att någon har specillt mycket kontanter på sig nuförtiden men ändå) så försöker jag återlämna, om jag hittar pengar på stan utan någon uppenbar ägare hamnar dessa i min egen ficka. En får göra någonslags rimlighetsanalys av situationen.
Jo det är rimligt, men när man inte vet ägaren öht då? Är det ok att försöka hacka en plånbok från 2010 som det aldrig gjorts uttag från? Satoshi verkar en del mena har helt koll på sina plånböcker så där är det nog fel att försöka. Men andra från 2010?
Apropå hårddisk, den där snubben som slängde sin hårddisk och sedan skulle leta på soptippen, när man kollar över adresser som innehåller 7500 BTC finns ingen som matchar, så antingen har någon hittat hans hårddisk, eller så var det en överdrift om hur mkt han hade kanske...
Citera
2018-05-24, 11:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Jo det är rimligt, men när man inte vet ägaren öht då? Är det ok att försöka hacka en plånbok från 2010 som det aldrig gjorts uttag från? Satoshi verkar en del mena har helt koll på sina plånböcker så där är det nog fel att försöka. Men andra från 2010?
Apropå hårddisk, den där snubben som slängde sin hårddisk och sedan skulle leta på soptippen, när man kollar över adresser som innehåller 7500 BTC finns ingen som matchar, så antingen har någon hittat hans hårddisk, eller så var det en överdrift om hur mkt han hade kanske...

För det första skulle du nog begå brott.

Sen hur hade du tänkt dig hacka dig till dem privata nycklar som krävs?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback