Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 23:10
  #229
Medlem
vrf jävlas med en annan svensk? skulle aldrig göra det. Vi svenskar måste hålla ihop terra blattarna istället snutjävel
Citera
2018-05-23, 23:14
  #230
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
vrf jävlas med en annan svensk? skulle aldrig göra det. Vi svenskar måste hålla ihop terra blattarna istället snutjävel

Detta är början på en insikt om vad som händer när Polisen beordras "hårdare tag".
Citera
2018-05-23, 23:18
  #231
Medlem
Libertarismuss avatar
Självklart gjorde du inget fel. Bananskal är en del av naturen och enligt mig inte "skräp".
Citera
2018-05-23, 23:19
  #232
Medlem
21 sidor om ett jävla bananskal Men polisen gjorde rätt i alla fall, ge fan i att skräpa ner - sluta bete dig som en invandrare. Vad blev den välförtjänta bötern?
Citera
2018-05-23, 23:26
  #233
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Självklart gjorde du inget fel. Bananskal är en del av naturen och enligt mig inte "skräp".
Nej, ska man vara sån så blir det ju jord tillslut, eller så äter djuren upp det. Men vi har ju fått för oss att vi är större än naturen på något sjukt vis. Men samtidigt så ska ju alla trivas i samhället, då måste det finnas regler som gäller lika för alla.

Jag delar alltså åsikten om att en polisbil stannar en för att man slängde ett bananskal, så lever man i ett asylum och inte i ett demokratiskt samhälle. Men du kunde ha slängt bananskalet på någon/något och orsakat en olycka, tänk på det. Det är därför det finns papperskorgar.
__________________
Senast redigerad av VikingRage 2018-05-23 kl. 23:30.
Citera
2018-05-23, 23:34
  #234
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Imorse svängde jag in till ett köpcentrum på vägen till jobbet. Jag åt min ”morgonbanan” och slängde ut bananskalet i dikesrenen. Då blev jag omkörd och stoppad av en civilpolis, som knackade på rutan och visade sin polisbricka. ”Du slängde ett bananskal”. Ja, svarade jag. ”Inte så bra, det är böter”. ”Nu får du traska bort längs vägrenen och plocka upp det”. Polisen, en liten larvig gubbe, stod sen m armarna i kors och inväntade min åtgärd. Jag gjorde säkert hans dag. Har verkligen inte polisen viktigare saker för sig? Tilläggas bör att bananincidenten, sker i samma stad som man just nu letar efter LW:s mördare.

Vad fan hade du förväntat dig? Medalj och belöning för att göra Sverige mer brottsligt. Sådana som du borde få sitta i norrländsk fångläger under minst 12 år.
Citera
2018-05-23, 23:40
  #235
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vad fan hade du förväntat dig? Medalj och belöning för att göra Sverige mer brottsligt. Sådana som du borde få sitta i norrländsk fångläger under minst 12 år.
Om man tycker att någon ska sitta i fångläger 12 år för ett bananskal så är det nog inte den som kastade bananskalet det är fel på.

Det är min åsikt såklart, och åsikter är som ett rövhål...alla har ett
Citera
2018-05-23, 23:41
  #236
Medlem
A.Ericssons avatar
Att slänga bananskal i ett dike är omöjligt nedskräpning, efter som det är biologiskt nedbrytbart.

Betvivlar inte att händelsen ägt rum dock, snuthoror agerar ofta så här - istället för att bekämpa faktiskta brott som det inte är brist på direkt - och man kan tyvärr inte mycket göra.
Citera
2018-05-23, 23:54
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Självklart gjorde du inget fel. Bananskal är en del av naturen och enligt mig inte "skräp".

Men inget är väl egentligen 'skräp' per definition; allt handlar väl om omständigheter/situation etc? Man kan väl dumpa det mest naturliga av allt (vad nu det är) på en plats som gör det till nedskräpning. Och bananskal är väl inte direkt kända för att vara såvärst naturliga; hört talas om besprutning?

Nu finns det ju uppgift om att den aktuella bananen var ekologisk men det är kanske lite väl att begära att konstapeln på plats skulle kunna avgöra det, och om inte annat gör nog lagen ingen skillnad därvidlag.
Citera
2018-05-23, 23:56
  #238
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Klart det är nedskräpning och olagligt. Dessutom tillhör inte bananer den svenska floran.

frukt, cigarettfimpar och liknande är inte förbjudet att slänga i naturen och är inte nedskräpning.

Frukt faller ju till och med från träd ner på marken dock inte bananer just eftersom de inte odlas här men har knappast någon betydelse.
Citera
2018-05-23, 23:58
  #239
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det frukt, cigarettfimpar och liknande är inte förbjudet att slänga i naturen och är inte nedskräpning.
Cigarettfimpar känns mer som nedskräpning dock, det är ju mindre trevligt än ett bananskal om man ska se det så. Jag hade nog fan varit positiv till att förbjuda att slänga cigarettfimpar. Fast nja, jag vet inte. Folk är ju folk. Och vill man röka ska man ju få göra det, gnäll inte när lungorna är svarta sen bara.
Citera
2018-05-24, 00:00
  #240
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingRage
Cigarettfimpar känns mer som nedskräpning dock, det är ju mindre trevligt än ett bananskal om man ska se det så.

Ja det håller jag med om och de tillhör ju inte direkt naturen såsom frukt gör...

Men cigarettfimpar är tydligen också undantagna hade nog blivit jobbigt att upprätthålla en sådan lag annars...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback