Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-23, 04:43
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag har en intressant fråga som jag vill fråga och det är vad som händer om man fiser i rymden?

Går det? Det är en seriös fråga.

Det borde väl inte gå att göra antar jag.
Citera
2018-05-23, 04:49
  #2
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har en intressant fråga som jag vill fråga och det är vad som händer om man fiser i rymden?

Går det? Det är en seriös fråga.

Det borde väl inte gå att göra antar jag.

Varför skulle inte det gå att fisa i rymden? Om den sen hörs är en annan fråga.
Citera
2018-05-23, 04:50
  #3
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför skulle inte det gå att fisa i rymden? Om den sen hörs är en annan fråga.
Rymden har ingen luft.
Citera
2018-05-23, 04:54
  #4
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Rymden har ingen luft.

Och? Den kan få en fis ändå.
Citera
2018-05-23, 06:27
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har en intressant fråga som jag vill fråga och det är vad som händer om man fiser i rymden?

Går det? Det är en seriös fråga.

Det borde väl inte gå att göra antar jag.

Frågan går inte att ställa så då man inte kan vara i rymden utan rymddräkt.

Läs på om rymddräkt, t.ex. här:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rymddr%C3%A4kt

Läs längst ner under funktionskrav.
Citera
2018-05-23, 07:33
  #6
Medlem
namnskylts avatar
Fisen fastnar i rymddräkten, så får du andas in den under resten av rymdpromenaden😆

Det borde gå att fisa i rymden, då det är tarmen som trycker ut gasen i vakuumet. Fisen sprids sedan i sina partiklar ut i evigheten. Den är tarmens aktivitet som bygger upp trycket liksom, så vakuum och tyngdlöshet borde inte påverka... 🤔
Citera
2018-05-23, 07:44
  #7
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Fisen fastnar i rymddräkten, så får du andas in den under resten av rymdpromenaden😆

Det borde gå att fisa i rymden, då det är tarmen som trycker ut gasen i vakuumet. Fisen sprids sedan i sina partiklar ut i evigheten. Den är tarmens aktivitet som bygger upp trycket liksom, så vakuum och tyngdlöshet borde inte påverka... 🤔

Den kanske flyger ut i rasande fart som när de öppnar luftslussen på film?
Citera
2018-05-23, 08:21
  #8
Medlem
namnskylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Den kanske flyger ut i rasande fart som när de öppnar luftslussen på film?

Ha ha...anus imploderar 😆
Citera
2018-05-23, 08:47
  #9
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Rymden har ingen luft.

Vad pratar du om? Våra största planeter är stora samlingar av olika gaser, du tror väl inte de alltid varit så.

Olika sorters gaspartiklar susar omkring i rymden, det är inte absolut tomhet därute.
Citera
2018-05-23, 09:23
  #10
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag fattar inte hur man kan tänka tanken att det skulle vara svårt att fisa för att det saknas luft i omgivningen. Fisar drivs ju av att det är högre tryck i tarmarna än i omgivningen så fisande skulle gynnas av att befinna sig i vakuum. I vilken mån man skulle kunna använda röven som en raketmotor för att exempelvis ta sig tillbaka till rymdstationen kan man räkna på med ledtrådar från mitt gamla inlägg (FB) Eventuella problem med sex i rymden

Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Ha ha...anus imploderar 😆
Klart det inte imploderar. Gör det något på ...ploderar så skulle det vara att explodera fast det tror jag inte är så stor risk det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Vad pratar du om? Våra största planeter är stora samlingar av olika gaser, du tror väl inte de alltid varit så.

Olika sorters gaspartiklar susar omkring i rymden, det är inte absolut tomhet därute.
Jo jo men det är ju så glest mellan molekylerna att det för människokroppen kvittar fullständigt om det är nära noll eller absolut noll gastäthet.
Citera
2018-05-23, 09:31
  #11
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag fattar inte hur man kan tänka tanken att det skulle vara svårt att fisa för att det saknas luft i omgivningen. Fisar drivs ju av att det är högre tryck i tarmarna än i omgivningen så fisande skulle gynnas av att befinna sig i vakuum. I vilken mån man skulle kunna använda röven som en raketmotor för att exempelvis ta sig tillbaka till rymdstationen kan man räkna på med ledtrådar från mitt gamla inlägg (FB) Eventuella problem med sex i rymden

Klart det inte imploderar. Gör det något på ...ploderar så skulle det vara att explodera fast det tror jag inte är så stor risk det heller.

Jo jo men det är ju så glest mellan molekylerna att det för människokroppen kvittar fullständigt om det är nära noll eller absolut noll gastäthet.

Det vet jag, reagerade mest bara på den skumma logiken om att gas inte skulle kunna färdas i rymden på nån vänster för "att det saknades luft".
Citera
2018-05-23, 09:48
  #12
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har en intressant fråga som jag vill fråga och det är vad som händer om man fiser i rymden?

Går det? Det är en seriös fråga.

Det borde väl inte gå att göra antar jag.


Man måste nog "anta" en hel del för att kunna svara.

Anta att någon naken person befinner sig i tyngdlöst tillstånd ute i rymden och drar av en "rökare"
Då lär fisen fungera som en jetmotor och förflytta fismarodören i motsatt riktning, ungefär som när man använde små raketmotorer för att göra mindre förflyttningar med rymddräkterna.

Det skulle med andra ord då verkligen handla om "rymdfart"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback