Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-23, 13:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Jag sover enkelt, jag kan sova på beställning med andra ord.
Sover typ 8 timmar.

När jag får dessa "panikattacker" så koncentrerar jag mig att fånga det som orsakar panikattacken, men jag får inte fram något. Det kan hända när jag åker buss, när jag åker taxi eller när jag är hemma och kollar på tv.

Det börjar med en jävla äcklig känsla i magen, typp vibrerande och kall känsla som smyger sig upp i bröstet och sedan så känner jag en konstig känsla i bröstet och speciellt i hjärtat, för att sedan bara flippa ur och BANG är min puls uppe i 170-180 slag per min. Sedan så känner jag elektricitet i hela kroppen och det liksom strömmar, och jag brukar känna mig helst slut.

Får vänta till kbt terapin, och samtidigt kolla magjäveln.

Det är ju bra att du får sova ordentligt, det är det viktigaste av allt.

Jag får sällan massiva panikattacker när jag är ute. Det kommer främst när jag är ensam hemma eller bara sitter på mitt rum men det utlöses direkt, kan inte direkt känna när den håller på att komma som du med din mage. Den känns direkt i bröstet och i andningen. Har inte haft en sån här panikattack på en väldigt lång tid nu men som jag sa innan, jag och min psykolog tror att när detta trycket jag känner i huvudet är som värst så är det en panikattack jag får fast det är andra symptom.
Citera
2018-05-25, 22:18
  #14
Medlem
Uppföljare:

Jag börjar bli väldigt nervös över det här trycket. För några dagar sen försvann den i ungefär 3-4 dagar men då kände yrsel/konstig i huvudet istället. Har börjat känna att det här trycket sitter långt ner i huvudet och ungefär ovanför gommen. Jag har också haft ont i gommen dem här senaste dagarna. Men jag tycker väl att mina neurologiska undersökningar skulle ha visat något om något var fel? Detta är det ändå jag tänker på när jag är ute med kompisar eller sitter hemma. Trycket blir värre efter jag har vaknat upp. Jag har inte vaknat upp med trycket eller vaknat upp för att jag har känt det. Jag har inte heller spytt.

Jag har en tid nu på måndag med en läkare men det är för lungorna men har ju gjort den här neurologiska undersökningen 2 gånger nu så kanske ska jag tjata till mig en röntgen?
Citera
2018-10-26, 18:16
  #15
Medlem
DixieDs avatar
TS

Har samma problem som dig
Vad fick du för svar?
Citera
2018-10-27, 14:29
  #16
Medlem
JuhuSumialas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksmile
Hej! Nu var det dags igen att kolla upp om någon känner igen mina symptom.

Är en kille som är 21 år gammal, väger 106 kg och är 191 cm lång (Har gått ner ifrån 116-106kg på några månader). Jag är diagnoserad med Ångest och Paniksyndrom och går hos en psykolog för mina problem. När jag först fick reda på att jag hade ångest var vid början av 2018 och har sen dess haft dagliga symptom i kroppen som är riktigt irriterande och oroande.

Här är några symptom jag har haft:

- Tryck i ryggen
- Tryck i bröstet
- Problem med andningen
- Orolig/gasig mage
- Domningar

Jag är nu väldigt orolig över mina nuvarande symptom som jag har. Dessa symptomen är då:

- Tryck på mitten av hjässan (mest på kvällen)
- Yrsel (när jag inte känner av trycket)
- Tinnitus
- Känsla av att tuppa av
- Domningar och svaghet i vänster ben och arm (mest benet)
- Kramper när jag gör vissa rörelser
- Lite problem med minnet
- Sätter saker på fel ställe (som t.ex var nära att sätta in en cola flaska i disken för jag trodde det var ett glas, kanske har med att jag är så van att sätta in ett glas i disken när jag har druckit färdigt)

Jag har varit på 2 neurologiska undersökningar och då har dem inte hittat något fel alls men jag är väldigt orolig över att det ska vara en hjärntumör som lurar inuti mitt huvud. Jag har aldrig känt en sån här känsla i huvudet och när jag har haft spänningshuvudvärk så har det alltid varit ett tryck i bakhuvudet eller i pannan.

Jag vet att ångest kan ge väldigt många symptom men jag är nästan säker att jag har en hjärntumör fast att jag klara dem neurologiska undersökningarna (låter löjligt jag vet men jag har alltid haft lite hypokondri inom mig).

Det jag vill veta är om detta faktiskt är vanliga symptom för ångest eller om jag borde göra en röntgen och kolla så att det inte är något farligt eller om jag ska utmana mig själv och inte kolla upp det. Jag har frågat om en röntgen men dem säger att jag inte behöver någon pga att jag klarade dem neurologiska undersökningar men det gör mig inte lugn.

Tack i förhand för alla svar!
De flesta symptomen du har tror jag beror på din oro och panik. Jag hade typ samma för många år sedan under en period. Jag provade bensodiazepiner i hög dos en gång för att ta reda på vilket som berodde på oro och vilka symptom som riktiga så att säga. Alla försvann förutom tinnitusen. Den försvann dock senare när jag slutade med Revaxör. Ju mer vax i öronen desto mindre tinnitus var min erfarenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback