Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Hur vill du att din tobak skall smaka? Du har inte funderat på att köpa riktig kvalitetstobak och smaksätta med? Det gjorde jag när jag fortfarande rökte cigg. Köpte ekologiskt odlad, tillsatsfri rulltobak och kryddade den med röd virginia, cigarrlöv och latakia. Det smakade bättre än vilken köpetobak som helst.
Den råtobaken som varit helt klart bäst att göra rulltobak av till cigaretter, och som jag har använt mig av i många år är pgw:s american blend. Men dom tog ju bort den i höstas helt utan förvarning så jag hann aldrig bunkra upp.
Den är iaf min absoluta favorit. Men vet bara att den innehöll virginia, burley och orientalisk tobak samt att den var smaksatt med en grundarom.
Som sagt jag köper enbart råtobak och gör min egna cigarettobak på och jag har flera olika sorter just nu men dom är inte smaksatta över huvudtaget. Och bara röka dom som dom är smakar inte så bra. Särskilt burleyn ger en aningen dålig smak.
Jag vet att burleyn ofta rostas om den ska användas som cigarett tobak, sen smaksätts den även med en chokladbaserad arom.
Men jag har iaf fått tag i en arom nu som förhoppningsvis är lämpad för burleytobak så det ska bli intressant att prova den. Men den är beställd från usa så jag hoppas den går igenom tullen bara utan några invändningar