Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-22, 23:35
  #1
Medlem
DigitalGuys avatar
Hej!

Jag är ute efter aktivt brusreducerande hörlurar men allt som går att köpa verkar vara bluetooth med inbyggda batterier.

Då jag planerar att ha kvar dessa ett bra tag så vill jag helst inte att batteriet ska börja bli dåligt utan möjlighet att byta det.

Har någon tips på brusreducerande hörlurar som man endast behöver koppla in med kabel i datorn/telefonen? Nu kanske det är så att tekniken faktiskt kräver extra ström för att fungera, då kan jag tänka mig ett par där batteriet går att byta

tack på förhand
Citera
2018-05-22, 23:45
  #2
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Bose QuietComfort 25 har alla gillat och talar gott om som jag snackat med.

Finns både med och utan Bluetooth.

Extra ström behövs nog för den brusreducerandee funktionen. Därför finns batteri till dem båda
Citera
2018-05-22, 23:57
  #3
Medlem
DigitalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Bose QuietComfort 25 har alla gillat och talar gott om som jag snackat med.

Finns både med och utan Bluetooth.

Extra ström behövs nog för den brusreducerandee funktionen. Därför finns batteri till dem båda

Åh jag hade missat att den hade ett utbytbart batteri. På prisjakt verkar det dock som att inga butiker har den i lager längre utan det är den nya 35:an som gäller. (Alternativst 25 for apple men jag har en android)

Om jag nu skulle hitta en begagnad, tror du att själva brusreduceringen kommer vara sämre jämför med de nyare modellerna eftersom den är lite äldre? Fick nämligen prova en kompis nya Sony-hörlurar och var riktigt imponerad men jag kommer inte ge vika till företagen och deras inbyggda batterier. Sen så vill man ju kunna ha flera och byta snabbt eftersom det är hörlurar liksom
Citera
2018-05-23, 00:05
  #4
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalGuy
Åh jag hade missat att den hade ett utbytbart batteri. På prisjakt verkar det dock som att inga butiker har den i lager längre utan det är den nya 35:an som gäller. (Alternativst 25 for apple men jag har en android)

Om jag nu skulle hitta en begagnad, tror du att själva brusreduceringen kommer vara sämre jämför med de nyare modellerna eftersom den är lite äldre? Fick nämligen prova en kompis nya Sony-hörlurar och var riktigt imponerad men jag kommer inte ge vika till företagen och deras inbyggda batterier. Sen så vill man ju kunna ha flera och byta snabbt eftersom det är hörlurar liksom
Om jag inte minns fel så är 35:an samma variant fast med bluetooth.

Brudreduceringen är exakt densamma på båda.

Jag valde 25 eftersom jag inte är intresserad av Bluetooth, endast en grym brusreducering

Ja, med de hörlurarna så finns det till och med en plats för reservbatterier i fodralet som ingår, så det är bara att switcha på
__________________
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-05-23 kl. 00:08.
Citera
2018-05-23, 00:47
  #5
Medlem
deadhead.s avatar
Har själv 25 och är otroligt nöjd med den! Den drivs på ett AAA-batteri, sen har jag köpt en dongel från USA som skickar bluetooth genom hörlursingången. Men kör isåfall på 35, Då slipper du byta batteri och hålla på med bluetooth. Marknadens bästa brusreducerade lurar!
Citera
2018-05-23, 09:19
  #6
Avstängd
link71s avatar
https://www.elgiganten.se/product/lj...n-ear-horlurar

Dessa är de bästa hörlurarna jag haft ,
Håller i 16 timmar om inte mer med blåtand, när mina går sönder kommer jag köpa exakt nya , väldigt sköna runt öronen och sitter väldigt bra.
Citera
2018-05-23, 19:37
  #7
Medlem
DigitalGuys avatar
Tack för svaren alla, blir nog en qc25 i mitt fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback